וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 טקטיקות קידום אתרים שכדאי ליישם

בשיתוף personasmedia

14.10.2020 / 11:08

תחום קידום האתרים היה ונשאר תחום דינמי המשתנה ומתפתח באופן תמידי. הנה מספר טקטיקות שכדאי לכם לנקוט בהן כשדי לקדם את האתר שלכם למקום גבוה במנועי החיפוש

קידום אתרים. freepik,
קידום אתרים/freepik

אחד המאפיינים הבולטים של תחום קידום האתרים, מאז ימיו הראשונים ועד היום, הוא הדינמיות שמלווה את התחום: טקטיקות קידום אתרים משתנות ללא הרף, מנגנוני הדירוג של מנועי החיפוש משתנים ללא הרף, הדרך שבה מוצגות תוצאות החיפוש לגולשים במנועי החיפוש משתנה ללא הרף וכך גם רמת התחרות, וכמות התוכן שכבר קיימת ברשת.

במאמר הזה ננסה להציג 6 טקטיקות קידום אתרים אשר רלוונטיות לשנת 2020.

טקטיקה מספר 1: פירמוט מחדש של תוכן

תוכן, בשנת 2020, הוא עדיין פקטור מרכזי וחשוב בכל אלגוריתם דירוג של מנועי החיפוש השונים. בלי תוכן מעניין, איכותי, שמייצר ערך מוסף לגולשים ונותן מענה לשאילתא שביצעו, כמעט ובלתי אפשרי יהיה לקדם אתר למקומות ריאליים במנוע החיפוש, בטח שלא לאורך זמן.

אלא שבשנת 2020, תוכן הפך להיות רכיב נפוץ כמעט בכל תהליך קידום אתרים. ניתן לראות לא מעט אתרים אשר מוטמע בהם בלוג, ובו פוסטים שסוקרים את הנישה שבה עוסק האתר.

כדי לבלוט בשנת 2020 מעל התכנים הנפוצים האלו, מן הראוי יהיה לשקול לפרמט את התוכן בעל הערך המוסף הקיים: המרת התוכן לווידאו איכותי, אינפוגרפיקה, פוסטים ויראליים במדיה חברתית ועוד יכולה לסייע רבות בקידום התוכן.

כאשר אתם ניגשים למלאכת שדרוג התוכן כחלק מאסטרטגיית קידום אתרים שאתם מתניעים באתר, חשוב יהיה שתיקחו בחשבון את הנקודות הבאות:

השקיעו בעמודים שיש להם את התרומה הגדולה ביותר למטרות אתר האינטרנט של החברה.

השקיעו בעמודים ששדרוג התוכן בהם ישיג את האפקט הגדול ביותר ברמת עלות תועלת.

השקיעו בשדרוג התוכן בעמודים שבהם אתם חווים ירידה בכמות הצפיות בדפים, ירידה במעורבות הגולשים, ירידה בדירוגים, ירידה בהמרות ועוד.

טקטיקה מספר 2: שימוש בקישורים פנימיים

לטיוב שוטף של פרופיל הקישורים הפנימיים באתר יש חלק רכזי בכל פרויקט קידום אתרים. קישורים פנימיים אשר בנויים בצורה נכונה תורמים לאתר מכמה וכמה היבטים. ראשית, הם מאפשרים לגולשים המגיעים לאתר להתמצא בו ביתר קלות. הם מניעים תנועה באתר מעמודים לעמודים אחרים, ומעבירים כוח וסמכות אל העמודים היותר חשובים. קישורים פנימיים גם מסייעים לזחלנים של מנועי החיפוש לגלות ולאתר עמודים חדשים באתר, להבין את ההקשר של התוכן המצוי בעמודים אלה, ולגבש הבנה מעמיקה יותר לגבי התפקיד של כל עמוד ועמוד באתר מבחינת חווית המשתמש.

קישורים פנימיים באתר יכולים לסייע גם בשיפור ההמרות באתר. לעיתים, כל שנשאר לגולש לעשות לפני ההחלטה על ביצוע רכישה או התקשרות עם בית העסק הוא לקרוא רק עוד מעט מידע שיסופק לו באמצעות קישור פנימי כזה. קישורים פנימיים מאפשרים בנוסף גם לחלק טקסט ארוך ומסורבל, לקטעי תוכן מודולריים, המאפשרים לצרוך את התוכן במנות קטנות, ובצורה הרבה יותר אפקטיבית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טקטיקה מספר 3: התאמת האתר למובייל

בשנת 2020, בכל פרויקט קידום אתרים, חייב מנהל הפרויקט לוודא שהאתר המקודם מותאם לתצוגה במכשירי מובייל שונים. גוגל כבר מזמן הודיעה כי היא מספקת עדיפות לאתרים שיתאימו את התצוגה שלהם לגלישה באמצעות מכשירים ניידים, ואף מבצעת את פעולות הסריקה והאינדוקס של אתרים באמצעות שימוש בגרסת המובייל שלהם.

עם מגמת הגדילה של מספר המכשירים הניידים שבשימוש האוכלוסיה, התאמת האתר למובייל היא בגדר חובה. ישנן כמובן, לא מעט דרכים לדאוג לכך שהאתר יהיה מותאם, אולם בגדול, ניתן לומר כי קיימות שתי גישות עיקריות: הקמת אתר רספונסיבי, שמתאים את עצמו לגודל ולרזולוציית המסך ממנו מתבצעת הגלישה לאתר, ושימוש באתר מותאם למובייל, שמריץ גרסה אחרת של האתר כאשר הגולש מגיע אליו ממכשיר נייד.

לכל אחת מן השיטות שהוזכרו ישנם יתרונות וחסרונות אולם על דבר אחד יש הסכמה: תהיה השיטה אשר יבחר מנהל האתר לממש אשר תהיה - התאמת האתר למובייל חייבת להתבצע על מנת לתמוך בתהליך קידום אתרים שבו אתר האינטרנט נכלל.

טקטיקה מספר 4: שיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר

מאחר שמנוע החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים היו רוצים להציג אתרים שמספקים חווית משתמש חלקה, רציפה ומהירה, לשיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר השונים ישנה חשיבות רבה בפרויקט קידום אתרים. זאת ועוד, גוגל עושה שימוש במדדים השונים, המתייחסים למשך הזמן הדרוש לטעינת האובייקט הכבד ביותר בעמוד, במשך הזמן הדרוש עד שלגולש עומדת האפשרות לייצר אינטרקציה עם מי מרכיבי האתר, וכן למידת הטעינה החלקה, כלומר ללא קפיצות מיותרות, של האובייקטים על גבי המסך.

בשנת 2021, גוגל עתידה לשים דגש מיוחד על שלושת הפרמטרים האלו ועל פרמטרים נוספים המתייחסים לזמן הטעינה של האתר, במיוחד במכשירי מובייל, ולכן חשוב יהיה שכל פרויקט קידום אתרים יכלול בתוכו גם תוכנית פעולה למדידה, ניטור ושיפור של מהירות הטעינה של עמודי האתר השונים.

טקטיקה מספר 5: אופטימיזציה לרכיב הבינה המלאכותית של גוגל

גוגל הטמיעה זה מכבר באלגוריתם החיפוש שלה רכיב בשם רנקבריין - רכיב בינה מלאכותית, שמאפשר לגוגל להתאים לגולשים תוצאות חיפוש עבור שאילתות שלא בוצעו לפני כן. גוגל עושה שימוש במגוון גדול של טכניקות כדי ללמוד על מידת הרלוונטיות של תוצאת חיפוש אפשרית לשאילתא שביצע הגולש. בכלל זה, ייתכן שגוגל תבחר לייעד תוצאות חיפוש שונות לאותה שאילתא, אם היא מבוצעת ממיקומים שונים, בתקופות שונות בשנה או בשעות מסוימות של היום.

דוגמה לכך אפשר למצוא, למשל, בשאילתא המתייחסת לאירוע תרבות כלשהו, המתקיים במועד מאוחר יותר במהלך אותה שנה. חיפושים במהלך השנה יוכלו לגרור הצגת פרטים כללים אודות האירוע, בעוד שחיפושים שיתבצעו ממש בסמוך למועד האירוע יוכלו להעלות תוצאות המתייחסות לניווט לאירוע, לשעות הפיחה או להסדרי חניה רלוונטיים.

טקטיקה מספר 6: שילוב אוטומציה בפעילות קידום אתרים

טקטיקה נוספת שבה תירצו ככל הנראה לעשות שימוש בשנת 2020, היא ביצוע אוטומציה של פעולות רוטניות שתוכל לחסוך לכם זמן רב, ולייצר לכם את הזמן הדרוש כדי להשקיע באזורים אחרים של פרויקט קידום אתרים עליו אתם אחראיים.

פעולה כזו לדוגמה, יכולה להיות הטמעה של צ'אטבוט שיבצע את השלבים הראשוניים בשיחת עם לקוח מייד עם פנייתו, עד שאתם תוכלו לפנות מזמנכם כדי להמשיך בשיחה הזאת. לטקטיקת פעולה כזו יש לא מעט יתרונות: היא מאפשרת לכם לתת מענה מידי ללקוח, מה שגורם לפחות לקוחות לחזור אל מנוע החיפוש ולהמשיך לתוצאת החיפוש הבאה (פעולה שיכולה להשפיע באופן שלילי על תהליך קידום אתרים). פעולה כזו גם מאפשר שיפור חווית המשתמש (לפעמים קל יותר להשיב על שאלות בתצורה של צ'אט מאשר למלא טופס ארוך ומייגע של דף נחיתה המוטמע באתר). פעולה כזו יכולה גם לחסוך לכם זמן, למשל באמצעות הפקת חשבוניות אוטומטיות באתר, שגם תמנע מכם עיסוק בטיפול בטעויות אנוש לאחר מכן.

לסיכום

תחום קידום האתרים הוא תחום דינמי ומתפתח וכדי להישאר בחזית עליכם יהיה לשכלל כל העת את שיטות העבודה שלכם, לעשות שימוש באוטומטציות שתפננה לכם זמן ותמנע מכם ביצוע טעויות אנוש. עסקו בשיפור מהירות האתר, התאימו את התכנים שלכם באתר לעידן הבינה המלאכותית של גוגל, דאגו לכך שהאתר יספק חוויה טובה גם בעת השימוש במובייל - ותוכלו לראות תוצאות מנצחות הרבה יותר בקלות.

בשיתוף personasmedia
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully