וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים משכנתא? חשוב לדעתלהעריך את שווי הנכס

בשיתוף מדור המומלצים

12.10.2020 / 11:32

כשאנחנו רוצים לרכוש דירה אנוחנו בדרך כלל זקוקים למשכנתא מטעם הבנק. על מנת לקבל את ההלוואה עלינו להזמין שמאי שיעריך את שווי הנכס המבוקש. כך הוא עושה את עבודתו

בית. freepik,
נכס/freepik

אספנו כסף במשך שנים רבות, ויתרנו על טיולים בחו"ל ונאלצנו להישאר בעבודה במשך שעות נוספות. סוף כל סוף, לאחר חיסכון מחושב יש לנו את הסכום הנדרש כדי להגיע לבנק ולקחת משכנתא. אבל זה עוד לא הכול, כי כדי לדעת איזו משכנתא נצטרך לשלם, חשוב ראשית כל להעריך את שווי הנכס וזוהי עבודתו של שמאי מקרקעין. רק לאחר הערכה מדויקת, ניתן יהיה לקבוע את גובה המשכנתא שנצטרך לשלם לאורך זמן.

עבודתו של שמאי מקרקעין

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע המתמחה בהערכת נכסים. יש לו ניסיון רב בעולם המקרקעין, והוא יודע להעריך נכסים מסוגים שונים: דירות, בתי קרקע, מגרשים, משרדים, מרכזים מסחריים ועוד. אז איך שמאי מקרקעין מעריך נכס? בנוסף לעלות הכלכלית של הנכס החשובה ללקוח, השמאי בוחן את הדירה או הבית מבחינות שונות.

הסביבה של הנכס

לא, לא מדובר בבדיקה של השכונה או השכנים, אלא יותר בבדיקת טכנית של התשתיות הקיימות בקרבת הנכס וכן פרויקטי בנייה שאושרו בסביבתו של הנכס. לדוגמה, אם ברצוננו לרכוש דירה המשקיפה אל הנוף המרהיב של הים, כדאי לבדוק אם לא מתכוונים לבנות מול הבית קניון גדול שעלול להסתיר את הנוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

האם קיימים היתרי בנייה?

שמאי מקרקעין בודק האם לנכס קיימים רישיונות בנייה כדת וכדין, ושאין חריגות בנייה כלשהן שהלקוח אינו יודע עליהן. אם לא ייבדקו היתרי הבנייה, הדבר עלול להוביל לעיכוב מיותר ולעגמת נפש.

עריכת בדיקה משפטית

מבין הבדיקות השונות שמבצע השמאי קיימת גם בדיקה משפטית. שמאי מקרקעין בודק אם קיים שיעבוד לנכס, על מי רשום הנכס בפועל ואם קיים רכוש משותף כלשהו בין בעלי הנכסים. מדובר באחת הבדיקות החשובות ביותר שנועדו לשלול מקרי הונאה ונוכלות, במקרה שבו נברר שהדירה שייכת לאדם אחר שאינו מצוין בחוזה.

בדיקה לקראת העתיד

השמאי מסתכל על הדירה לא רק בזמן הווה, אלא גם בעתיד. כך שאם תרצו להוסיף חדר או קומה, תדעו מה מותר לכם לעשות מבחינת בנייה ומה לא.

המצב הכללי של הנכס

בזמן ביצוע בדיקה זו השמאי נעזר באיש מקצוע כמו מהנדס בניין, על מנת להעריך את המצב של הנכס בפועל ולבחון אם קיימים בו ליקויים, נזקי רטיבות או סדקים. הבדיקה ההנדסית מסייעת בהערכת שווי הנכס.

הערכת המס

שווי הנכס אינו מסתכם רק בעלות הנכס עצמו, אלא גם במיסים השונים שנצטרך לשלם כאשר אנחנו קונים אותו. בסיומה של בדיקת המיסים הכוללת אומדן היטלים ומיסים, שמאי מקרקעין יכול להעריך מה יהיה גובה מס השבח או מס הרכישה עבור הנכס שלנו. בדרך זו, ניתן לקבל יותר מידע על ההוצאות הכלליות של הנכס.

מיהו שמאי מקרקעין טוב?

שמאות מקרקעין היא תחום נרחב וכדי לעסוק בו, יש צורך לעבור הכשרה מיוחדת. שמאות מקרקעין דורשת ידע והבנה במגוון רחב של תחומים כמו הנדסה, בנייה, מיסים, כלכלה, חקיקה ועוד. על מנת להיות שמאי מקרקעין, יש צורך ללמוד לתואר ראשון במשך שלוש שנים, ולאחר מכן לעבור התמחות של שנתיים במטרה לראות כיצד מבצעים את העבודה בפועל. אבל זה עוד לא הכל. בדיוק כמו יין המשתבח עם השנים, שמאי מקרקעין בירושלים צריך להיות בעל ניסיון רב בתחומו, להכיר את כל סוגי הנכס ולדעת לבצע את כל הבדיקות הנחוצות על מנת להעריך את הנכס בצורה הטובה ביותר. אם אתם מחפשים שמאי מקרקעין מנוסה ומקצועי, משרד השמאים של יניב רפאל הוא הכתובת. יניב רפאל הוא שמאי מקרקעין שהוסמך מטעם מועצת שמאי מקרקעין בישראל. כמו כן, ניסיון של מעל ל-15 שנים בתחום, מעיד על עבודתו המקצועית והמדוקדקת.

בשיתוף מדור המומלצים
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתא
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully