וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המק עושה בעיות? אגס נגוס ייחלצו לעזרה

בשיתוף אגס נגוס

8.9.2020 / 15:53

המק נחשב למחשב אמין ורב עוצמה אבל גם מחשבים אלה יכולים להיתקל בבעיות. אילו סוגי בעיות יש ואיך מתקנים אותן?

מק. freepik,
מחשב מק/freepik

מק, או בשמו המלא Macintosh , הוא שם נפוץ למדיי לסדרה של מחשבים איכותיים הפועלים על מערכת ההפעלהX OS. מחשבים ניידים ומחשבים נייחים מוצעים לאנשי עסקים ובעלי מקצוע, כמו גם לאנשים פרטיים וגיימרים שרוצים ליהנות ממהירות ביצועים גבוהה וממערכת הפעלה מאובטחת. אבל גם המק המשוכלל ביותר אינו חסין מפני תקלות. וכשתקלה מתרחשת במקבוק, היא יכולה בהחלט לשבש את סדר היום ולמנוע מכם לעבוד או לתפקד. אם אתם רוצים להימנע מכך, כדאי לפנות למעבדה איכותית לתיקון מק.

באילו תקלות מק אפשר להיתקל?

כבעלי מחשב מק, אתם עשויים להיתקל בתקלות שונות. תיקון מק מצריך זיהוי של התקלה והתמודדות עמה. אלה כמה מבין התקלות הנפוצות שכדאי להכיר:

1. מתקשה לטעון נתונים

אחת התקלות הנפוצות יותר במק שאפשר להיתקן בהן היא תקלה בטעינת נתונים. כלומר, אתם מנסים לטעון עמוד מסוים, והוא פשוט נתקע והמחשב מראה לכם כל הזמן שהעמוד בטעינה. במקרה זה סביר להניח שהטכנאי ישאל אתכם כמה זמן נמצא המחשב ברשותכם. אם מדובר במחשב חדש יחסית של עד 3 שנים, מרבית הסיכויים הם שמדובר במערכת ההפעלה. אם זהו מחשב שנמצא אצלכם יותר משלוש שנים, ייתכן שמדובר בתקלה ברכיב כלשהו בדיסק הקשיח.

2. פועל באיטיות

במקרה זה לא רק שהטעינה של המחשב איטית, אלא שהמחשב פועל באיטיות באופן כללי. זו יכולה להיות בעיה במערכת ההפעלה או רשת Wi-Fi ללא קליטה. בעיות מתקדמות יותר עלולות להיות בעיות קירור של המחשב, וירוסים שצבר המק לאורך השנים, מחסור במקום בזיכרון העבודה וכדומה.

3. סוללת מקבוק חלשה

אין דבר מתסכל יותר מלהטעין את סוללת המחשב במשך זמן רב רק כדי לגלות שהיא עדיין ריקה, או להתמודד עם סוללה המתרוקנת במהירות גדולה. אם אתם אנשי עסקים שרגילים לעבוד מהתחבורה הציבורית, לא תאהבו את זה. תקלת הסוללה עשויה לנבוע מהמטען, הסוללה או חיבור הטעינה. במעבדה מקצועית יחליפו לכם את הרכיבים הרלוונטיים ברכיבים איכותיים.

4. המסך לא נדלק

מסך בלתי דלוק עשוי לנבוע מגורמים שונים כמו מערכת הפעלה או סוללה. אף על פי שמדובר בתקלה מלחיצה, טכנאים מקצועיים יודעים להתמודד עמה בדרך כלל, ואם תשכילו לפנות למעבדת מק בזמן, תוכלו לתקן אותה במהירות.

5. תוספי המחשב לא עובדים

והכוונה היא יותר לרמקולים, מצלמה או מיקרופון, רכיבים חיוניים כל כך בזמן שאנו מעוניינים לערוך פגישה חשובה בזום או בסקייפ. להחלפת הרכיבים האלה ברכיבים איכותיים, יש לפנות לטכנאי מעבדה.

6. תקלה במקלדת

כל משתמש מק יגיד לכם שהכי נוח לעבוד עם המקלדת. אמנם גם כאשר המקלדת אינה פועלת, עדיין אפשר להקליד בעזרת העכבר, אך פעולה זו אינה נוחה כל כך. לפיכך, אם המקלדת שבקה חיים, כדאי לקחת את המחשב לתיקון.

7. המחשב אינו עולה

תקלה נפוצה במק ישן יחסית שנמצא אצלכם כ-6 שנים. במקרה זה, סביר להניח שהכונן הקשיח תקול, אך ישנן כמה פעולות שאפשר לנסות כדי להתגבר על התקלה:

• לאפס את זיכרון ה-PRAM - יש צורך להדליק את המחשב וללחוץ בבת אחת על Command, Shift, R ו-P.

• סמל של כדור הארץ או סימן שאלה - כשאחד מאלה עולים, ניתן לנסות וללחוץ על כפתור ה-alt בתקווה להזדהותו של הכונן הקשיח.

• סמל של "אין כניסה" - הופעת הסמל הזה מציינת את קיומה של מערכת הפעלה חדשה שאינה מתאימה למק. במקרה זה יהיה צורך לגבות את כל המידע על המחשב, לפרמט אותו ולהעלות את מערכת ההפעלה.

כך נשמור על המחשב שלנו

קיבלתם מחשב מק חדש במתנה? רוצים למנוע את התקלה הבאה? טכנאים ממליצים על נקיטת כמה פעולות שיעזרו לכם לשמור על המחשב ולהימנע מביקורים חוזרים ונשנים במעבדה. ראשית, לא מומלץ לטלטל את המחשב לעתים קרובות. אבל אם אתם ממש חייבים ומשתמשים במחשב הרבה בחוץ, לפחות שמרו עליו. קנו למחשב שלכם תיק מיוחד שיעזור לכם להגן עליו מפני תקלות וחבלות. שנית, אמנם מערכת ההפעלה של המק איכותית ומאובטחת, כדאי להגן עליו עוד יותר ולהתקין אנטי וירוס חזק. פעולה זו תצמצם את הסיכויים לפלישות בלתי רצויות למחשב שלכם ותמנע מכם לפרמט אותו לעתים קרובות. לצד זאת, לא מומלץ לגלוש באתרים מפוקפקים ומסוכנים שעלולים "להדביק" את המחשב בתוכנה זדונית שקשה יהיה להיפטר ממנה בהמשך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

איך בוחרים טכנאי מק שיתקן לנו את המחשב?

ועכשיו, לשאלת השאלות: איך נמצא את הטכנאי שבידיו נוכל להפקיד את המק היקר שלנו לכמה שעות? ובכן, ישנם כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים טכנאי מק. דבר ראשון, יש לוודא שהטכנאי אכן מתמחה במכשירי מק. אחרי הכול, מדובר במערכת הפעלה שונה מזו של מחשבים אחרים וברכיבים המותקנים אחרת. דבר שני, כאשר אתם לוקחים את המק שלכם למעבדה, חשוב לוודא שמדובר במעבדה מוכרת ומקצועית שיש לה כמה שנות ניסיון בתיקון מחשבי מק. מעבר לכך, זמינות הטכנאים חשובה אף היא, בייחוד אם אתם משתמשים במחשב שלכם לצורך עבודה. לפיכך, כדאי לבחור במעבדה המספקת שירות מהיר ואיכותי.

במעבדת אגס נגוס מקבלים שירות עד הסוף

המק היקר שלכם מסרב לעלות ואתם בהיסטריה? נמאס לכם שכל טעינה של עמוד לוקחת שעתיים? הטכנאים של מעבדת אגס נגוס נמצאים כאן עבורכם כדי לאתר כל תקלה ולתקן אותה במהירות. איך זה עובד? דבר ראשון, את המחשב התקול שלכם אוספים מכל מקום בארץ, מהעבודה או מהבית, לפי בקשתכם. כאשר המחשב מגיע למעבדה, מבצעים לו בדיקה חינמית במקום. הלקוח מקבל עדכון על התיקון שיש לבצע, וכשמתקבל ממנו אור ירוק, יוצאים לעבודה. לא עובר זמן רב, והלקוח מקבל את המחשב שלו בחזרה כשהוא תקין ונכון לעבוד.

בשיתוף אגס נגוס
  • עוד באותו נושא:
  • מק
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully