וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טיפול בגלי הלם יעיל לטיפול בדורבן וכאבים ברגליים?

בשיתוף אלטרנטיבה – פתרונות בריאות משולבים

6.9.2020 / 14:03

טיפול בגלי הלם נחשב ליעיל ובטוח כאשר מדברים על טיפול בבעיות כמו דורבן הפוגעות בחיי היום יום של הסובלים מהן

גלי הלם. freepik,
גלי הלם/freepik

כפות הרגליים נושאות את משקל הגוף ואמורות לעמוד במעמס הנ"ל לאורך שעות רבות ביממה. החשיבות של בריאותן ותקינותן אך עולה כאשר מדובר על אנשים אשר מאמצים את רגליהם באופן חריג לנורמה המקובלת אצל האחרים. מדובר בספורטאים המפעילים ומתישים את גופם עד למקסימום האפשרי, בעיקר, בספורט תחרותי המחייב מאמצים חריגים במשך כל היום ולאורך תקופה ארוכה.

הרצון של כל אחד הוא להשיג עוד הישג ספורטיבי שיקנה לו שם. אחרים הינם עובדים שתעסוקתם ופרנסתם מחייבת זאת כמו: סבלים, טכנאים, מלצרים, טבחים, פועלי בניין ועוד. כל אלו, ואחרים נוספים, נפגעים מאוד כאשר כף רגלם נפגעת. אחת התופעות המעיקות היא הופעת דורבן על עקב כף הרגל. למרבה הצער, דווקא, המאמץ שמפעילים האנשים הוא אחד מהגורמים השכיחים להיווצרותו. כאשר הבעיה מופיעה יש לטפל בה במהירות ואחת השיטות היעילות והבטוחות היא טיפול בגלי הלם.

מהו דורבן

דורבן נוצר מהצטברות של משקעי סידן דמויי עצם על האזור הקדמי של עצם העקב לכיוון הקשת האורכית של כף הרגל, ובעיקר, באזור התחברות הרצועות לעקב. המקרים הקשים הינם כאשר נוצרת דלקת במקום ואז עולה הצורך בטיפול בבעיה. אחד התסמינים המופיעים הינו כאבים עזים בכף הרגל. מרגישים אותם במיוחד לאחר קימה משכיבה או מישיבה ארוכה, אבל לא רק. לעיתים, הם חדים, ולעיתים, עמומים מאוד, אבל הם תמיד קיימים בפועל ומפריעים מאוד. הם עלולים להיעלם ולחזור במשך היום לאחר מאמץ נוסף או ללא סיבה נראית לעין.

באזור הרגיש מופיעה אדמומיות, תחושת נוקשות, נפיחות נוזלית או אחרת. במקרים חמורים, הם עלולים להתפשט מהעקב לעבר אזורים אחרים בקשתית העצם, בגיד האכילס ובמקומות אחרים בכף הרגל. מיותר לציין, כי כאבים אלו לא רק שפוגעים באיכות החיים אלא ממש עלולים לגרום להפסקת פעילות ספורטיבית, פעילות להנאה כמו ריקוד, טיולים רגליים ועוד, וכמובן, פעילות המביאה פרנסה ליחיד ולמשפחה. יותר מכך, בנוסף לנסיגה ברמת החיים יוצרת הסיטואציה סוג של בעיה פסיכולוגית לכל מי שמצוי בה. הדבר גורם לו להימנע מנקיטת יוזמות שעלולות לקדם את מצבו וענייניו וכך, הוא עלול לדרוך במקום.

סיבות להיווצרות דורבן ושיטות טיפול

כאמור, אחת הסיבות להיווצרות דורבן היא מאמץ יתר על כף הרגל וכאשר אין משלבים בו זמנית טיפולים מרגיעים למקום. סיבות אחרות הם עלייה בגיל, וידוע כי בני ארבעים ומעלה עלולים לסבול יותר מהתופעה. כן ניתן למנות עודף משקל, שימוש בנעליים שאינן מתאימות, פצעים חוזרים ונשנים בכף הרגל וכדומה. טיפול באמצעות גלי הלם המשולב בטיפולים אחרים דוגמת פיזיותרפיה, מתן תרופות שונות וחבישות הינו חיוני ומועיל.

היתרון של טיפול בגלי הלם מוכח במחקרים רבים. מדובר בטכנולוגיה שהתפתחה מטכנולוגיית גלי ההדף המשמשת לריסוק אבנים בכליות. גלים אלו מסוגלים לחדור עד לעומק של 35 מ"מ, ומשום כך, הינם יעילים לטפל בבעיות עור, בדורבן העקב ובאברים אחרים בגוף. הטכנולוגיה בטוחה לשימוש ומאומצת, בין היתר, על ידי קופות החולים המובילות בישראל. הטיפול הינו אלטרנטיבי שמעדיף בשימוש באלמנטים נוספים שאינם מזיקים לגוף דוגמת שימוש בתרופות המבוססות על חומרים טבעיים למיניהם. הרעיון של כל התורה הנ"ל היא, בין היתר, לעורר רקמות ואיברים בגוף על מנת שיגייסו מתוכם את החומרים והאנרגיות לטיפול בבעיות חיצוניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

איך מתבצע טיפול בגלי הלם?

מכוני פיזיותרפיה העוסקים גם בטיפולים אלטרנטיביים מחזיקים ברשותם את המכשירים המודרניים ביותר לטיפול בגלי הלם. כל מטופל המגיע אליהם עובר אבחון הכולל עיון במסמכים רפואיים, בדיקת כף הרגל ותשאול מקיף. האבחון חשוב מאחר ובכף הרגל עלולות להתפתח דלקות שמקורן אינו בדורבן, ואז דרכי הטיפול משתנות. המטפל קובע את שיטות הטיפול ספציפית לחומרת הבעיה המשתקפת. כל טיפול נמשך פרק זמן התלוי בעוצמת המכשיר המסוגל לספק כמות פעימות בזמן נתון. ככל שהן רבות יותר הרי שמשך הטיפול קצר, וכן הלאה. במהלך הטיפול לא נוצרים כאבים או תופעות לוואי מכל סוג שהוא.

לאחר סיומו יכול המטופל לחזור לשגרת יומו במיידית. לפני כל טיפול יקבל המטופל הנחיות לגבי אופן ההגעה, הלבוש הנדרש, אופי הטיפול, ההתנהלות שלאחריו וכדומה. כך שכל התהליך יהיה מסודר. תהיה סדרת פגישות שכמותן נקבעת על פי המצב, חומרת הבעיה, התקדמות הטיפול והצורך. השיפור יהיה, לרוב, הדרגתי ושילוב של סוגי טיפולים שונים מזרז את קצב ההחלמה.

מתי הטיפול יעיל מאוד?

גלי הלם משפיעים במספר דרכים. הם אקוסטיים וגורמים להרעדת האיברים בהם קיימת הסתיידות. הם מפוררים אותה והיא נספגת בגוף ונעלמת. בנוסף, היא מרחיבה את כלי הדם אשר מזרימים חמצן רב לאזור הדלקתי ותורמת להיעלמותה. טיפול באמצעות גלי הלם נועד בעיקר, למקרים בהם הפיזיותרפיה איננה מצליחה לפתור את כל הבעיות או כטיפול משלים לה. הוא מצליח במקום שהיא מוגבלת.

ניתן לכוון את המכשיר בדיוק למקום הבעייתי, מה שידי אדם או מטפל אינם מצליחים לעשות. יתרון נוסף הוא בהקרנת פולסים מהירים ורבים. גם כאן אין אפשרות מעשית לפיזיותרפיסט לבצע זאת באופן נכון ובעקביות נדרשת. כך, גם מקצרים את משך הטיפול, וממקדים אותו ספציפית. פחות אנרגיה אנושית מושקעת לטובת טיפול מיטבי מקיף.

שילוב בטיפולים אחרים

לרוב, משלבים טיפולים אלו בטיפולי פיזיותרפיה מגוונים הכוללים עיסויים, תרגולים מתאימים לחיזוק שרירים ולגמישות, חבישות ועוד. לצד כל אלו, ממליצים מטפלים שונים גם על דיקור סיני או יפני שנחשב אף הוא לטיפול אלטרנטיבי פאר אקסלנס. טיפול מסוג אחר הינו התאמת מדרסים במכונים המתמחים בכך.

תפקידם הוא לבצע חלוקה נכונה של עומסים על מנח כף הרגל התורמים לאיזון של הגוף. אם משווים את הטיפול בגלי הלם לטיפולים בפולסים אלקטרומגנטיים אחרים המקובלים אף הם במקרים אלו, הרי שמחקרים תומכים מאוד ביעילות גלי ההלם בהשוואה לאחרים. ההמלצה היא לשימוש בתזמון נכון על מנת להשיג את התוצאות המיטביות.

טיפול שנועד למנוע ניתוחים

חשיבות מיוחדת לטיפול הינה מסיבות נוספות. ככל שהוא מספק תוצאות טובות, כן, יקטן השימוש בתרופות כימיות ובסטרואידים המוזרקים לגוף שנזקן לגוף ידוע. סיבה אחרת וחשובה אף יותר הינה שפתרון הבעיה בשיטה זאת מייתרת את הצורך בפרוצדורות חודרניות.

רופאים וגורמי רפואה אחרים ממליצים תמיד למצות קודם את הטיפול השמרני והאלטרנטיבי בטרם ניגשים לניתוח שאמור להסיר את הדורבן. צריך להוסיף, כי במקרים רבים, ניתוח עלול להתעכב זמן רב, וכרוך בפרוצדורות מורכבות. למעשה כדאי לציין, כי יש מקרים בהם קופות החולים מאפשרות קבלת טיפולים במכונים שונים ואף משלמות עליהם.

טיפול במכון ידוע

לסיכומו של דבר, חשוב למצות את הטיפול בגלי הלם עד תום וניתן לעשות אותם במרפאות "אלטרנטיבה". ברשות המרפאה ישנה כל התשתית הנחוצה לטיפולים אלו ואחרים משלימים. היא כוללת מכשור מודרני ותקני המיוצר על ידי יצרנים ישראליים בינלאומיים. בנוסף, צוות עובדים מקצוע ומסור. כל מטופל יזכה ליחס אישי, וכמובן, להסברים ומידע מפורט ומעודכן על כל הטיפולים שהוא אמור לעבור. כל שאלה תיענה ברצון ובסבלנות. המכשור הקיים במכון מיוצר על ידי חברות ישראליות ובינלאומיות המקפידות על ייצור תחת בקרת איכות מחמירה ועל פי תקנים קיימים.

בשיתוף אלטרנטיבה – פתרונות בריאות משולבים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully