וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפיק - סוד הקסם של מתוקי המזרח

בשיתוף קונדיטוריית שפיק

10.9.2020 / 14:14

ממקום קטן שהחל משק סוכר ושק קמח, הפכה "קונדיטוריה שפיק" לאימפריה של מטעמי המזרח, הכוללת שני בתי קפה בדליית אל כרמל ועוספייא, מתחם ענק הכולל אולם ייצור ואולם אירועים, קייטרינג שמגיש את מיטב מטעמי המזרח ומאכלי הדרוזים וסדנאות כנאפה לארגונים וגופים פרטיים

הכנאפה המתוקה של קונדיטוריה שפיק. יח"צ,
הכנאפה המתוקה של קונדיטוריה שפיק/יח"צ

סיפורה של "קונדיטוריה שפיק" מתחיל לפני 35 שנים, עם שקי סוכר וקמח, כששפיק בדריה, דרוזי צעיר מדליית אל כרמל, החליט יחד עם אשתו בדיעה להקים קונדיטוריה קטנה בה ימכרו השניים את המתוקים הדרוזים - המסורתיים, שבאפייתם והכנתם השניים מתמחים. בשנת 1985 מצאו השניים מקום בעוספייא, שנמצאת ליד דליית אל כרמל ושם החלו את עבודתם.

לאחר שנה וחצי של אפייה ומכירת המתוקים פתחו השניים בית קפה במרכז דליית אל כרמל. במהרה הפך בית הקפה לאבן שואבת ונקודת ציון לכל המטיילים הרבים שהגיעו בשבתות ובחופשות לטייל באזור הכרמל, דליית אל כרמל ועוספייא.

בית קפה וקונדיטוריה שפיק. יח"צ,
בית קפה וקונדיטוריה שפיק/יח"צ

קונדיטורייה ובתי קפה

עם ההצלחה הגדולה, גדל גם התיאבון (תרתי משמע) והשניים המשיכו להתרחב. לאחר 5 שנים נוסף אח חדש למשפחת "קונדיטורית שפיק" - בית קפה גדול יותר על הכביש הראשי בעוספייא. גם בית קפה זה הפך מיום הקמתו לסיפור הצלחה גדול וזכה למבקרים רבים ולקוחות קבועים שהגיעו במיוחד מאזור הצפון ומרכז הארץ לבית הקפה, ליהנות ממטעמי הקונדיטוריה המיוחדים שנמכרו בו ובראשם מלכי המטבח המזרחי המתוקים - כנאפה, בקלוואה, קטאייף ומעמולים וכן מתוקים חדשים לגמרי גם לציבור הדרוזי המקומי.

מספר שנים לאחר שנפתח בית הקפה בעוספייא קנה שפיק שטח גדול בדליית אל כרמל, במרכזו אולם אירועים ובקומת המסד אולם ייצור גדול, בו מיוצרים כל המאפים והמתוקים של "קונדיטוריית שפיק", כולל ייצור בלעדי באזור הכרמל, של שערות קדאיף ובצק הבקלוואה המיוחד. כל המאפים נושאים חותמת כשרות חלבית ופרווה של הרבנות עתלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קייטרינג בשרי

כיזם שאינו מסוגל לשקוט על שמריו, החליט שפיק לפתוח קייטרינג בשרי המיועד לאירועים מ-25 איש ועד 3,000 אנשים. הקייטרינג מציע את שירותיו בכל חלקי הארץ ומביא את בשורת טעמי המזרח והמטבח הדרוזי כמנסף, כבש ממולא, ממולאים, תוספות חמות כפריקה ובורגול וכמובן המטעמים המתוקים לכל חובבי הז'אנר.

"קונדיטוריית שפיק" הפכה זה מכבר למותג גדול ומוכר, ששמו נישא בפי כל חובבי האוכל בכלל ואוהבי האוכל המזרחי והדרוזי בפרט. בשני בתי הקפה הנמצאים בעוספייא ודליית אל כרמל מגישים את המתוקים המזרחיים, לצד תפריט מתוקים מערבי הכולל עוגות שמרים, גבינה, בחושות, פאי פירות לפי עונות השנה, קישים מלוחים, בורקסים ועוד מבחר מגוון של מאפים מתוקים ומלוחים. בית הקפה בעוספייא עבר לאחרונה שיפוץ ושם אף מגישים ארוחות בוקר וארוחות קלות במהלך כל היום, והכל כמובן עם הקפה הריחני והמשובח או עם התה העשוי מצמחים מקומיים והוא מתוק ונפלא.

מעמולים מסורתיים. יח"צ,
מעמולים מסורתיים/יח"צ

סדנאות ביתיות

אך גם כל זה לא מספיק ליזם כשפיק, שיחד עם צוות האופים והקונדיטורים המובילים שלו עורכים סדנאות לכל המעוניינים לדעת את רזי המאפים הדרוזים. הסדנאות מיועדות לקהל פרטי שרוצה לחגוג מסיבת רווקות, יומולדת, או סתם חגיגה עם ערך מוסף, כמו גם ארגונים ומוסדות המעוניינים לתת ללקוחותיהם אירוע בעל תוכן ועניין. במהלך האירוע מלמד צוות השפים והקונדיטורים כיצד מכינים כנאפה ובקלוואה, איך עושים מעמולים ובאיזו צורה מכינים קטאייף. לאחר שהמשתתפים הכינו בעצמם את המתוקים הם כמובן ייהנו ממעשה ידיהם.

לאחרונה טיילתי עם משפחתי באזור הכרמל (שוויץ הקטנה, אם ממש לדייק), ובסוף הטיול, כשהבטן החלה לקרקר, החלטנו לעצור לארוחה קלה בקפה בעוספייא. נהננו מסלטים, קישים ומאפים, אבל הכי אהבנו את המתוקים המסורתיים. לא נחה דעתנו עד שהצטיידנו בכמויות עצומות של מעמולים, עטייף ובקלאוות מסוגים שונים. מזל שלקחנו אריזה מספיק גדולה, כך שהצלחנו גם קצת להביא הביתה ולא לגמור את הכל בדרך חזרה למרכז.

להתקשרות, הזמנת מקומות, קייטרינג או סדנאות:

סניף עוספיא - 04-8392146 / סניף דליית אל כרמל - 04-8394493

ווטסאפ - 052-6060127

לעמוד האינסטגרם

לעמוד הפייסבוק

בשיתוף קונדיטוריית שפיק
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully