וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגר מעיק על הזוגיות? "אל תעזו להחמיץ משבר טוב"

בשיתוף ד"ר רונית דרור

30.9.2020 / 13:15

זוגות רבים סובלים ממשברים בזוגיות ושחיקה בחייהם הזוגיים. רונית דרור, דוקטור לעבודה סוציאלית בעלת קליניקה פרטית לטיפול אישי וייעוץ זוגי, מציעה טיפול זוגי. דרור מתמחה בטיפול רגיש מגדר לגברים, בין היתר גם לגברים נפגעי אלימות במשפחה

ד"ר רונית דרור – יועצת זוגית. ליאור יאדו,
ד"ר רונית דרור – יועצת זוגית/ליאור יאדו

אין זה סוד שאחת מתופעות הלוואי הפחות מדוברות של הקורונה היא שחיקה משמעותית בחיי הזוגיות, שבחלק מהמקרים אף יוצרת משברים קשים וחוויות לא נעימות. אלא, שבניגוד לשנים עברו, בהן מרבית הזוגות היו נמנעים מללכת לייעוץ זוגי, כיום תחום הייעוץ הזוגי התרחב - והביקוש למטפלות זוגיות גובר. אחת מאותן היועצות היא ד"ר רונית דרור, הנחשבת לבולטת ביותר בתחום.

דרור, ילידת 1967, היא ד"ר לעבודה סוציאלית ופעילה חברתית בנושאי שוויון מגדרי בתחומי הגירושין וההורות, אלימות במשפחה ותסמונת הניכור ההורי. לפני כשנתיים עברה לאזור המרכז מכרמיאל וכיום בין שאר הבעיות המגיעות לפתחה של הקליניקה שלה בהרצליה היא נפגשת עם זוגות שחווים קשיים בזוגיות שכוללים הסלמה של קונפליקטים, קשיים אישיים הכוללים חרדות, דיכאון ואפילו משברים קיומיים בעיקר לאור התקופה הנוכחית.

דרור מספרת שיש משפט אותו היא אוהבת והוא מאוד מתאים לדבריה לרוח התקופה: "אל תעזו להחמיץ משבר טוב". משבר הקורונה, אותו היא מגדירה "משבר עולמי ולאומי אמיתי", משליך עלינו לגמרי באופן אישי, וכמו כל משבר מהסוג הזה גורם לנו לערעור כל היסודות המוכרים אליהם התרגלנו בחיי היומיום שלנו. "הוא מזכיר לנו שאין לנו שליטה על מה שקורה שם בחוץ ועל מה שיקרה מחר והשליטה היחידה שיש לנו קשורה לאיך שאנחנו נבחר להגיב לדברים. אז את המשפט 'ממשברים מתחזקים' רק אנחנו נקבע", הוסיפה.

לכן, אומרת דרור, זהו זמן להתבונן מחדש על עצמנו ועל ההרגלים שלנו. עם המשבר הנוכחי ההתבוננות היא אפילו ברמה של מרחק השיח שלנו עם אנשים. המגע שלנו באנשים, היכולת שלנו לשהות שעות וימים עם עצמנו במידה ואנחנו בבידוד. ביטול כל הבילויים ותחומי הפנאי שהתרגלנו אליהם ועוד ועוד. זו תקופה מאתגרת ברמה כלכלית, בריאותית, פוליטית אבל בעיקר אישית, שבה יש הזדמנות לבדוק עם עצמנו ולשאול האם אנחנו במסלול הנכון לנו. התקופה הזו גם הכריחה אותנו להסתגל למציאות חדשה של טיפול מרחוק באמצעות הזום, ואליי הזום החזיר לא מעט מטופלים מהצפון שגילו שיש עוד דרך חדשה ולא פחות משמעותית לקבל טיפול נפשי.

דרור סיימה את לימודיה לתואר ראשון בעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה בשנת 1990. עשור לאחר מכן היא השלימה תואר שני בחוג לחינוך, בהתמחות בטיפול וייעוץ באומנויות וביבליותרפיה. ב-2014 סיימה לימודי תואר שני נוסף בהצטיינות במגמה הקלינית בחוג לעבודה סוציאלית בחיפה, וב-2018 סיימה את הדוקטורט בחוג לעבודה סוציאלית. בנוסף, דרור משמשת כמרצה באוניברסיטת חיפה ובמכללה האקדמית ספיר.

בשמונה השנים האחרונות היא עוסקת במחקר שקשור להסלמה של קונפליקטים בין בני-זוג ביחסים אינטימיים. "אנחנו חוקרים באוני' חיפה כבר שנים רבות את המנגנון שגורם להתפתחות של ריב אצל זוגות." יש זוגות שהחוויה שלהם מהמערכת הזוגית קשה מנשוא ובפועל הם מתווכחים על סוגיית חיים אחת לעומת זוגות שמתקוטטים כמעט על כל נושא אבל בעצימות קלה עם יכולת לסיום מהיר של המריבה. את המיפוי של על מה רבים ואיך רבים אני עורכת עם הזוגות בקליניקה ומעניקה להם כלים להתמודדות ולזוגיות נפלאה.

את הניסיון בתחום הטיפול הנפשי צברה במהלך של שלושים שנה, שהחל בעבודתה עם נפגעי נפש בעמותת אנוש. בהמשך היא גם הקימה וניהלה את המרכז לטיפול בנפגעי אלכוהול והימורים של עמותת אפש"ר והתמחתה בטיפול בהתמכרויות שונות. דרור גם כיהנה כנציגת הציבור בוועדות השחרורים בשב"ס, ועוסקת בהנחיית קבוצות תמיכה ובטיפול פרטני כספקית של משרד הביטחון.

אחד מתחומי הטיפול הייחודיים בהם דרור מתמחה, הינו טיפול רגיש מגדר בגברים. "על אף שנראה לנו שנשים וגברים זקוקים לאותו דבר בהגיעם לטיפול נפשי, הדרך להגיע אל הלב של הגברים ולייצר שינוי היא שונה וייחודית. רבים מהמטפלים פחות מבינים את זה ולצד מאות הנשים שטיפלתי בהן, עבדתי עם מאות גברים כשהתגוררתי בצפון, חלקם מנהלים בכירים במקומות עבודתם ושהגיעו מחברות כמו ישקר, אלביט, מפעל פלסן ועוד".

לפרטים וקביעת פגישה:

רמב"ם 9 הרצליה

054-7370783

לעמוד הפייסבוק של רונית דרור

בשיתוף ד"ר רונית דרור
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully