וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודקוד אספרסו בריסטה האם שומע? חנות הקפה שמטריפה את רמת גן

בשיתוף סיקרטו

30.9.2020 / 16:28

ב-2016 נפתחה חנות קפה, "סיקרטו" ברמת גן. סיקרטו היא הרבה יותר מחנות, זהו מקדש לאוהבי קפה! החנות מציעה מגוון עצום של פולי קפה, תערובות, קפסולות, מכונות קפה ועוד. העסק הפך לשם דבר, ויש מי שמכנה את הקפה שנמכר במקום כ"טוב ברמת גן". יצאנו לבדוק, ולהתרשם

מבחר עצום של קפה ומכונות. סיקרטו רמת גן. אורי יוסף,
מבחר עצום של קפה ומכונות. סיקרטו רמת גן/אורי יוסף

אחד מסמליה הנוסטלגיים של רמת גן, הוא צומת "עלית", הצומת שמי שעבר בו עד לפני שנים ספורות זכה לרגעים קסומים של אושר מריח השוקולד שהציף את הצומת הגדול. מאז, המפעל עבר לפריפריה, והריחות שנותרו הם הפיח והאבק של עבודות התשתית לרכבת הקלה.

כמה מאות מטרים מזרחה, ממש בצמוד לצומת הרחובות המרכזי ז'בוטינסקי וביאליק, הוקמה לה לפני כארבע שנים חנות שמפיצה ריחות משכרים. אז הפעם "בסוף רמת גן יש מקום מיוחד שם אפשר לעמוד (וגם לשבת) להריח (וגם לטעום) קפה".

מדובר ב"סיקרטו" חנות בוטיק לקפה, עם הארומה המיוחדת והכובשת של אורי יוסף וניצן הבריסטה. הקסם האנושי של אורי והמקצועיות הבלתי מתפרשת של ניצן, הפכו את סיקרטו למקום עלייה לרגל לחובבי קפה משובח. באי הרחוב נהנים מריח הקפה שעולה מהחנות, ומהטיפים המקצועיים של אורי הבעלים וניצן הבריסטה. אגב, ניצן נולד באתיופיה מולדת הקפה.

בביקורנו במקום מצאנו חנות מקסימה, אסתטית, נעימה עם שירות לבבי וחיוך מתמיד על פניהם של העובדים. אורי חולק את זמנו בין המחסן ממנו יוצאות מדי יום סחורות למאות עסקים ברחבי הארץ, לבין החנות ובית הקפה.

"יש לי ניסיון של מעל ל-30 שנה בתחום, עוד כשבארץ הקפה נמס באבקה היה השולט. כבר אז התמחיתי, למדתי להכיר את הסוגים השונים של מגוונים הפולים, את הבלנדים יוצאי הדופן ואת הזנים המיוחדים. יש הבדל בטעם הקפה בין אזורים שונים מאותה מדינה. בדיוק כמו שיין צרפתי שונה בין חבל שמפיין לבורגונדי", מספר אורי.

חנות קטנה ומטריפה. סיקרטו. אורי יוסף,
חנות קטנה ומטריפה. סיקרטו/אורי יוסף

איך הגעת לתחום?

"למדתי בפנימיה בירושלים בתיכון, שם הכרתי את משפחת רג'ואן, משפחה של סוחרי קפה. הם טענו שבתל אביב הסוחרים הם בלשון המעטה לא הגונים, והציעו שאקח סחורה. בהתחלה נכנסתי לשותפות עם רוני מקפה רות. הוא התמקד בקליית קפה ואני בשיווק. בהמשך, בשנת 1985 הקמתי חנות ברחוב הרצל ברמת גן שפעלה עד 1997, ושם מכרנו קפה, תבלינים, ממתקים ועוד. זאת הייתה התקופה של טרום הקפסולות. היו מקינטות. מכונות אספרסו קטנות (מסורתיות - ידניות).

"ב-1997 החלטתי למכור את החנות ולהתמקד בשיווק של קפה ומוצרים משלימים לשוק המוסדי, כולל משרדים, בתי קפה, קפיטריות וכד', וכך עבדתי במשך כמעט 20 שנה", ממשיך אורי. "בינואר 2016 קיבלתי לידיי חנות קפה שלא עמדה ביעדיה, והבעלים נאלץ לסגור אותה. כך היא עמדה סגורה במשך כשנה. אז החלטתי לעשות מעשה, ולצד העבודה עם השוק המוסדי, לפתוח שוב חנות קפה ללקוחות פרטיים".

מאז, כך מספר אורי, החנות נמצאת בצמיחה מתמדת וקבועה. "אנחנו מציעים את כול הפתרונות לפינת הקפה הביתית. החל מקפה טרי וטחון במקום, דרך כל סוגי הקפסולות ועד מכונות מכל הסוגים ומרוב היצרנים. יש גם את כל האביזרים השונים להכנת קפה - כמו מקינטות, פרקולטורים, פלנג'רים ועוד".

בביקורי במקום מצאתי שפרט לקפה הטרי שנקלה בישראל ולכן הוא טרי יותר, מחזיקים בסיקרטו עשרות מותגים בינלאומיים של קפה ביניהם: מאורו, לוואצה, לוקה קפה, האוסברנדט ועוד. את הקפה הבינלאומי ניתן להשיג בפולים, טחון, קפסולות ואף בפודים בחלק מהמקרים. כך כול לקוח מוצא את מבוקשו במקום אחד. בעצם סיקרטו זה בית של קפה.

אורי, ניצן והצוות מקפידים על שירות אישי וחם, מבלי להתפשר על המקצועיות. "אני מגיע לפה לפחות פעם בשבוע להצטייד", מספר דניאל, שרכש מכונה במקום ומאז מקפיד לרכוש את קפה הבית, "טורבו קפה". "אני נהנה כל בוקר לפתוח את היום עם קפה טרי, ולא צריך להחזיק סטוקים. זה יתרון נהדר. מזמין בטלפון, מכינים לי, ורק בא לאסוף - ואם יש זמן גם מקבל כוס קפה".

"כל לקוח שנכנס מקבל ייעוץ, הדגמה וטעימה חינם, זאת ססימתנו", מספר אורי. "אנחנו נמנע ממכירה אם היא לא תתאים ללקוח, זאת הסיבה שלקוחות חוזרים אלינו ושולחים אלינו את מכריהם לרכוש מכונה או קפה".

אורי, איש צבעוני ומיוחד, שחגג לא מזמן 60 קיצים, מספר כי היה קצין בקבע, ועד היום הוא משרת במילואים, למרות שיכול היה להשתחרר כבר לפני 15 שנה. "אני עושה מילואים ותורם את חלקי למדינה", הוא מספר. "בצבא מכנים אותי קודקוד אספרסו (בלמ"ס - בלתי מסווג)".

גם שאורי מתנתק מהעסק לצורך מילואים, הקפה לא מתנתק ממנו. הוא מגיע לשירות עם קפה משובח, מכונה משוכללת וחבריו זוכים לשדרוג משמעותי בשירות. "גם בחנות אני מקפיד שכול לקוח עם 'בהצדעה' ו'חבר' יקבל הנחה מיוחדת", הוא מצהיר.

דורון, אחד ממפקדיו של אורי, סיפר בשיחת טלפון: "אני מפעיל אותו במילואים בתחום משאבי האנוש והתרומה שלו היא מוגברת. הוא עושה עשרות שנים מילואים מצד אחד, ומצד שני הוא משרה אווירה נעימה ביחידה, בזכות הניסיון שלו, בדרך בה הוא מקרין על הצעירים. הוא שם דבר במערכת, וככה גם בקפה - משרה אווירה נעימה. הוא פותר הרבה מאוד בעיות, והכול משולב עם קפה איכותי וטעים. הוא באמת שם דבר, דוגמה ומופת. חשוב שיהיו אנשים כאלה כמו אורי. לכל קריאה הוא תמיד מוכן להגיע, גם במחיר פגיעה בפרנסה. זה באמת אדם מיוחד שאפשר ללמוד ממנו הרבה, בעיקר בתחום הקפה ואיך מתנהלים בתקופה כל כך בעייתית, תקופת הקורונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אורי במילואים, עם מכונת קפה והסבר. קודקוד אספרסו. אורי יוסף,
אורי במילואים, עם מכונת קפה והסבר. קודקוד אספרסו/אורי יוסף

הוא בן 60, מתי יגיע המחליף שלו?

"המחליף שלו עדיין לא נולד".

החנות נמצאת כאמור פסיעה מרחוב ביאליק וקרובה במיוחד לרחוב ז'בוטינסקי ברמת גן. היא משרתת את כל אוהבי הקפה, מכל הארץ בהזמנות באתר ובמשלוחים. סיקרטו היא גם בית חם לתושבי השכונה, שרגילים לפתוח את היום עם קפה משובח, שיחה נעימה עם אורי או ניצן וחיוך להמשך היום.

גם בעלי העסקים באזור מקפידים לפקוד את "סיקרטו" כמעט על בסיס יומי, ולעתים יותר מפעם ביום, כדי לשוחח מעט, להעביר זמן איכות וכמובן לשתות קפה מהביל. ד"ר נורית פרנקל, וטרינרית, מספרת כי בחרה לפתוח את הקליניקה שלה בצמוד ל"סיקרטו", לא בכדי. "מצאתי כמה לוקיישנים, אבל הקרבה לחנות קפה, באמת עם הקפה הכי טוב ברמת גן, עשתה את ההבדל. זאת הייתה אחת הסיבות לבחירה שלי, וגם לקוחותיי נהנים".

הקסם של החנות וסוד ההצלחה טמון, בשילוב של קפה איכותי, צוות עובדים מקסים של מקצוענים אוהבי אדם וקפה, ומיקום מנצח. ניצן אליאס הבריסטה ויד ימינו של אורי בניהול החנות, המכניס הרבה שמחת חיים למקום, אומר: "אווירת המשפחתיות ומגוון הפתרונות בתחום הקפה היא סוד הקסם שלנו".

החנות עצמה מעוצבת ומאורגנת בצורה נוחה. כבר בכניסה רואים חלק ממגוון המכונות שמציעים למכירה, ביניהן מיוחדות מאוד. בהמשך אפשר למצוא עשרות בלנדים של קפה ממותגים בינלאומיים ועוד מכונות קפה מצד אחד, וכול האקססוריז הדרושים מהצד השני. שמעמיקים לתוך החנות אפשר לראות את המבחר המדהים של הקפסולות ומולן נמצא הדלפק מכירות והכנת הקפה, שם הצוות הידידותי מקבל את פני הבאים.

כתובת: ד"ר כהן 2 רמת גן

טלפון: 03-6440040

לאתר החנות, לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

לעמוד האינסטגרם, לחצו כאן

בשיתוף סיקרטו
  • עוד באותו נושא:
  • קפה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully