וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם יודעים מה הכלב שלכם אוכל? כל מה שחשוב בבחירת מזון לכלבים

בשיתוף: חגיגה בג'ונגל אור יהודה

16.9.2020 / 15:26

באנו לעשות לכם סדר ולגלות לכם איך לבחור מזון איכותי ובריא לכלב שלכם, ויש לנו גם כמה סודות של חברות מזון לכלבים שלא ידעתם, אשר גילה לנו במקצועיות רבה יבגני פורטניק, הבעלים של אחת החנויות הכי מוכרות באור יהודה והסביבה לציוד ומזון לכלבים ובעלי חיים

מחלקת מזון לכלבים, חגיגה בג'ונגל אור יהודה. יח"צ,
מחלקת מזון לכלבים, חגיגה בג'ונגל אור יהודה/יח"צ

מה חייבים לבדוק כשבוחרים אוכל של כלבים?

באנו לקנות אוכל לכלב ויצאנו עם כתבה סופר חשובה (אה וגם מזון כלבים איכותי כמובן)! הכירו את יגבני פורטניק, הבעלים של חגיגה בג'ונגל, אשר כבר כמה שנים מתעסק וחי את עולם בעלי החיים והציוד עבורם בכלל, ובתחום מזון כלבים בפרט ועל כן מוכר אך ורק מזון כלבים איכותי במחירים ללא מתחרים.

השאלה הפשוטה ששאלנו - איזה חברה עדיפה, הובילה להסבר מעמיק ביותר על אופן בחירת המזון לכלבה שלנו. "כמובן שאצלנו תמצאו מגוון רחב של חברות מזון לכלבים, אשר נחשבות איכותיות יותר וגם אלו שפחות" - מספר לנו יבגני, "אך מה שבאמת משפיע על איכות המזון הוא לא הלוגו, אלא סוג ואיכות החומרים המצויים בו."

חגיגה בג'ונגל. יח"צ,
חגיגה בג'ונגל/יח"צ

ומכאן הכלל הראשון, והוא - דעו את הרכיבים!

"אל תסתכל בקנקן - אלא במה שיש בתוכו" הוא משפט ידוע ותקף גם במקרה של מותגי מזון כלבים שונים, אשר מדפיסות על גבי אריזה צבעונית ונוצצת תמונות של בשר, עוף ודגים אשר עלולות להטעות ולא בהכרח לייצג את רכיבי האוכל של הכלב שלכם בצורה מדויקת. הדבר הראשון שעליכם לעשות בטרם בחירת שק המזון, הוא להתעלם מהציור בצד הקדמי של האריזה ולדלג היישר אל הצד האחורי - לרשימת הרכיבים.

וליתר דיוק - למרכיב הראשון ברשימה. כרשום בחוק, רשימת המרכיבים מסודרת לפי סדר פוחת, לפיכך, המרכיב הראשון יהיה זה שנמצא בכמות הכי גבוהה במזון, זה שאחריו עם כמות פחותה ממנו וכך הלאה עד המרכיב האחרון אשר מהווה את הכמות הכי קטנה מכל רכיבי המזון האחרים.

לרוב ברכיב הראשון תמצאו בשר, עוף או דגים מן החי, או דגנים ואורז מן הצומח. כמובן שהעדיפות היא לבשר ודגים טריים ולא מעובדים מבין אפשרויות הללו.

טיפ חשוב - אם אתם מבינים אנגלית, קיראו את התווית באנגלית, שכן, בעת תרגום התווית מאנגלית לעברית, ניתן למצוא תרגומים מטעים ביותר. התרגום המבלבל ביותר שאני נתקלתי בו, מספר לנו יגבני, הוא שהמילה קמח נשמטה וכך קמח עוף הפך לעוף טרי באורח פלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מה מסמל כל רכיב מרשימת מרכיבי המזון של כלב?

אז אחרי שהבנו והפנמנו שעלינו להסתכל על רשימת המרכיבים מאחור ולא בציור הנוצץ מקדימה, כדי להבין מה באמת יש באוכל שאתם מתכננים לקנות, בואו נבין מה מסמל כל אחד מהמרכיבים.

רשימת החלבונים - מה הכי טוב וממה להתרחק?

● בשר טרי אמיתי / דגים טריים - אלו חומרי הגלם האיכותיים והחשובים ביותר עבור הכלב שלכם ובהתאם, גם היקרים ביותר מבין מרכיבי המזון.
● בשר מיובש / דגים מיובשים.
● קמח בשר / עוף / דגים.
● קמח מתוצרי לוואי של בשר ודגים - תוצרי הלוואי הם בעצם כל השאריות של תעשיית המזון, אשר עוברות תהליכי עיבוד ארוכים ולא נשאר בהן הרבה מהחומרים המזינים, כל זה בתוספת כימיקלים רעילים הנפלטים מתהליך עיבוד המזון.
ההמלצה של יגבני הוא להימנע מרכיב זה ככל הניתן בעת בחירת סוג המזון לחברכם על ארבע!

רשימת הפחמימות - מה מותר ומה ממש לא מומלץ?

שיבולת שועל - שיבולת שועל מהווה פחמימה מורכבת ועשירה בסיבים תזונתיים.

אורז מלא / חום - אורז מלא או חום עשיר בוויטמינים, סיבים תזונתיים ומינרלים חיוניים לכלב שלכם.

אורז לבן - האורז הלבן נחשב איכותי פחות מהאורז המלא, אם כי הוא מתאים יותר לכלבים רגישים, בזכות רמה נמוכה של אלרגנים.

תירס - התירס, אשר מככב בראש רשימות הרכיבים של מזונות לכלבים, הוא בעצם פחמימה פשוטה ובעלת סיבים תזונתיים הקשים לעיכול, ולכן עובר תהליך עיבוד ארוך על מנת להתאים לקיבת הכלבים, אשר נחשב פחות בריא לכלבים.

חיטה - במקרה הזה מומלץ לוודא כי דגן החיטה לא מופיע בראש רשימת המרכיבים, כאשר ישנה עדיפות לחיטה מלאה העשירה יותר בסיבים.

סויה - עוד מרכיב שמומלץ להימנע ממנו. החלבון הצמחי הנחות הזה אינו נספג בצורה מיטבית במערכת העיכול ולפיכך פחות מומלץ לכלבים.

עם פירות וירקות אי אפשר לטעות

ברוב מוצרי המזון לכלבים ניתן למצוא פירות וירקות שונים, אשר מלאים בוויטמינים, נוגדי חימצון, מינרלים פחמימות איכותיות סיבים תזונתיים ועוד. יבגני ממליץ לנו לחפש שילוב של שלושה עד שישה סוגי פירות וירקות יחדיו, אל תשכחו לוודא שהם נמצאים באמצע רשימת המרכיבים.

אז אחרי שקיבלנו את כל ההסבר הזה מיגבני, עברנו התאמה של האוכל לצ'יטה שלנו וקנינו לה אוכל איכותי וממש לא יקר, נפרדנו לשלום מיגבני הנדיב - והיינו חייבים לספר גם לכם!

אז עכשיו אנחנו בטוחים שתלכו ותמצאו את האוכל הטוב ביותר עבור הכלב שלכם, ואם אתם מאזור אור יהודה והסביבה - אתם חייבים לקפוץ לחגיגה בג'ונגל ולהכיר את יגבני - בחנות תמצאו מגוון רחב של ציוד לבעלי חיים, מזון לכלבים וחתולים, כלובים, אקווריומים ועוד, והכי חשוב - חיוך חם ולב רחב - אה ואפשר גם להזמין משלוח עד הבית!


חגיגה בג'ונגל | רח' יחזקאל קזז 9 אור יהודה | טלפון למידע נוסף והזמנת משלוחים 03-699-7997

למעבר לפייסבוק החנות לחצו כאן

בשיתוף: חגיגה בג'ונגל אור יהודה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully