וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים שמזרן התינוק שלכם בטוח? חישבו שוב!

בשיתוף Safe Dreams

30.9.2020 / 15:33

מזרנים רבים עומדים בתקן הישראלי למניעת בערה אך למעשה עדיין מסוכנים לתינוק מכיוון שהם מכילים מעכבי בערה כימיים המשחררים גזים רעילים. המזרונים של Safe Dreams עשויים חומרים טבעיים

תינוק. freepik,
תינוק/freepik

חוסר מודעות עלול לעיתים קרובות לגרום לנזקים לא מכוונים. אבל כאשר אנחנו הורים, במיוחד הורים לתינוקות רכים או לפעוטות, איננו יכולים להרשות לעצמנו את תירוץ חוסר המודעות בעת חשיפה של התינוק (או הפעוט) לסכנה. דוגמה מצוינת לכך ניתן לראות במזרני התינוקות, שבבחירתם, בחלק גדול מהפעמים, אנחנו בטוחים שכל הנתונים מצויים בידינו. למעשה, אנחנו מודעים רק למה שמאפשרים לנו לדעת ואם לא נחקור טוב יותר לעומק, ונסתפק רק במה שאנחנו בטוחים שאנחנו יודעים - נמשיך לטעות ונעשה זאת על חשבון סיכון שלומו ובריאותו של התינוק שלנו.

התינוק שלכם מבלה כ-16 שעות, בממוצע, ביממה כשהוא נמצא במיטתו (ער או ישן). לכן, באופן הגיוני ביותר לכם, הנתון הראשון שאתם אמורים לחפש בעת רכישת מזרן לתינוק, הוא נוחותו של המזרן, נכון?

אולי גם נוחות, אבל לא רק!

נכון, לנוחות יש חלק משמעותי בבחירת המזרן לתינוקכם, אבל הרבה יותר חשובות מנוחות הן הבטיחות של המזרן והשפעתו על בריאות התינוק שלכם. אנחנו מודעים לכך, שכרגע, סיבכנו לכם משימה (שממילא אינה פשוטה לאור אינספור המזרנים שמוצעים לכם), אולם, כהורים, אתם מחפשים לתינוקכם את המזרן הטוב ביותר. ולכן, הרשו לנו לפקוח את עיניכם לכמה עובדות, שאולי לא ידעתם קודם.

תו התקן הישראלי למזרנים - לא מה שחשבתם!

ברור שכשמדברים על בטיחות הדבר הראשון שתבדקו במזרן יהיה האם הוא נושא תו תקן ישראלי. ובכן, ציון עמידתו של מזרן בתקן הישראלי ת. י. 5418 (עמידותו של מזרן בבערה) עשוי לגרום לכם תחושת ביטחון מזויפת, שהמזרן שרכשתם הרבה יותר "בטוח", ממה שהוא עשוי להתגלות בזמן אמת.

התבלבלתם?

הנה הסיפור שמאחורי מה שכתבנו: ת. י. 5418 הוא התקן שעוסק בעמידות מזרנים בפני התלקחות באמצעות שני מבחני התלקחות (בני 12 שניות כ"א) - מבחן סיגריה (המבחן שמטרתו לבדוק את עמידות המזרן בחשיפה לאש ממקור סמוי) ומבחן הלהבה (המבחן שמטרתו לבדוק את עמידות המזרן בחשיפה לאש ממקור גלוי).

כאשר נבדוק את היצע מזרני התינוקות רק מנקודת המבט של העמידה במבחני קבלת תו התקן (כלומר, נצמצם את המזרנים רק לכאלה הנושאים תו תקן), עדיין תהיינה אפשרויות לא מעטות. הנקודה היא, כי קבלת תו התקן למזרנים על פי מבחני הלהבה והסיגריה הינה מטעה למדי, ואף עלולה לטעת בכם תחושת ביטחון מזויפת, שהמזרן שרכשתם עבור תינוקכם הוא בטוח לגמרי. וזאת, בעוד שמרבית חומרי עיכוב הבערה בהם נעשה שימוש בייצור מזרנים, הם חומרים כימיים המכילים ברום. כתוצאה מכך, בעירה של חומרים אלה (או, אפילו חשיפה שלהם למקור חום) משחררת גזים רעילים - גזים, שאליהם, אין כל התייחסות בעת הבחינות והבדיקות המבוצעות לצורך קבלת תו התקן ושעלולים לגרום לנזקים לתינוק ולמחלות שונות ואף לסרטן.

וכאן, אנחנו מגיעים לנקודה הבעייתית הנוספת שנוגעת לבדיקות המבוצעות במהלך קבלת תו תקן. כן, זה מעולה שמזרן הנבחן עומד בהצלחה במבחני הסיגריה והלהבה, אבל מישהו יודע, מה יקרה, למשל כשיוצמד למיטה מקור חום חזק יותר מסיגריה או מנר, כמו תנור חימום, לדוגמה? ברור שגם לשאלה זו אין מענה במבחן קבלת תו התקן, פשוט, מאחר והיא כלל אינה נבחנת שם!

בואו נדבר על האלטרנטיבה

בהחלט יש אלטרנטיבות למזרנים המרעילים האלה, אבל אנחנו פחות חשופים להן בישראל. במדינות רבות אחרות בעולם, התקנים המקומיים הנוגעים לייצור מזרנים לתינוקות (ובכלל, לייצור מזרנים) מכווינים את יצרניות המזרנים לשלילת השימוש בחומרים כימיים כמעכבי בערה כאופציה קיימת, ומשכך, החברות המייצרות מזרנים תקניים באותן המדינות משתמשות בחלופות בריאות וטבעיות לצורך צמצום סיכוני התלקחות של המזרנים. כדוגמת השימוש בסיבי הכותנה או בסיבי בצמר, אריגת הבדים בצפיפות גבוהה יותר ופתרונות וטכניקות טבעיים נוספים, שמותירים את החומרים הכימיים מחוץ לשימוש.

עד לפני זמן לא רב, רק הורים בחו"ל יכלו ליהנות ממזרנים עמידים בפני התלקחות, אבל חופשיים מקיומם של כימיקלים רעילים, בעוד שהורים ישראלים נאלצו להסתפק במזרנים הישראליים הבטיחותיים והבריאים הרבה פחות, או, לחילופין, להזמין מזרן לתינוק מחו"ל (ולהסתבך עם ההזמנה לא מעט).

Safe Dreams - פטנט ישראלי כחול-לבן ובטוח!

הצלחנו להרגיז ולהדאיג אתכם קצת? מצוין, זה הזמן להרגיע אתכם וגם להכיר לכם את Safe Dreams - המזרנים הישראליים הבטוחים והבריאים ביותר לתינוק שלכם.

• מזרן Safe Dreams עמיד בחשיפה לאש, אבל באמצעים טבעיים וללא כל מעכבי בערה כימיים

• מזרן Safe Dreams עטוף בבד 100% כותנה או במבוק נושם - חומרים אנטי בקטריאליים וטבעיים.

• למזרן Safe Dreams ישנן תכונות חיוניות רבות התורמות לשינה הנינוחה של התינוק או הפעוט - יכולות הבידוד התרמיות והאקוסטיות, השימוש בחומר נושם מאפשר אוורור יעיל יותר, יכולת ספיגת נוזלים מוגברת.

• למזרן Safe Dreams מגע נעים ורך בזכות הבדים העוטפים אותו.

• מזרן Safe Dreams ניתן לשימוש בשני צידיו בזכות דרגות קושי שונה לכל צד - הקשיח - מיועד לתינוקות בני עד לגיל שנה, והגמיש - לפעוטות שהם בני שנה עד שלוש.


מזרני התינוקות של Safe Dreams מיוצרים על ידי חברת חלומות בטוחים, מתוך החשיבה, בראש ובראשונה, על בטיחותו ובריאותו של תינוקכם. אנחנו יכולים להבטיח לכם, כי לא חסכנו במשאב, תהליך או חומר גלם, כשהמטרה הסופית העומדת לעינינו היא המטרה לכם ולנו - לתת לתינוקכם את המזרן הבטוח, הבריא והנוח ביותר שאותו מציע כיום שוק מזרני התינוקות והפעוטות!

ואם התינוק שלכם ישן בטוח - גם אתם יכולים לישון טוב!

לפרטים נוספים: Safe Dreams

בשיתוף Safe Dreams
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully