וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדינה וקובי" מציגים: אוכל כמו בבית

בשיתוף עדינה וקובי – אוכל מבית לבית

10.9.2020 / 15:02

עדינה, אמא מרוקאית וקובי בנה, שף מוביל שבישל במיטב המסעדות בארץ, מבשלים אוכל מרוקאי מסורתי עם טוויסט מודרני עכשווי. כדאי מאוד להכיר, רגע לפני חגי תשרי

דג מרוקאי מסורתי. יח"צ,
דג מרוקאי מסורתי/יח"צ

העיר לוד הופכת לאחרונה למקום מרכזי בסצנת הקולינריה הישראלית. לצד שוק לוד, המהווה כבר שנים אבן שואבת לבשלנים בייתים ושפים ידועים, אנו מוצאים בעיר את תומר אומנסקי זוכה "בייק אוף" המפעיל סדנאות אפייה בסטודיו בעיר, שלומי ועדיאל הפינליסטים מMKR" המטבח המנצח" ועוד. בין מובילי הסצנה העירונית, ניתן למצוא את "עדינה וקובי - אוכל מבית לבית" בעלי קייטרינג ובית אוכל לתבשילים מרוקאים מסורתיים עם טוויסט עכשווי ואוכל ישראלי מודרני. השניים נחשבים למובילי הסצנה ובין הראשונים שהחלו והעלו את לוד על המפה הקולינרית הארצית.

"עדינה וקובי - אוכל מבית לבית" נמצאים במטבחם הביתי ברחוב חיים חורי 29 בלוד. במקום ניתן למצוא ולקנות כטייק אווי את מיטב המאכלים המרוקאים המסורתיים, לצד תבשילים מרוקאים שכבר הפכו מזמן לחלק מהמטבח הישראלי ומנות מהמטבח הישראלי המודרני. בנוסף לטייק אווי ניתן להזמין את המאכלים בשירות משלוחים באזור גוש דן, כולל תל אביב, מבת ים וראשל"צ בדרום ועד להרצליה ורמת השרון בצפון. קובי אף עורך אירועים פרטיים בבתים של אנשים, שם הוא מבשל אוכל ים תיכוני המבוצע בפיין דיינינג בטעמים מיוחדים משלו, המאופיינים בפיוז'ן אישי, על פי תפריט מיוחד אשר נבנה על ידי קובי ובהתאם לרצונותיו של מזמין האירוע. לאירועים אלו קובי מגיע עם צוות עוזרים ומלצרים, אשר מביאים את טעמי מסעדת היוקרה לבית הלקוח.

קובי אוחיון מספר כי, "הכול החל כשאבא פוטר מעבודתו. אמא עדינה, שראתה את אבא יושב בבית מדוכא ועצוב, החליטה לנצל את העובדה שהיא בשלנית ביתית מעולה ומכיוון שהבית סבב סביב האוכל שלה, החליטה אמא לעזור בפרנסת המשפחה והחלה למכור את האוכל אותו היא מבשלת לנו - בני משפחתה - למעוניינים אשר תמיד לאחר שטעמו ממעשי ידיה, שאלו היכן אפשר לקנות את המאכלים אותם היא מבשלת".

ויש גם מאפים מיוחדים. יח"צ,
ויש גם מאפים מיוחדים/יח"צ

במקביל, קובי הבן שגדל במטבחה של עדינה ותמיד אהב לשבת ולראות מה היא מבשלת, אופה ומכינה, למד לפני 18 שנה בתדמור ובמהלך השנים עבד במסעדות המובילות בתל-אביב, כששימש כסו שף של רפי כהן במסעדת "רפאל", היה השף הראשי של מלון ריץ' קרלטון ושימש כמנהל הסניפים של מסעדת הרברט סמואל של השף יונתן רושפלד, כולל הסניף התל אביבי והירושלמי של המסעדה.

מספר קובי: "עולם המסעדנות הינו עולם תובעני מאוד וכשנולד לי ולמורן אשתי, לפני כשש שנים, ילדנו השלישי, החלטנו שקשה לנו מאוד לג'נגל בין העבודה התובענית במסעדות לבין ההשקעה במשפחה. אז החלטנו לאחד כוחות עם אמא ולפתוח את 'עדינה קובי' - מקום שיכין וימכור אוכל מרוקאי מסורתי עם מנות המהוות את ההארד קור של המטבח המרוקאי, אותן אמא מבשלת כבר שנים וקשה למצוא אותן היום אצל בשלנים ביתיים. זאת, לצד מנות מרוקאיות ידועות אשר הפכו זה מכבר לחלק מהמטבח הישראלי כסלט מטבוחה ודגים חריפים ומנות של המטבח הישראלי המודרני אותן בישלתי במסעדות בהן עבדתי, ועכשיו אני מבשל יחד עם אמא, כשאבא מוריס קם מידי יום לפנות בוקר והולך לשוק הסיטונאי ובוחר את הירקות הטריים והאיכותיים ביותר . האוכל הבייתי אותו אנו מבשלים מיועד למכירה לבודדים או באירועים פרטיים אותם אני עושה לעסקים ואנשי העשירון העליון".

בביקורנו במקום זכינו לטעום מספר מנות המאפיינות את המטבח המרוקאי כקוסקוס המלכותי אותו עושים עדינה וקובי יחד. הקוסקוס אותו מכינים במקום בעבודת יד, עשוי מסולת כפי שקוסקוס אמיתי צריך להיות ומתובל בכורכום וזעפרן ותבלינים נוספים אותם לא הסכימו לגלות לנו והוא ממש נמס בפה. לצד הקוסקוס נהננו ממרק בשר עשיר בחומוס וירקות אשר ניחוחותיו רק פתחו לנו את התיאבון. האמיץ שהיה אתי טעם בהנאה רבה את מנת הטחול שעדינה בישלה באותו יום וסיפר לי כי כך בדיוק זכר את הטעם הזה מבית אמו הבשלנית המרוקאית. הבן הגדול, חובב שניצל ידוע, נהנה מהשניצל הפריך שמעטפתו התפצפצה בפיו וציין שתוכו רך ועסיסי והבת נהנתה מקציצות יפראג מתובלות עם ראס אל חנות, אשר ממש נמסו לה בפה וגם הצעיר שלאחרונה מגלה סימני צמחונות מצא מבחר של מנות, מהם בחר פשטידת ירקות ומבחר סלטים ומאוד נהנה אף הוא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קציצות. יח"צ,
קציצות/יח"צ

לקראת חגי תשרי וראש השנה מציעים "עדינה וקובי - אוכל מבית לבית" תפריט חגיגי מיוחד המושפע מעונת השנה וכוללת את המנות המסורתיות של החג, המנות המיועדות לברכות ולכל תפריט החג, כתבשיל עגל חלב ובטטה קסביה, שוק טלה ממולא באורז ופירות יבשים, קציצות עגל חלב ומנגולד, ארטישוק ממולא בשר ועוד. בנוסף הם מכינים ארוחה מפסקת ליום הכיפורים ותפריט חגיגי לערב סוכות וימי החג.

קובי אף סיפר לנו שמידי יום שישי מתקיים במקום פסטיבל אוכל ובו מוצגות מבחר מנות חגיגיות ומיוחדות, לצד מנות יומיומיות כשניצלים, עוף, קציצות בשר ומבחר מנות צמחוניות וכן עוגות מיוחדות וחלות באפייה בייתית אשר מפארות כל שולחן שבת.

דוגמאות למנות ומחירים:

קציצות דגים - 6 יחידות - 60 ₪
דג מושט בסגנון מרוקאי - 25 ₪ ליחידה
תבשיל אסאדו בבישול ארוך ללא עצם עם בצל מקורמל - מגשית 4 מנות - 120 ₪
תבשיל מוח פיקנטי - מגשית 4 מנות - 200 ₪
תבשיל שקדי עגל - מגשית 4 מנות - 150 ₪
תבשיל חמין - מינימום לסיר 5 אנשים - 150 ₪
ועוד ועוד....

"עדינה וקובי - אוכל מבית לבית" - אוכל ביתי וסלטים, חיים חורי 29 לוד.

טלפון להזמנות: 052-5701050 /052-8884157

צפו בתמונות באינסטגרם

בשיתוף עדינה וקובי – אוכל מבית לבית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully