וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכרת רכב בחו"ל - מה חשוב לדעת

בשיתוף פאמיליטור

15.9.2020 / 10:28

לא מעט ישראלים שטסים לחו"ל מעוניינים לשכור רכב כדי ליהנות מהטיול בצורה הטובה ביותר. חשוב שתדעו שהשכרת רכב בחו"ל היא דבר שחייב להתבצע בזהירות כדי שלא תגיעו למצב שבו אתם משלמים על הרכב ששכרתם מחיר גבוה. במאמר הבא תקבלו את כל הטיפים הנוגעים להשכרת רכב בחו"ל

השכרת רכב. freepik,
השכרת רכב/freepik

היכן כדאי לשכור רכב בחו"ל?

חשוב מאוד לדעת כיצד לשכור רכב בחו"ל בצורה הטובה ביותר והמשתלמת לכם ביותר. לכן, כאשר אתם מעוניינים להשכיר רכב בחו"ל, אחד הפרמטרים שעליכם לבחון הוא עניין המחיר. לא פעם חברות השכרה יציעו לכם רכב במחיר הרבה יותר יקר ליום, מנסיעה במוניות לכל יעד במהלך היום. לכן, על מנת שלא יעבדו עליכם רק בשל העובדה שאתם תיירים, כבר בישראל כדאי שתבדקו אודות חברות ההשכרה השונות ביעד שאתם מגיעים אליו בחו"ל. חשוב מאוד לוודא שהחברה שממנה תבחרו להשכיר את הרכב היא חברה אמינה ומומלצת על ידי ישראלים שבחרו בה. על אף שניתן לשכור את הרכב כאשר אתם מגיעים ליעד שלכם בחו"ל, חשוב שתעשו את זה לאחר בירור, עוד כאשר אתם בישראל.

טיפים להשכרת רכב בחו"ל בצורה המוצלחת ביותר

גם לאחר שבוחרים חברת השכרה בחו"ל, הנה כמה דברים שאתם חייבים לעשות על מנת שהשכרת הרכב תתבצע בצורה הטובה ביותר ולא תגרום לכם נזק כלכלי כלשהו או עגמת נפש:

1. המחירים בתחום השכרת רכב הם מחירים דינמיים ולכן, בכדי שלא תקראו על מחיר אחד באתר של חברת ההשכרה ותגלו מחיר אחר ביום שבחרתם להשכיר את הרכב, עדיף לשכור רכב בחו"ל כמה שיותר קרב למועד הנסיעה שלכם. לא פעם חברות השכרה מציעות מבצעים עונתיים על השכרת רכבים והשכרת רכב זמן רב לפני מועד הנסיעה שלכם עלולה לגרום לגם לפספס את המבצעים.

2. בכדי להימנע מעגמת נפש חשוב מאוד לבדוק את הרכב היטב כאשר אתם מקבלים אותו. יש לבדוק מול צוות חברת ההשכרה את הרכב ולדווח להם על כל פגם כלשהו שאתם מוצאים ברכב, תקלה, שריטה, כתם ועוד. בדיקה מדוקדקת של הרכב תמנע מכם מצב שבו אתם צריכים לשלם על נזקים שלא אתם הסבתם לרכב.

3. חשוב מאוד שתבדקו מראש האם מחיר השכרת הרכב מותנה בתקופה של מינימום. לא פעם זה יהיה כתוב רק באותיות הקטנות ולכן, עליכם להיות חכמים ולקרוא היטב גם את האותיות הקטנות. כמו כן, חשוב לוודא כי החברה מתחייבת לספק לכם במועד ההשכרה את סוג הרכב מהדגם הספציפי שבחרתם לשכור.

4. עליכם לבחון היטב את כל התנאים של החברה עבור השכרה ולוודא באיזה מקרים תחול עליכם תוספת תשלום. כך לדוגמא: לא פעם יהיה תשלום נוסף על נהג צעיר, מתקן אופניים, גגון, נהג נוסף ועוד. כמו כן, חשוב מאוד לבדוק אם יש ברכב הרלוונטי תוספות שונות נחוצות כגון: מערכת גי'פי אס ועוד. במידה וקיימות תוספות מעין אלה, חשוב לבדוק האם אתם תדרשו לשלם עבורן.

5. חשוב לבדוק את תנאי ביטול עסקת השכרת הרכב וזאת בכדי שתוכלו להתחרט בכל שלב מבלי לשלם על כך.

6. בטרם אתם משכירים רכב בחו"ל, עליכם לבחון האם הרישיון שלכם עומד בתנאי המדינה לנהיגת תיירים. בחלק מהמדינות תדרשו להפיק רישיון בינלאומי בכדי לנהוג במדינה. דבר חשוב נוסף הוא ללמוד את חוקי ותנאי הנהיגה במדינה שבה אתם מבקרים על מנת שתוכלו לנהוג בצורה בטוחה.

7. כמובן שחשוב מאוד לבדוק שהרישיון שלכם נחשב מוכר בחברת ההשכרת שתבחרו.

8. דבר חשוב נוסף הוא כמובן הביטוח. עליכם לדאוג מראש מול חברת ההשכרה לבטח את עצמכם בביטוח המתאים לכם ביותר. על אף שקיימים כיום מגוון סוגי ביטוחים שונים אשר מציעות חברות ההשכרה ועל אף שלא מעט אנשים נוטים לבחור את הביטוח הזול ביותר, כדאי וחשוב מאוד לבחור דווקא כשאתם שוכרים רכב בחו"ל את הביטוח המקיף ביותר.

9. במידה ונגרם נזק כלשהו לרכב חשוב שתדווחו על כך באופן מידי לחברת ההשכרה וכן חשוב שתשמרו את כל המסמכים הרלוונטיים אודות הנזק שנגרם ועוד.

10. עליכם לברר מראש האם הנהיגה מוגבלת מבחינת קילומטראז. במידה ואכן הנהיגה מוגבלת כדאי מאוד לשלם תוספת תשלום על נהיגה ללא הגבלה מעין זאת שכן, נהיגה בחו"ל לא פעם יכולה לגרום לכם לטעות בדרכים ולבזבז זמן רב על חיפוש אחר הדרך המתאימה לכם לקראת היעד הרלוונטי לכם ולכן, רצוי מאוד שלא תהיו מוגבלים מבחינת הקילומטראז שכן, מרבית הסיכויים שתעברו את ההגבלה המדוברת.

11. אחד הדברים החשובים שכדאי שתבדקו הוא מתי אתם יכולים לאסוף את הרכב ומתי אתם יכולים להחזיר את הרכב. כמו כן, עליכם לבדוק האם ניתן להחזיר את הרכב לאותה החברה הממוקמת בנקודת אחרת שכן, לעיתים הדבר יכול להקל עליכם אם אינכם מתכוונים לסיים את הטיול ביעד שבו התחלתם אותו. כמובן שחשוב מאוד לוודא שניתן להחזיר את הרכב בנקודה אחרת ללא עלות כלשהי.

12. הדבר האחרון שחשוב שתזכרו הוא למלא דלק ברכב בטרם אתם מחזירים אותו לחברת ההשכרה. לא פעם החברה תחייב אתכם באופן משמעותי אם הרכב יגיע אליה ללא דלק ועל כן, בכדי לחסוך מעצמכם חיובים מיותרים, אין ספק שכדאי שתמלאו דלק ותחזירו את הרכב לחברת ההשכרה בדיוק כפי שקיבלתם אותו.

בשיתוף פאמיליטור
  • עוד באותו נושא:
  • השכרת רכב
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully