וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל אפשרי במסגרת האפשרויות - הכירו את דנה חיון

בשיתוף דנה חיון

13.10.2020 / 9:16

האם אתם נמצאים עם בן/בת הזוג הנכון? האם אתם הגרסא הטובה ביותר של עצמכם? המאמנת האישית דנה חיון תוכל לעזור לכם בדרך לשם

דנה חיון. יח"צ,
דנה חיון/יח"צ

בכל שלב בחיינו מגיע הרגע שבו אנו רוצים לעצור ולבחון את עצמנו מחדש. האם אנחנו מרוצים מעצמנו? האם אנחנו נמצאים עם בן/בת הזוג המתאימים לנו? והאם באמת הגענו לגרסה הטובה ביותר של עצמנו, או שיש עוד מקום לשפר? בראיון מיוחד שערכנו עם דנה חיון, רצינו לדעת יותר על צפונותיו של האימון, כמו גם על הסוד הטמון באהבת החיים.

דנה חיון היא מאמנת, יועצת אישית, זוגית ומינית, מנחת סדנאות, מלווה מאמנים, יועצים ונותני שירות. היא גם זכיינית של אלון גל ושותפה עסקית ב"תות תקשורת ותוצאות". וזה עוד לא הכול. כי לדנה יש מותג מיוחד לנשים שנקרא "הכל מתחיל בך" שהיא מנהלת ביחד עם 2 שותפות מקסימות הכולל סדנאות על זוגיות, נשיות ומיניות ותוכנית מקסימה ברדיו החברתי הראשון.

דנה מקבלת בקליניקה שלה בראשון לציון ובפתח תקווה ומעבירה תהליכים אימוניים בזום גם בחו"ל. האימון מתאים לקהל יעד מאוד רחב של יחידים וזוגות, נשואים, גרושים ורווקים שרוצים לשפר את איכות החיים האישית, הזוגית והמינית.

להיות חלק מפאזל אחד גדול

התרשמנו מכך שדנה מלאת האנרגיה ושמחת החיים פועלת באפיקים רבים. לדעתה, כל מאמן או יועץ צריך לדאוג לצמיחה האישית שלו, לפני שהוא פונה לטפל באחרים. ולכן, השאלה הראשונה ששאלנו היא מי זאת דנה.

"בגיל 16 עמדתי מול הים", מספרת דנה, "הבטתי על הגלים ושאלתי את עצמי 'מי זו דנה?', מי אני? אז אמרתי, 'דנה אוהבת את החיים והחיים אותה'. כשהייתי בת 18, בן דודי דני נהרג בפעילות בחברון. הוא קרוי על שם אחיה של אמי שנהרג במלחמת יום הכיפורים. לאחר מותו, עשינו סדר בחפצים וגילינו מכתב סודי שהשאיר אחריו. הבנו שזו הייתה צוואה לחיים, ואחד המשפטים שזכורים לי היטב היה 'על כל אחד מאיתנו להיות החלק בפאזל בצורה הכי טובה שהוא יכול '. כך הבנתי שבתוך אהבת החיים יש נתינה, ובתוך האהבה הזו אנחנו צריכים למצוא את החלק שלנו בפאזל. אז התחלתי לחפש את החלק שלי, התנדבתי במקומות, דיברתי עם אנשים" ובעיקר חיפשתי את עצמי... באותן שנים המושגים ריצוי ונתינה היו מאד מבולבלים אצלי ושנים רבות איבדתי את עצמי בתוך החיפוש הזה. לימים הבנתי שכל ה'סלט' שעשיתי מחיי בדרך היה נדבך הכרחי להתפתחות שבאה עם השנים".

אל העיסוק הספציפי במערכות יחסים וזוגיות, דנה לא הגיע במקרה וניתן ללמוד מדוע הנושא כה מחובר אליה דרך נוגעת הסיפור האישי שלה: "הזוגיות הראשונה שלי הייתה עם בחור מקסים שבא ממשפחה שונה משלי. בסופו של דבר התגרשתי ממנו כשכבר נולדו שני ילדיי שהיו אז בני שנה ו-3 חודשים. ההחלטה להתגרש נבעה מכך שהבנתי שתפיסות העולם שלנו שונות, ומה שעושה אותי מאושרת, לא עושה אותו מאושר. אני זוכרת שביום שבו החלטתי להתגרש אמרתי לאמא שלי לרשום את התאריך, כי הבטחתי לה שבעוד שנתיים מהיום אהיה שוב בזוגיות, וכך קרה".

לדעת לצמוח דווקא מתוך הקשיים

החיים לא תמיד האירו לדנה פנים. היא עברה תהפוכות רבות במהלך המסע שלה: התמודדות עם מחלת כליות כרונית מגיל 3, ניהול עסק עצמאי שכשל, גידול שני ילדים קטנים, גירושים ונישואים שניים. כשדנה מספרת על התא המשפחתי שלה, לא ניתן שלא להבחין בניצוץ בעיניה ועד כמה היא גאה במפעל חייה: "אני מאמינה שמשפחה אינה יכולה להתפרק, אלא להיבנות מחדש", אומרת דנה. והיא אכן הראייה לכך שהכל אפשרי במסגרת האפשרויות. יש לה 4 ילדים מקסימים, שניים ביולוגיים ושניים שהיא מגדירה כמתנות שקיבלה מעצם הבחירה שלה לאהוב מחדש. היא ביחסים מצויינים עם אישתו לשעבר של בעלה ,עם אב ילדיה ואף עם חמתה לשעבר ורואה בכולם משפחה. לילדיה, לטענתה, יש 2 אבות - האב שנתן להם חיים והאב שבחר לאהוב אותם כילדיו שלו .

"מבחינתי", אומרת דנה, "השאלה המרכזית שאני שואלת את עצמי על בסיס יומיומי היא מי ינהל את מופע חיי - האגו שלי או אני - וזה העניין שבוחרים לשאול את השאלות המבררות כחלק מדרך חיים. פתאום ראה איזה פלא - לכולם יש מקום ואף אחד לא בא על חשבון האחר" .

דנה חיה, נושמת ונמצאת בתנועה מתמדת ומאמינה שכח העל שלה זאת האהבה והתשוקה שלה לחיים - "היו לי את כל הסיבות בעולם להגיד לעצמי למה לא ועל אף ולמרות כל מה שעברתי בדרך בלב שלם אני אומרת לך ולכל מי שיקרא את הכתבה עליי שלא משנה כמה שיט מגיע אלייך, יש הרבה יותר סיבות לאהוב את מה שיש מאשר להיכנס להתקרבנות ועצבות".

הסיבה לערנות של דנה היא שהיא יודעת מהו שכול ואובדן מקרוב, ועם זאת עד כמה הבחירה של כל אחד מאתנו לקחת את החיים בידיים ולהפוך אותם לטובים יותר היא בידיו. כדוגמה לבחירה בחיים היא מביאה את דודה שלה שאיבדה קודם כל את אחיה שעל שמו קרויה דנה, אחר כך את בנה, ולאחר מכן גם את בתה ובעלה. מתוך העצב והאובדן הנוראי מצאה את הדרך לאסוף את השברים ולבחור בחיים ובאהבה ולהינשא מחדש כשהיא מתקרבת לגיל 70.

לקראת סיום הראיון, דנה מוצאת את המילים הנכונות והמדויקות כדי להעביר מסר לכולנו: "הכל מתחיל בנו. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו כל הזמן שתי שאלות מרכזיות. האחת היא איך אנחנו שומרים על עצמנו מפני עצמנו? כלומר, מהן נקודות הקיצון שלנו ואיך אנחנו יכולים למצוא את האיזון ביניהן ואיך נוכל, במסגרת האפשרויות שיש לנו, לעשות את הטוב ביותר עבורנו ברגע נתון?"

רוצים להתחיל לחיות באמת? חפשו עכשיו את דנה חיון בפייסבוק האישי, בפייסבוק העסקי ובאינסטגרם ותגלו את עצמכם מחדש.

בשיתוף דנה חיון
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully