וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיברומיאלגיה (דאבת השרירים): שמים סוף לכאב עם טיפול אלטרנטיבי חדשני!

בשיתוף: קליניקת Pura Vida Therapy

10.9.2020 / 13:53

אנשים הסובלים מכאבים כרוניים דוגמת פיברומיאלגיה מחפשים אחר "תרופת פלא" להקלה על סבלם. "סאונות קור" הן פיתרון מסוג זה

קליניקת Pura Vida Therapy. יח"צ,
קליניקת Pura Vida Therapy/יח"צ

אם גם אתם נאלצים להתמודד מעת לעת עם תסמיני פיברומיאלגיה (דאבת השרירים), וודאי מצאתם עצמכם עוברים מרופא לרופא בחיפוש אחר "תרופת פלא" לכאב ולעייפות המעיקים שמלווים אתכם מעת לעת, אך ללא הצלחה רבה. עם זאת, בימים אלו ניתן להקל על הכאב ולשפר משמעותית את איכות החיים בעזרת טיפול אלטרנטיבי חדש הכולל בילוי קצר בסאונת קור - חוויה שונה מכל מה שהכרתם.

טיפול בקור... נשמע לכם אולי מוכר, לא? מי מאתנו לא התנסה לאורך השנים "בתרופה הביתית" הפופולרית הכוללת הנחת קוביות קרח על הברך הכואבת או על הנקע בקרסול כדי לנסות להפחית את הנפיחות והכאב? רעיון עתיק יומין זה עומד גם מאחורי גישת הטיפול בפיברומיאלגיה באמצעות טיפולי קריותרפיה (Cryotherapy), סאונת הקור. הקריותרפיה משתמשת בחשיפה לקור כדי לעורר מנגנון בגופנו הפועל על כלי הדם ויוצר גירוי חזק שתורם לריפוי בעזרת זירוז מחזור הדם בשרירים וכן ויסות חילוף החומרים בשרירים. בדרך זו למעשה, מסייע טיפול קריותרפיה בהפחתת הכאבים ושיפור הרווחה הכללית של המטופל.

אנחנו בקליניקת Pura Vida Therapy מתמחים בשיטת הקריותרפיה, שכוללת למעשה טיפול קצר של מספר דקות בסאונת קור בטמפרטורות שנעות בין מינוס 120 מעלות צלסיוס למינוס 150 מעלות צלסיוס במטרה להקל על כאבים מתמשכים המאפיינים אנשים הסובלים מפיברומיאלגיה.

קליניקת Pura Vida Therapy  טיפול קריותרפיה (סאונת קור) בקליניקה שלנו. ניסים טוויטו,
טיפול קריותרפיה/ניסים טוויטו

הרעיון שמאחורי הטיפול

טיפול בקור קיצוני פועל על הגוף באופן דומה למדי לתופעה הפסיכולוגית-אבולוציונית שנקראת Fight or Flight! ("הילחם או ברח!") ומתבסס על שינויים גופניים מהירים שיוצר המנגנון ההישרדותי של בני האדם ובעלי החיים, בתגובה וכהכנה להתמודדות גופנית עם סכנה מיידית שאורבת להם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

באיזה אופן דומה התגובה הפיזית של "הילחם או ברח!" לזו של הקריותרפיה?

הקור העז שחווה הגוף במהלך הטיפול בקריותרפיה מפעיל מצוקה, ממש כאילו הגוף מתמודד עם מצוקה הישרדותית אמיתית בלב הג'ונגל המאיים. מצוקה זו גורמת לדם לצאת מאזור הגפיים (אזור פחות חשוב לקיום עצמו לעומת אזור ליבת הגוף), ולמהר לזרום לעבר איברי הגוף החיוניים כדי להתכונן לכל נזק פוטנציאלי שעלול לפגוע בהם. במצב זה הגוף דוחס לתוך הדם, הרבה יותר חמצן, אנזימים וחומרים מזינים אחרים. מיד בתום החשיפה לקור, הגוף נרגע - הדם המועשר זורם חזרה לכל אברי הגוף, עד לקצות הגפים, ותוך כדי כך מאיץ את צמיחתם והתחדשותם של תאים בריאים, שתורמים להרגעת הכאב ולהחלשת התסמינים האחרים.

הטיפול מסתמך גם על מחקרים שונים שבדקו את השפעתה של הקריותרפיה על אנשים הסובלים מפיברומיאלגיה, כך למשל אחד המחקרים הבולטים בנושא שפורסם בחודש יולי 2018 באתר Siencedirect ועסק בשאלה האם קריותרפיה לכל הגוף (WBC - Whole Body Cryotherapy) יכולה לגרום לשיפור המצב התפקודי ולהפחתת הכאבים בקרב חולי פיברומיאלגיה. מחקר זה בדק את ההשפעה של 10 טיפולי קריותרפיה שחשפו את המטופלים לקור במשך 3 דקות ומצא כי הטיפול שיפר את מצב המטופלים בכמה דרכים:

א. הפחית את רמות הכאב.
ב. הרחיב את כושר התנועה של המפרקים.
ג. וויסת את רמות הפעילות של המערכת המרכזית, ובכך הקל גם על התופעות הנפשיות המאפיינות את חולי הפיברומילגיה, כמו הפרעות שינה ותופעות של דיכאון.

על סמך מחקר זה, לצד מחקרים מדעיים נוספים שפורסמו לאורך השנים, וכן כמובן על סמך הניסיון הרב שצברנו בקליניקה שלנו, נראה כי קיימות אינדיקציות חיוביות למדי באשר ליכולת של הקריותרפיה להקל על התסמינים ולשפר את איכות החיים של חולי פיברומיאלגיה.

אצלנו בקליניקת Pura Vida Therapy, בהובלת אוריאל פז (מטפל מוסמך ומנוסה ברפואה הסינית), תוכלו ליהנות מסדרת טיפולי קריותרפיה לצד טיפולים אלטרנטיביים נוספים שיכולים להקל משמעותית על תסמיני ומכאובי פיברומיאלגיה, בהתאם לתוכנית טיפולים המותאמת אישית לכל מטופל, כך למשל:

1. דיקור סיני דיסטלי (Distal), המשפר את ליבת הגוף ומחזק את זרימת הדם לגפיים.
2. עיסוי שמנים, המשפר את זרימת הדם והלימפה ברקמות.
3. טיפול במכשיר פרקוסור (Percussor), המפיץ גלי לחץ בעומק הרקמות.
4. או יוגה תרפיה המחזקת את מערכות הגוף ומפחיתה לחצים.

• לפרטים וייעוץ ראשוני בעניין טיפול מותאם עבורכם, חייגו 052-2661268

או בקרו באתר הקליניקה בלינק הבא

/

בשיתוף: קליניקת Pura Vida Therapy
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully