וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש החומוסיות החיפאיות שאתם חייבים להכיר

בשיתוף מדור המומלצים

1.10.2020 / 9:29

חומוס הוא אחד מהמאכלים הכי ישראליים שיש. כל אחד מאיתנו מבין ואוהב חומוס על שלל צורותיו. מצאנו בשבילכם את החומוסיות הכי טובות בחיפה

אליעזר חומוסיית שף. ניר קידר,
אליעזר חומוסיית שף/ניר קידר

חומוס. עד כמה שהמאכל הזה פשוט, ככה יש בו הכל, או לפחות כל מה שאנחנו צריכים מהאוכל שלנו - הוא טעים, הוא מזין, הוא בריא והוא משביע. חומוס יכול להוציא המון אמוציות מאתנו הישראלים, אנחנו עם שאוהב חומוס, אנחנו אוהבים אותו עם בשר, עם גרגרים, עם פול, עם שום ולימון, אנחנו מתים על הניגוב של החומוס עם הפיתה בסיבוב או בדוך, עם קצת חריף, או הרבה חריף או בלי חריף בכלל, עם ביצה או בלי, אנחנו אוהבים חומוס ואנחנו מבינים בחומוס! כן, כשאנחנו פוגשים חומוס טוב - אנחנו יודעים זאת.

אז הלכנו לברר עם החיפאים אילו חומוסיות ישאירו אתכם עם טעם של עוד, אילו חומוסיות שגורות בפיו של כל חיפאי או בקיצור אילו חומוסיות אסור לכם לפספס בשום אופן בפעם הבאה כשאתם מגיעים לחיפה.

אליעזר חומוסיית שף

לא רחוק מהטכניון שבחיפה, ממש בין העיר התחתית והנמל לבין מרכז הכרמל שלמעלה, נמצאת שכונת רמות רמז. שכונה ותיקה, לא מהידועות בעיר, אך בשנה וחצי האחרונות, יותר ויותר אנשים, חיפאים ולא חיפאים, מקלידים ב"ווייז" שלהם את השם "אליעזר חומוסית שף" שנמצאת שם, ברחוב דובנוב.

השם של המקום מסקרן. תכף נגיע אליו. ואל תטעו, זו לא עוד חומוסיה. לאליעזר לא מגיעים רק כדי לאכול וללכת. זו חומוסיית שף שכבר כשנכנסים אליה, אי אפשר שלא לשים לב לעיצוב הווינטג'י של המקום, עיצוב שניכר כי הושקעה בו מחשבה עד הפרט האחרון. המקום בוהק מניקיון, ולא, אין קשר לקורונה, זהו ה"אני מאמין" של בעלי המסעדה מאז ומתמיד, יש הקפדה על איכות חומרי הגלם, הטריות, וכמובן שלא מתפשרים על טעמים טובים ומדוייקים ושירות קשוב וחייכני.

הכירו את הלב הפועם של אליעזר- השפית ליאת בירן

עוד הרבה לפני שליאת בירן פתחה את המקום ביחד עם השותף רועי גורן, היא כבר ידעה שחומוס זה מה שהיא רוצה לעשות "כשתהיה גדולה". ליאת כבר ניצחה בעבר על מטבחים גדולים של מסעדות ובתי קפה, אבל האהבה האמיתית, עוד מהילדות, הייתה לחומר הגלם הזה, הפשוט לכאורה, המתעתע כל כך והנפוץ כל כך- החומוס. ליאת למדה את התחום, את רזי ההשריה הנכונה, הבישול הנכון, טעמה מנות רבות בהשפעת אזורים שונים במזרח התיכון והבינה לאיזה מרקם וטעם היא מבקשת להגיע. אחרי כמה וכמה ניסיונות והחלטה שגם המיקום הגיאוגרפי של החומוסיה צריך לבוא לידי ביטוי, הגיעה למתכון (הסודי כמובן) של חומוס אליעזר ושם עצרה.

החומוס באליעזר שייך לאסכולת החומוס המוגש חם. הוא נטול קמחים ולצורך הסמכת הגרגרים ליאת משתמשת בטחינת "הר ברכה" השומרונית, טחינה משובחת ואיכותית. מאותה טחינה גולמית, ראוי לציין, מכינה ליאת גם את הטחינה הלבנה שלה, זו שמלווה מנות רבות בתפריט. המרקם של החומוס קטיפתי וקליל בזכות היותו נטול גלוטן, וההשריה הארוכה שהוא עובר בטרם יבושל, השריה הכוללת הנבטה ושטיפות של הגרגרים, גורמת לטעמו המיוחד והעדין.

ומאיפה השם הזה "אליעזר"?

שני הסברים חברו יחד ויצרו את השם של המקום. הסבר אחד קשור בשכונת ילדותה של ליאת השפית, שכונת בית אליעזר בחדרה והזיכרון של המטבח בבית של הסבתא שלה שנפטרה בדיוק בימים שבהם ליאת חיפשה שם למותג. ההסבר השני קשור בטכניון דווקא ובמי שלפני למעלה ממאה שנה התעקש שהסטודנטים שלומדים בו יעשו זאת בעברית. אם עולה בראשכם השם אליעזר בן יהודה- לא טעיתם. כך נוצר השם אליעזר, ולא, אין קשר לגזר...

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אליעזר חומוסיית שף. ליאת בירן,
אליעזר חומוסיית שף/ליאת בירן

מנות שף באליעזר

אומרים שצריך שניים לטנגו, אבל במקרה של אליעזר צריך שתיים ליצירת מנה. זה מה שאומרת לנו גלי ברודר, בת הזוג של ליאת, מורה לערבית במקצועה, שנעזרה בידע שלה בשפה ובתרבות הערבית וביחד עם ליאת הגו השתיים מנות שמתאימות לרוח המקום ולאזור ונותנות כבוד לחומר גלם ספציפי. כך למשל נולדה "משאוושה כרובית"- מנה של גרגירי חומוס חמים, טחינה לבנה, שום, לימון ונגיעה של ה"חריף" שגם הוא מתכון מקורי של ליאת. אל כל הערבוביה הזו (תרגום המילה משאוושה) מוסיפה ליאת פרחים של כרובית שעברה חצי אפייה וחצי טיגון, תיבול עדין, מעט פטרוזיליה וזהו. המנה תפסה את החיפאים ויותר ויותר אנשים מגיעים ומבקשים משאוושה כרובית. עוד באליעזר אפשר למצוא משאוושה חציל קלוי- שזה למעשה אותו רעיון בתוספת ליבת חציל ושינויים קלים בתיבול, יש חומוס עם בשר, חומוס עם פטריות, וכמובן פול, גרגרים וטחינה. לצד החומוס תוכלו למצוא סלטי ירקות, צ'יפס אפוי שמתובל בשום ופטרוזיליה, קובה במילוי בשר ועוד.

בסופי שבוע ובהתאם לעונה נמכרים במקום סלטים ביתיים, הכל פרי יצירתה של ליאת. גלי מספרת שקורה לא אחת שלליאת יש רעיון למנה חדשה או מוצר חדש, אך הוא נפסל משום שאיננו קשור לקו המנחה של התפריט ולאזור הגיאוגרפי. התפריט באליעזר ממוקד מאוד, אפילו קצר, אם תרצו, אך כל מנה בו קשורה לאחיותיה.

ימי הקורונה - אליעזר מגיע הביתה

הקורונה "תפסה" את ליאת, רועי וגלי די מוכנים. ליאת, למודת ניסיון שחוותה את חיפה גם בימים של מלחמות וטרור, ידעה שצריך להיות מוכנים לכל תרחיש ובכל רגע נתון לדעת לתפקד גם במצבים חדשים ולא מוכרים. ולכן, גם בימי קורונה אפשר להמשיך ולהנות מהחוויה של אליעזר גם כשאתם בבית. את כל התפריט יודעים איך להוציא אליכם במשלוחים, כך שהכל יגיע טרי וארוז היטב, מקפידים מאוד על הנחיות התו הסגול, הצוות עוטה מסכות וכפפות מרגע הכניסה למסעדה ועד שאחרון הסירים נשטף. המקום עובד חמישה ימים בשבוע, מיום שני עד יום שישי וכשהחומוס נגמר - אין מה לעשות, תצטרכו לחכות ליום המחרת כשהכל יבושל מחדש.

לפרטים נוספים כנסו לדף הפייסבוק של אליעזר - חומוסיית שף.

אליעזר - חומוסיית שף

רחוב דובנוב 26 חיפה

077-6040127

שני- חמישי 10:00-17:00 או עד גמר החומוס

שישי 9:00-15:00 או עד גמר החומוס.

כשר

אום כולתום - אוכל טבעי עם נשמה

טבעונים? חיפאים? וואלה, באמת שזכיתם! על רכס בכרמל, במרכזו של ציר מוריה, הציר הכי שוקק חיים בעיר, יושבת לה מסעדה מזרחית טבעונית, קטנה ומיוחדת - מסעדת אום כולתום. מספיקה הצצה קטנה לכיוונה בכדי להבין שמדובר במשהו שחייבים לבדוק אותו ולא "עוד" חומוס בר רגיל. אום כולתום, קיימת כבר מעל 4 שנים, היא נפתחה כמסעדה טבעונית ובהחלט משכה ועודנה מושכת אליה את קהילת הטבעונים בעיר וגם מחוץ לחיפה, יחד עם זאת, מהר מאוד הפכה למקום מפגש של צעירים רבים - כן גם כאלו שאוכלים בשר, כי מה לעשות? כשטעים טעים, וכשנעים נעים.

המנות המגוונות, הצבעוניות ומלאות החיים שהמקום מציע, העיצוב האותנטי, החמים והעוטף של המסעדה והאווירה הקסומה של בית חם, הפכו את מסעדת אום כולתום לפנינה של ממש בעיר חיפה. מקום לחזור אליו. שוב ושוב.

מסעדת אום כולתום. מסעדת אום כולתום,
מסעדת אום כולתום/מסעדת אום כולתום

מה בתפריט?

אז נכון, אום כולתום היא מסעדה טבעונית ויש בה מגוון מרשים של מנות עשויות אך ורק מחומרי גלם פרי האדמה, יפות למראה וערבות לחך, אבל יש בה גם חומוס, וזה לא עוד סלט חומוס טיפוסי להשלמת המנה, זה קרם חומוס שהפך להיות הכוכב! בהא הידיעה, של המסעדה והוא מוגש לכם בכל וריאציה - כאשר המנה הבסיסית היא חומוס אסלי שמוגש עם גרגירי חומוס חמים, טחינה, שום לימון, פטרוזיליה, שמן זית ותבלינים, בנוסף מגוון תוספות על טהרת הטבע - ג'ינג'ית - מנה בתוספת עדשים כתומות, חומוס שווארמה פורטובלו - מנה בתוספת פטריות מוקפצות עם בצל סגול, חומוס בשר - מנה בתוספת בשר טבעוני עשוי חלבון אפונה ונתחי סויה, חומוס פול וכמובן חומוס בתוספת גרגרים, החומוס מוגש עם פיתות מחיטה מלאה או פיתות מקמח לבן. בנוסף במסעדה מוגשות מנות ראשונות, עיקריות, מאפים דרוזים וקינוחים והכל נעשה במקום, בתנור אבן בלבד - ללא טיגון כלל.

על מנות השף במקום אחראי השף - שי אליאס, לא נפרוט כאן את כל המנות המייחדות את המקום, כי התפריט מגוון ואין אדם שיגיע לאום כולתום ולא ימצא את המנה שלו, אבל לפחות נספר לכם על המנה סינייה שהיא למעשה תבשיל המורכב מחלבון אפונה, נתחי סויה, עדשים שחורות, פטריות פורטובלו קצוצות דק דק ותבלין ראס אל חנוט, מעל הכל כרובית, תפוח אדמה, שום קונפי, בצל מקורמל ועגבניה קלויה וכל התענוג הזה מוקרם בטחינה ונכנס לתנור אבן - ואומרים שזה אפילו יותר טעים ממה שזה נשמע. כל המנות, עשויות מחומרי הגלם האיכותיים ביותר והכל טרי ונעשה במקום.

באום כולתום תוכלו ליהנות ממנות מגוונות שמכבדות כל ירק, שורש וקטנייה שאתם מצליחים לחשוב עליה. המקום נותן תחושה של בית וככזה הוא מספק לכל אחד שיושב בו מענה לרצונותיו, ממש כמו אמא שמכינה ארוחה ולכל אחד מילדיה דרישות משלו, כך גם מסעדת אום כולתום יצרה עבור לקוחותיה תפריט עשיר בטעמים, חומרי גלם, צבעים ומרקמים ואפילו בן המשפחה שהולך על 4 מקבל יחס שווה עם מנת אוכל יבש וקערת מים - זו אהבה. זה בית.

שעות פתיחה ומתכונת בימי סגר

מסעדת אום כולתום, פתוחה כל יום בשבוע החל מהשעה 11:30 בבוקר עד השעה 19:30

בימי סגר המסעדה עובדת במתכונת של משלוחים בלבד עד השעה 20:00 בערב. כאן בעמוד הפייסבוק של המסעדה תוכלו לקבל הצצה לאווירה, לצבעים ולמגוון המנות שיש במקום - פעם הבאה שאתם בחיפה, זיכרו - אום כולתום - אוכל טבע נשמה.

מוריה 60, חיפה

04-885-2227

נפלנו ברשת - חומוס משאוושה הרשת המצליחה בצפון - סניף בת גלים

צמוד לבסיס חיל הים בשכונת בת גלים בחיפה, מרחק צעידה מהים, נפתח לפני 3 שנים סניף נוסף של רשת החומוס המצליחה בצפון, חומוס משאוושה. חומוס משאוושה הראשון, למי שלא יודע היה בעין המפרץ, לאור ההצלחה החליט רון גולדמן, בעל הרשת והרוח החיה של כל המסעדות, לפתוח סניף נוסף בקריות, וכך בתוך מספר שנים, נפתחו בזה אחר זה עוד ועוד סניפים וחומוס משאוושה הפך לרשת החומוס הגדולה והמובילה בצפון שמאכילה מידי יום רבבות של לקוחות בחומוס איכותי, שכבר מימיו הראשונים השתפר והתעצב אל המתכון הנוכחי, שלא השתנה במאומה מאז.

כשחיפשנו חומוס מומלץ בחיפה השם משאוושה חזר על עצמו פעם אחר פעם, אז אמנם רוב הסניפים ממוקמים צפונית לחיפה, באזור הקריות וצפונה אך הסניף הצעיר בבת גלים, הצליח בשנות קיומו המעטות להיכנס היטב לתודעתם וליבם של תושבי הכרמל, את הסניף מנהל יותם הולץ, איש עם עבר רב בתחום המסעדנות וחובב חומוס מושבע.

חומוס משאוושה. חומוס משאוושה,
חומוס משאוושה/חומוס משאוושה

סוד הקסם - הדרך ללב הישראלי

אז איך חומוס קטן ואותנטי הופך לרשת גדולה ומצליח לכבוש כל כך הרבה ישראלים אוהבי חומוס? כנראה שהתשובה היא - עם המון אהבה. בחומוס משאוושה הלקוחות מגיעים לדלפק, מזמינים את החומוס ורואים לנגד עיניהם את היד שמכינה את המנה, הקירבה הזאת של הטבח שמצלחת את החומוס לנגד עיניו של הלקוח יוצרת אינטימיות מיוחדת, נוצר שיח, נוצרת קירבה, נוצר אמון ונולדת אהבה ונאמנות של לקוחות. כמובן שבימי קורונה מקפידים במסעדה על כל התקנים והנחיות משרד הבריאות ונכון לימי הסגר החומוסיה עובדת במתכונת משלוחים בלבד.

הכירו את סניף מספר 9 - מאפיית משאוושה

אחרי שנים בהן כל חומוסיה ברשת היתה אחראית לפיתות של עצמה, החליט רון גולדמן שהגיע הזמן לפתוח מאפיה בלעדית לרשת , שהיא חלק בלתי נפרד ממערך העבודה שכן היא מייצרת את כל הפיתות עבור הסניפים, ובין היתר מייצרת גם פיתות איכותיות מקמח מלא. וכך באחת נפתחה מאפיית משאוושה שמידי יום, מספקת פיתות חמות וטריות לכל סניפי הרשת, הפיתות מגיעות לסניף פעמיים ביום, בוקר וצהריים.

מאפיית משאוושה היא הסניף התשיעי במספר ברשת, ממוקמת בקריית ביאליק ובנוסף לפיתות תוכלו לרכוש ממנה מאפים נוספים חמים היישר מהתנור. מעבר למאפייה הייעודית, חומוסית משאוושה על כל סניפיה, מקפידה על ניקיון, טריות ואיכות של חומרי הגלם, ומידי יום מגיעים לסניף משאוושה בת גלים ירקות טריים - כל מה שנשאר בסוף היום נתרם.

מה בתפריט?

מנת החומוס הבסיסית במסעדה כוללת גרגירי חומוס חמים, שמן זית, פטרוזיליה ותבלינים, כתוספות תוכלו לקבל פול, טחינה, פטריות, בשר, רצועות עוף ושווארמה. בנוסף בתפריט מבחר סלטים ו"סלטרון" שהוא סלט הבית של המקום ומורכב מתערובת עלי חסה, ירקות שורש, עגבניות, מלפפונים, בצל, גרגירי חומוס וטחינה, כל זאת מתובל ברוטב שום לימון שנעשה במקום. קיימת אפשרות להזמין חומוס במשקל.

אם תיכנסו לפייסבוק תוכלו לראות שמלבד עסק שמספק מזון ללקוחותיו, חומוס משאוושה על כל סניפיו יודע גם להעניק ולתת מעצמו לקהילה, ובימי קורונה דאגו בצוות חומוס משאוושה סניף בת גלים, לפנק את הצוותים הרפואיים ואת החיילים בבסיס הסמוך שעושים ימים כלילות. דור שלם של חיילים בחיל הים בחיפה גדל על הטעם הנפלא ורבים מהמשוחררים שבים לאכול שם גם כשהם כבר אינם חיים בחיפה, יותם מספר על לקוחות שבמשך 3 שנות שירות פקדו את החומוס מידי יום והמקום היה להם לבית ולאחר השחרור מהצבא אותם חיילים משוחררים מגיעים ממרחקים עם כל משפחתם כדי לשבת ולנגב את החומוס עם הטעם המוכר והאהוב.

שעות פתיחה ומתכונת בימי סגר

אנו עובדים עפ"י התו הסגול ובימים אלה עובדים במתכונת משלוחים בלבד, שירות המשלוחים של חומוס משאוושה מגיע לכל פינה בעיר וממשיך לפעול במלוא הכוח גם בימי הסגר.

04-6996977 סניף בת גלים.

04-8700888 מרכזיית משאוושה (בת-גלים שלוחה 7)

בשיתוף מדור המומלצים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully