וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלני בנייה? כך תעבדו נכון עם מנופאים ומפעילי עגורן צריח

בשיתוף: מנופאי אוקיינוס

7.9.2020 / 8:44

תחום המנופאים בארץ היה פרוץ ורוב המנופאים הועסקו באופן ישיר ע"י קבלני בניין או על ידי חברות כוח אדם שלא התמחו בנושא. עקב חוסר פיקוח על כשירות המנופאים נוצרו מחדלים בטיחותיים שהובילו לתאונות. מהם השינויים בתחום וכיצד תבטיחו לעצמכם מנופאי מקצועי ובטיחותי?

מנופאי אוקיינוס. יח"צ,
מנופאי אוקיינוס/יח"צ

חוק המנופאים המעודכן

בחודש יולי 2019 נכנס לתוקף תיקון לחוק המנופאים ומפעילי עגורן צריח באתרי בנייה. כתוצאה מהתיקון, רק חברות כוח אדם אשר עברו התמחות ייעודית וקיבלו היתר להעסקת מנופאים יכולות להעסיק אותם. חברות אלו מתחייבות להקפיד על תנאי העסקה ראויים, שמירה על אמצעי בטיחות ופיקוח צמוד על העבודה הנעשית. אותן חברות כוח אדם אשר עברו הכשרה ייעודית להעסקת מנופאים ועגורנים יצטרכו לקבל אישור ממפקח העבודה הראשי כל שנתיים על עמידתם בדרישות הבטיחות.

בשנים האחרונות נודע ענף הבנייה בתאונות רבות בעיקר כאשר מעורב באותה התאונה המנוף, על כן שמו במשרד העבודה והרווחה בשיתוף התאחדות מעסיקי המנופאים בישראל להילחם בתופעה זו. הענף היה פרוץ ופעלו בו בהמון שיטות העסקה, כאשר הבולטת הייתה העסקה "בלתי רשומה" של עובדים אשר העניקה את היכולת לעבוד ב"שחור" או מעבר לשעות עבודה עפ"י חוק.

הסדרת הענף

בהחלטת שר העבודה והרווחה נאמר כי הענף נכנס להסדרה וכי הכנסת גורם נוסף אשר יהיה אמון על ביטחון העובדים באתר יביא לגורם נוסף אשר יחשוב על אינטרס הבטיחות אחרת לא יחודש לו הרישיון.
יחד עם אותה החלטה הוקמה התאחדות מעסיקי המנופאים בישראל אשר מטרתה קידום ההסדרה בענף ומניעת העסקה מנוגדת לחוק. החברות בהתאחדות פועלות באופן שווה לקידום הבטיחות בענף.

מה כדאי לבדוק בטרם פנייתכם אל חברת כוח אדם ייעודית למנופאים?

פנינו לחברת מנופאי אוקיינוס, חברה המתמחה בתחום העסקת מנופאים ועגורני צריח, על מנת לקבל את הפרטים החשובים שיש לבדוק על קבלני בניין אשר נדרשים להביא מנוף לאתר הבנייה שלהם. קודם כל, אומר אופיר ידידי מנהל תחום המנופאים בחברת מנופאי אוקיינוס מבית קאי פתרונות כוח אדם, עליכם לוודא באתר משרד העבודה כי החברה בעלת היתר מיוחד לפעול כקבלן כוח אדם המעסיק מפעילי מנופים ועגורני צריח. חשוב לא פחות לבדוק שהאישור בתוקף, שכן יש לחדשו מידי שנתיים.

מאחר ועבודת המנופאים שלא באופן תקני עלולה לגרום להרס רב, חשוב לבדוק את רקע החברה, כמה זמן היא קיימת בשוק, האם קיימות ברחבי הרשת המלצות על החברה וכמובן להתייעץ עם קבלני בנייה שונים אשר השתמשו בשירותי חברה זו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אופיר ידידי, מנהל תחום המנופאים. אבי בוטבול,
אופיר ידידי, מנהל תחום המנופאים/אבי בוטבול

החשיבות בפיקוח אחר כשירותם של המנופאים

עבודת מנופאים דורשת מקצועיות, דיוק ומיומנויות רבות. התחום הזה דורש לבחון את כשירות ואיכות העבודה של המנופאי, תקינות המנופים והעגורנים, שכן מפעילי מכונות הרמה צריכים לשלוט בכלי עבודה מגושם וכבד אשר נושא עליו משאות כבדים באוויר.

תפקיד חברות כוח אדם הייעודיות למנופאים יהיה להסמיך את המנופאים, לשמור על כשירותם לאורך זמן, להשיג את מסמכי הכשירות, וכמובן לשמור על תנאי העסקה נאותים וראויים אשר יבטיחו עבודה איכותית ומקצועית.

חברת מנופאי אוקיינוס מתחייבת בפני לקוחותיה לשמור ולוודא את כשירות מפעילי העגורנים וכלי העבודה, לשמור על תנאי העסקה כשרים, על מנת להבטיח עבודה בטוחה, מקצועית ונקייה מאסונות.

מהם התנאים בהם חייבות לעמוד חברות כוח אדם על מנת לקבל היתר להעסקת עגורנים?

• על חברת כוח אדם להעסיק באופן בלעדי וללא יוצא מן הכלל עגורנים מוסמכים.

• לקבל אישור בגין עמידה בדרישות בטיחות בעבודה אשר נקבעו על ידי מפקח עבודה ראשי.

• אי קיום הרשעות קודמות 5 שנים אחורה על שם מבקשי ההיתר או ממלאי תפקיד בכירים בחברת כח האדם, אשר מונעות מהם לעסוק בתחום.

• המבקשים היתר זה נדרשים להיות בעלי ותק של לפחות 3 שנים בניהול חברת כוח אדם.

חשוב לציין, כי חברת מנופאי אוקיינוס עומדת בכל התנאים המחמירים, מקבלת את ההיתר המיוחד כל שנתיים כנדרש בחוק. בנוסף, אנו בודקים ומוודאים כי כל העגורנאים שעובדים בחברתנו מחזיקים בתעודת הסמכה תקפה להפעלת עגורן מסוג ודרגת עומס מתאימים ללא יוצא מן הכלל.

מנהל התחום, אופיר ידידי מוסיף ואומר כי מנופאי אוקיינוס היא החברה הראשונה בישראל אשר אוחזת בתו תקן של מכון התקנים הישראלי אשר עוסק בבטיחות העובדים המועסקים על ידי החברה וכן, האחריות החברתית של החברה כלפי עובדיה.

החברה חרטה על דגלה כי תנאי העסקת העובדים הם אבן היסוד של החברה, בין לקוחות החברה ניתן למצוא את חברות הבנייה המובילות במשק הישראלי.

בשיתוף: מנופאי אוקיינוס
  • עוד באותו נושא:
  • מנופאים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully