וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור החדש של המתיחות: אושיית האינסטגרם והיוטיוב הישראלי ששווה להכיר

בשיתוף אמיר מלול

14.10.2020 / 9:58

אחד הז'אנרים החביבים על הקהל, שקצת הוזנחו בערוצי הטלוויזיה, הוא המתיחות. ראפר צעיר בשם אמיר מלול כבש את הרשת עם סרטונים משעשעים ומתוחכמים שאתם חייבים לראות!

צילום מתוך הקליפ האחרון של מלול. יח"צ,
צילום מתוך הקליפ האחרון של מלול/יח"צ

עולם המתיחות בישראל ידע עשורים מפוארים, והיווה מקור בידור מרכזי למילוני ישראלים שצפו בו, אם בסרטיו המיתולוגיים של יהודה ברקן בשנות ה-80' של המאה הקודמת, או בתוכניות של יגאל שילון בשנות ה-90' ולאחר מכן נוצר וואקום מקומי. עם זאת הז'אנר המשיך לפעום ולבעוט בעולם.

אבל בחור אחד צעיר (23) ומוכשר, בכלל מוסיקאי (ראפר) בשם אמיר מלול, זיהה את הפוטנציאל והוואקום שנוצר, והחל באופן עצמאי לייצר סרטוני מתיחות משעשעים, יצירתיים ובטוב טעם. הוא הפך את התחביב למקצוע, והיום הוא אחד מאושיות האינסטגרם והיוטיוב הישראלים המובילים. בסרטונים שהוא מייצר צופים מאות אלפי ישראלים (עד כשני מיליון צפיות), שמקבלים הזדמנות לנקות את הראש מטרדות היום יום, ואם עוד לא ניסיתם - זה הזמן!

אמיר הוא איש מפתיע, מורכב ומלא ניגודים. "בילדותי הייתי דתי חרדי, למדתי בישיבה ואז אחרי הבר מצווה הגעתי למסקנה שאני רוצה ללמוד בגרויות, ולא ראיתי את עצמי ממשיך בדרך של אברך. הלכתי לישיבה תיכונית, מקום שעושים בו בגרויות עד כיתה יב', שם סיימתי את הבגרויות, והכול בלי ידע מוקדם. התחלתי להשלים את כל הידע רק בכיתה ט', אותו ידע שילד חילוני לומד מגיל 6.

עם הזמן הפך אמיר למסורתי, והמשיך במסלול חיים כזה. "התגייסתי לתותחנים בשירות קרבי, שם עשיתי שירות של 2.8 שנה בתור לוחם", מלול מספר. "בצבא היה לי קשה לשמור שבת כי הייתי חייב לא פעם שהטלפון יהיה זמין בשבת, אבל מאז שהשתחררתי הגעתי למסקנה עם עצמי כי לשמור על השבת זה הסוד, ואני לא מוותר על זה בחיים".

חברו של אמיר תלוי על עמוד בצילום ולוג. יח"צ,
חברו של אמיר תלוי על עמוד בצילום ולוג/יח"צ

איך הגעת לעולם המתיחות?

"לקראת השחרור מהצבא הייתה תקופה ששהיתי בבית בגלל שסבלתי מעניין רפואי והייתי בגימלים. אז חשבתי מה אני רוצה לעשות. הבנתי שאני שחקן טוב וביקשתי מחבר שיצלם אותי עושה מתיחות. וכך הייתי כל לילה, עד השעות הקטנות - יושב כאיש קריאטיב - ומכין תסריטים לסרטונים הבאים שאצלם. עד היום אני כותב את התסריטים, יושב בלילה ומכין תוכניות. בעצם דואג לכל מה שקשור לסרטונים ולצחוקים. בשלב מסוים גם עבדתי עם מורן אטיאס בתחום הקריאטיב".

לאחרונה השקיעה אמיר עשרות אלפי שקלים על ציוד הפקה, וזאת כהכנה להקמת תוכנית חדשה, שבועית, שתופיע בערוץ של אמיר מלול.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מה הולך להיות בתוכנית החדשה?

"זה הולך להיות הדבר החם הבא. התכנון הוא לנסוע ליעד כלשהו, כמו תל אביב, ולהודיע לכל העוקבים באינסטגרם שבין השעות האלה והאלה אני אהיה בתל אביב, באזור כה וכזה וכאילו אני מחלק כסף - זורק אלפי שקלים. אין בישראל דברים כאלה וגם בעולם זה לא שכיח. דברים שידברו עליהם בכל הארץ. בכלל, אני עושה באינסטגרם הרבה הגרלות על כסף, ואני מביא בלייב את הכסף - בוחר באקראי בין העוקבים החדשים שלי ומביא לו את הכסף. וחוץ מזה, כמובן, יהיו המון סרטונים מצחיקים ומתיחות שלא נראו. פשוט כיף. הדבר הגדול הבא, הדברים שאנחנו מתכננים".

ומאיפה כל התקציבים?

"אנחנו עושים הרבה קמפיינים באינסטגרם - ויש הכנסות ברוך השם - כל הכנסה שאני מקבל אני תורם ממני מעשר, וזה הסוד שלי להצלחה ולכסף. מאז שהתחלתי לתת מעשרות אני רואה מזה רק ברכה".

מלול מחלק מזומנים. יח"צ,
מלול מחלק מזומנים/יח"צ

מה בפועל אתם עושים?

"ללקוח יש איזו חנות, כמו בגדים, רהיטים או תכשיטים, והוא רוצה להגיע לחשיפה טובה ואורגנית - אני והצוות מגיעים למקום שלו ועושים מתיחה מתואמת איתו ועם העובדים במקום. לדוגמה, שאני כאילו גונב לו שרשרת מול כולם ואז יוצא מהחנות - מול הלקוחות המופתעים. ואז הם מגלים שזה חלק ממתיחה, והלקוחות מגיבים בצחוק".

את המיזמים של אמיר מלווה כבר זמן מה הצלם המנוסה דוד גולדשטיין, שצילם הרבה פרסומות, "והכל מתוכנן איתו", מצהיר מלול.

מלול מספר שהמיזם כבר הפך לבינלאומי. "הייתי ביוון עם חבר ועשיתי סרטון שהלכתי עם פאוצ' פתוח, הסלולר בצבץ ממנו, והחבר היה הכייס - ואז הוא לקח את הטלפון ועזב את המקום לאט, כשאנחנו בודקים איך אנשים בסביבתנו מגיבים. אנשים ממש קפצו עליו - אנשים הורידו את התיק והתחילו לרדוף אחר החבר שלי".

מלול לא שומר את ההכנסות, כאמור, רק לעצמו. "פעם בשבוע אני והצוות שלי נוסעים לתל אביב ומחלקים להומלסים אוכל ושתייה, המבורגרים ממקדונלדס וכד'", הוא מספר.

לעמוד האינסטגרם

אבל מלול, בחור יצירתי ואנרגטי, לא רק עוסק במתיחות, אלא גם בתחום המוסיקה. לאחרונה יצא שיר חדש שלו, "ביילה", שזכה כבר ל- 200 אלף צפיות. "אני משקיע בתחום המוסיקה. הייתי אמור להופיע ביום העצמאות בפ"ת מול 70 אלף איש, אבל אז התחילה הקורונה והאירוע התבטל לצערי. בחודש הבא הולך לצאת שיר חדש שנקרא 'טיק טוק' בשיתוף פעולה עם ראפר רוסי מאוד גדול שיש לו כמה מיליוני עוקבים ויפיקו אותו מרכוס וטל, שני מפיקים מאוד מוכרים בתעשייה".

אז מה התוכניות בעתיד? להשקיע יותר במתיחות או במוסיקה?

"אני רוצה להישאר תמיד בתחום המתיחות אבל להמשיך ביתר שאת גם בתחום המוסיקה, שידעו שאלו שני הכובעים שלי. אני לא רוצה להופיע כמו זמר מזרחי - אלא לעשות את השטויות שלי - בהכי טירוף שיש. להפוך את ההופעות לגימיק. כמו שאם אני שר על במבה, שיר שיש לי, אז הקהל במהלך השיר יקבל שקיות של במבה מכל כיוון וכד'. ועוד דבר אחד בטוח: תמיד נשארתי אדם שומר שבת, כשרות ותפילין, עד היום עשיתי את זה, ואשמור על זה תמיד".

ועכשיו, מה שנותר, זה למהר ולצפות בסרטונים:

לצפייה בעמוד האינסטגרם, לחצו כאן

לצפייה בעמוד היוטיוב, לחצו כאן

בשיתוף אמיר מלול
  • עוד באותו נושא:
  • מתיחות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully