וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים טיול לסחנה? במסעדה הזו אתם חייבים לבקר

בשיתוף שיפודי הכיכר

23.9.2020 / 14:55

אווירה פסטורלית של בית שאן, סלטים טריים בהכנה עצמית ופיתות חמות מהטאבון הם חלק מהדברים שעושים את מסעדת שיפודי הכיכר שבכניסה לעיר לאטרקטיבית במיוחד ומוקד משיכה משמעותי למבקרים מכל הארץ

שיפודי הכיכר. יח"צ,
שיפודי הכיכר/יח"צ

הדרך היעילה - יש שיאמרו הטובה ביותר - לערוך ביקורת מסעדות היא באמצעות החבר הנאמן גוגל, שכמו בצמתים אחרים בחיינו מספק לנו אינדיקציה מסוימת למציאות. כך היה גם כשביקרנו ב"שיפודי הכיכר" שבבית שאן, אליה הגענו בעקבות ביקורות מצוינות של גולשים ששפכו לנו אור על השאלה המתבקשת כיצד המסעדה הצליחה לשרוד כל כך הרבה שנים ולצבור מוניטין לא רע, בניגוד לשאר המסעדות שנוטות בדרך כלל להיסגר כעבור לא הרבה זמן. המסעדה הוקמה ב-2001 על ידי משפחת כהן, הודות לאבא משה שדחף והאמין שיש מקום למסעדת בשרים. האב המייסד אומנם נפטר לפני כעשור, אבל ילדיו החליטו להמשיך במסורת של מה שהם מכנים "אירוח כיד המלך שמביא כבוד לעמק".

שיפודי הכיכר היא מסעדה של בשרים על האש וסלטים מזרחיים, בסגנון ישראלי ים-תיכוני. לדברי יוסי, הבן הגדול במשפחת כהן, "יש לנו את שיפודי הכיכר שזו מסעדה, וממול יש לנו שווארמה שקוראים לה שווארמה הכיכר". המסעדה מתמחה בעיקר בבשרים על האש - קציצות ביתיות, קבבים, אנטריקוט משובח, סלטים באיכות ראויה לציון - והכול בכשרות רבנות בית שאן.

מעבר לאסתטיקה, הדבר הבולט ששבה את ליבנו במהלך הביקור הוא העובדה שבשונה ממסעדות אחרות כאן הכול טרי, ונזרק בסוף היום או נתרם לעמותות חסד. ואם לא די בכך, כל הסלטים והפיתות הם פרי מעשה ידיהם של טבחי המסעדה. "נוסף לפיתות שאנחנו אופים בטאבון שלנו, את כל הסלטים שלנו אנחנו מכינים בעצמנו", מדגיש יוסי. "המקום מושך אליו המון קהל מכל הארץ, שחוזר כל פעם בגלל הטעם הטוב והלארג'יות: כל מנה כוללת המון סלטים ללא הגבלה וציפס". הסלטים מיוחדים וצבעוניים, הרבה סוגים וטעמים, חלקם מזרחיים, חלקם לא, ובטח שלא יכולנו לפספס את החומוס המטריף והטרי.

"את המסעדה הקמנו בתחילת שנות האלפיים ואת השווארמה ב-2008", הוא מספר. "העסק הזה הוא עסק משפחתי. אנחנו 5 אחים שעובדים בזה, ואמא שלנו אתנו כל הזמן בתיבלונים ובטאצ' האחרון".

היתרון של שיפודי הכיכר על פני המתחרים הוא בעקבות מה שיוסי מגדיר "מקום גדול וצבעוני שמגיעים אליו סועדים מכל קצוות האוכלוסייה". על השאלה מיהו קהל היעד שלו הוא משיב כי הוא מכל הארץ, וכמובן שהגרעין הוא מבית שאן והעמק. בנוסף, המסעדה מספקת חוויה תרבותית רב-גוונית, וכל חג או מועד המסעדה נצבעת בהתאם. בפורים, למשל, כל הצוות מצויד בתחפושות, ובסוכות המקום מעוטר ב-3 סוכות ענקיות ומקושטות.

המקום מושך קהל מכל הארץ. יוסי כהן. יח"צ,
המקום מושך קהל מכל הארץ. יוסי כהן/יח"צ

המקום הוא מתחם גדול ועובדים בו מלצרים זריזים ומיומנים, המגישים בתחילת כל ארוחה צלוחיות מלאות בסלטים ופיתות ענקיות בצד. כמנה עיקרית מציעים כאן בשרים על האש ושיפודים (78 שקלים), מולארד (100 שקלים), ליאה (110 שקלים), כבד אווז ושניצל, כבש וסטייק אנטריקוט (100 שקלים). מנה ממוצעת תעלה לכם 80 שקלים, ומחירי שאר המנות נחשבים להוגנים. המסעדה מתאימה גם לצמחוניים, ואם יש לכם 'דודא' בלילה אז תהיו רגועים כי המסעדה פתוחה עד חצות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מה הכי חשוב לכם לתת ללקוח שלכם?

"הרגשה טובה שיחזרו עוד פעם. השיטה שלי זה 'לפנק לפנק לפנק', ולתת לאורחים הרגשה שהם רצויים. לכן הקינוחים שלנו - כמו קפה וגלידה - הם על חשבון הבית".

מהי המנה הכי מומלצת שלכם?

"הקציצות הביתיות. הן מאוד מושקעות".

האם יש לכם תוכניות להתרחב מתישהו?

"שומרים את האפשרות הזו. פתיחת מסעדה, בשונה מעסקים אחרים, זו החלטה לא קלה במיוחד".

מהי כמות הסועדים שהמסעדה יכולה לארח?

"כ-180 אנשים במסעדה. אנחנו עושים גם אירועים לקבוצות".

עד כמה המיקום קשור לייחודיות של המסעדה?

"המון. בית שאן היא עיר מאוד מושכת. יש כאן מעיינות, הסחנה, עתיקות והגן הלאומי. אנחנו יושבים בכניסה לעיר, כך שהמיקום הוא נקודה מאוד אסטרטגית כאן".

כבעלי מסעדה, מה הדבר שהכי מרגש אתכם?

"יש לנו לקוחות שהם כמו משפחה. הם מתקשרים בחגים לאחל חג שמח וחלקם גם נהיו חברי אמת שלנו".

החלל הפנימי של המסעדה. יח"צ,
החלל הפנימי של המסעדה/יח"צ

איפה הקורונה פגשה אתכם? היו שינויים לאחרונה?

"הייתי באמצע השיפוץ של המסעדה ואז בום - קורונה. לפני זה הכול פרח ואז פתאום באה הקורונה והשביתה אותנו. אתה מגיע למקום מסתכל על הקירות ולא יודע מה לעשות עם עצמך. לכן התחלנו עם המשלוחים. זה היה מאוד מסורבל והמתכונת לא ממש הצליחה וזה גם לא ממש היה שווה. בעיקר הפריע לי שנמנע ממני לפגוש אנשים, ומה שנשאר זה רק להגיע בבוקר למסעדה ריקה בחוסר מעש. הייתי רגיל לעבוד 16-17 שעות בקלות, ואז פתאום אתה יורד ל-4 שעות ולפעמים גם לא עובדים בכלל".

מה הקורונה לימדה אתכם?

"היא לימדה אותנו לא להתלונן שקשה כי יותר קשה לשבת בבית ולא לעבוד. עדיף לעבוד קשה וליהנות מאשר לא לעבוד. אחרי הקורונה כבר אין דבר כזה יום קשה".

המיקום הוא מושלם ומתאים מאוד למשפחות מיטיבות לכת שמתכננות מסלול בסחנה (גן השלושה), עמק המעיינות, הגן הלאומי בבית שאן, מעיין חרוד וגני חוגה.

כתובת: שאול המלך 34, בית שאן

טלפון: 04-6060198

לאתר האינטרנט

עמוד הפייסבוק

בשיתוף שיפודי הכיכר
  • עוד באותו נושא:
  • בית שאן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully