וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב פנים: כך תשיגו הבית שתמיד חלמתם עליו

בשיתוף מיקי כתר ומרב ברמן

7.9.2020 / 9:20

רבים הנכנסים לדירה חדשה או מעבירים את דירתם הקיימת שיפוץ מקיף בוחרים להיעזר בשירותי אדריכלים ומעצבי פנים לצורך השגת המראה עליו חלמו. כך ניתן להתאים לכל לקוח את העיצוב המתאים לו

עיצוב של M2. אלעד גונן,
עיצוב פנטהאוז יוקרתי בכפר סבא/אלעד גונן

בין אם יש לכם דירה קיימת או שאתם מיועדים להתאכלס בפרויקט חדש, עיצוב הבית הוא תהליך חשוב ומורכב מאוד. זהו תהליך הדורש חשיבה ותכנון מעמיק, התאמה לתקציב, ומעל לכל - התאמה אישית לצרכים ולרצונות האישיים שלכם. יותר ויותר אנשים בוחרים להיעזר בשירותיהם של מעצבי פנים ואדריכלים כדי לתכנן ולעצב את בית החלומות שלהם. אז כיצד אנשי המקצוע מצליחים ליצור עיצוב המותאם באופן אישי לכל לקוח ולקוח?

מיקי כתר ומרב ברמן שהקימו את המשרד 2m לתכנון, אדריכלות ועיצוב פנים, בנו שאלון מיוחד ללקוחות שמסייע להם לבצע התאמה מלאה של העיצוב לצרכים ורצונות הלקוחות. "אנחנו שואלים את הלקוחות שאלות בתחומים שונים הקשורים באורח חייהם, העכשוויים והעתידיים. שאלות בתחום של הצרכים הפונקציונאליים ובתחום של הצרכים הרגשיים, כמו מהם פחות אוהבים בבית הקיים או מה היו רוצים לשפר בבית החדש. אנחנו שואלים על שאיפות, תחביבים, פנטזיות...", מספר מיקי. "מתוך השאלון אנחנו מבינים את הכיוון העיצובי, העקרונות התכנוניים שהלקוחות שלנו מעוניינים בהם, את הצרכים והרצונות שלהם."

תהליך עיצוב הפנים והתכנון האדריכלי

לאחר איסוף כל האינפוטים והמידע הדרוש, מיקי ומרב לומדים את תכנית הדירה, את מפרט הקבלן אם מדובר בפרויקט שנמצא בתהליך הקמה או אם הדירה כבר בנויה, עורכים סיור בדירה הקיימת. בנוסף, כחלק בלתי נפרד מתהליך עיצוב פנים, ישנו שלב איסוף הריפרנסים בו הם מבקשים מהלקוחות שיציגו תמונות השראה לעיצוב הבית. "לסגנון עיצובי יש מנעד רחב, שלא תמיד בהיר לשני הצדדים. למשל, לכל אחד יש הגדרה שונה למהו סגנון מודרני", אומרת מרב. "אז כדי להבין את ההעדפות של הלקוח, אנחנו מבקשים שיציגו לנו תמונות השראה שמציגות ריהוט או פריט שהם אהבו, כמו שטיח או פרקט, וכך אנחנו לומדים להכיר את הלקוח ומבינים מה חשוב לו בעיצוב הבית."

המשרד 2m הוקם בשנת 2000 ומנוהל על ידי מיקי ומרב. וכיום הוא נחשב לאחד ממשרדי האדריכלות ועיצוב הפנים המובילים בישראל. משרד בעל ניסיון של למעלה מ-600 פרויקטים מוצלחים בכל רחבי הארץ. המשרד נבחר על ידי מגזין העיצוב והאדריכלות 'בניין-ודיור' לאחד מ-10 משרדי האדריכלים המבטיחים הקיימים ופועלים כיום בישראל שנה אחר שנה, ועוד מספר רב של פעמים ב-30 הנבחרים של מגזין דירה נאה. בית שתכננו ועיצבו עבור משפחה בכפר סבא זכה בתחרות 100 הבתים היפים בעולם של מגזין MARVIN, ועוד.

תעודה מבינין ודיור. יח"צ בנין ודיור,
זוכה בין 10 הבתים היפים של מגזין בניין ודיור/יח"צ בנין ודיור

"יש לנו יתרון גדול על פני אחרים בכך שאנחנו גבר ואישה"

מיקי: "אנחנו יודעים לעבוד על כל סקאלת הסגנונות העיצוביים. סוד ההצלחה שלנו היא היכולת להתאים את העיצוב במדויק לכל לקוח כשכל פרויקט שונה מקודמו. יתרון גדול נוסף הוא שאנחנו צוות של גבר ואישה, אז יש לכל אחד מאיתנו את נקודות העוצמה שלו. אנחנו מאזנים ומשלימים אחד את השנייה וחולקים יחד את שלב החשיבה, קבלת ההחלטות ופתירת הבעיות. יש לנו יכולת הקשבה ויכולת הנהגה, בשלות וניסיון רב בתחום."

האם ניתן לעצב את הבית בכל תקציב?

מרב: "התקציב הוא גורם חשוב בכל פרויקט. משלב השאלון כשאנחנו מבינים מהם הרצונות של הלקוח, אנחנו בודקים מה התקציב. יש למשל לקוחות שחולמים על קמין, אבל הם לא יודעים שהעלות של קמין היא 30 אלף שקלים. אנחנו מכניסים את הלקוחות לפרופורציות ומסבירים ללקוח מהו העיצוב האפשרי בהתאם לתקציב שלהם. אנחנו לוקחים את הפנטזיות של הלקוח ומכניסים אותן לעולם המעשי בהתאם לתקציב."

מיקי: "אנחנו תמיד עם היד על הדופק ועוזרים ללקוחות להישאר במסגרת התקציב שהם קבעו. אם לקוח לא מעוניין להתחייב לשעות עיצוב רבות, אפשר להגיע אלינו לפגישה אחת של ייעוץ מקצועי שבמסגרתה אנחנו עוברים על הרצונות, המשמעויות הכלכליות ועל הפוטנציאל של הבית. בעת שהלקוח יודע מראש היכן הכסף יושקע, נמנעים מצבים לא נעימים ומפחי נפש, וזה בדיוק מה שמביא אותנו להצלחה".

עיצוב של M2. אלעד גונן,
עיצוב וילה יוקרתית בכפר מעש/אלעד גונן

מה מיוחד בעיצוב פנטהאוז? האם עיצוב פנטהאוז שונה מעיצוב של דירה רגילה?

מיקי: "בהחלט. הקונספט הוא שונה לחלוטין. פנטהאוז הוא ממש וילה בשמים - הוא נמצא בראש הבניין, הוא בדרך כלל כולל מרפסות גן ענקיות ומושקעות של 100 ואף 200 מ"ר שאפשר להתקין בהן בריכה או ג'קוזי. דירת פנטהאוז היא לרוב כפולה מדירה רגילה, אז בתהליך עיצוב פנטהאוז הפונקציות נרחבות יותר ויש יותר אפשרות לתת מקום רב יותק להגשמת חלומות. השמיים פה הם הגבול וגם התקציבים הם אחרים."

למה חשוב לשים לב כשבוחרים אדריכל?

מיקי: "אנשים רבים בוחרים אדריכל בהתאם לתקציב, ובעייני צריך לבחור את מי שאתה מתחבר אליו ושיש לך כימיה איתו. עיצוב בית כרוך בקבלת החלטות, והתפקיד שלי ושל מירב זה לעזור לאנשים לקבל החלטות, להיות קשובים ללקוחות ולהוביל אותם יד ביד."

לסיום, מיקי כתר ומרב ברמן הם בהחלט אחד ממשרדי עיצוב הפנים והאדריכלות המובילים בישראל. מה שבטוח, שאיתם זה באמת ללכת על בטוח. לקבל תוצאות איכותיות במסגרת הזמן שרציתם, במסגרת התקציב, בדיוק לטעם העיצובי שלכם, חשיבה מירבית גם על הפרקטיקה והפונקציונליות, והכי חשוב: צמד מעצבי פנים ואדריכלים שבאמת יגרמו לכם להרגיש שהגעתם... הביתה.

את בית החלומות, מעצבים עם משרד 2M אדריכלים, מיקי כתר ומרב ברמן.

בשיתוף מיקי כתר ומרב ברמן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully