וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים בית בבטחה עם חברת בדק בית

בשיתוף חברת סאגה

18.10.2020 / 10:36

בעת רכישת בית או דירה אתם חייבים להזמין חברה מקצועית שתבדוק את המבנה ותגלה אם יש ליקויי בנייה העלולים להוות סיכון בטיחותי או לגרום להוצאות כבדות לאחר הקנייה

שמואל גלברמן מנכ"ל חברת סאגה. יח"צ,
שמואל גלברמן מנכ"ל חברת סאגה/יח"צ

על כל אדם הרוכש נכס במיטב כספו, הן אם מדובר בבית חדש או בית יד שנייה חלה חובה להזמין בדק בית יסודי כדי לוודא את תקינותו.

פגמים בדירות חדשות

מי שרוכש דירה מקבלן בטוח בדרך כלל שעבודות הבנייה בוצעו באמצעות קבלני משנה מיומנים תוך שימוש בחומרי בנייה על פי התקן הישראלי. אך במבחן המציאות, הדברים נראים אחרת.

לא מכבר בוצעה בדיקה מקיפה של מהנדס אזרחי שבחן דירה חדשה לאחר קבלת המפתח וטרם הכניסה למגורים. הוא בחן באופן מדוקדק את כל רבדי הדירה ולהפתעתו מצא שהחיפוי הן בקירות המטבח והן בקירות של חדרי האמבטיה והשירותים סדוק.

בסרטון שמואל גלברמן מנכ"ל סאגה מסביר על בדיקת דירה חדשה מקבלן

הדבר הפתיע אותו ולכן בדק את הנושא לעומק וגילה שצוות העובדים ביצע את עבודת החיפוי תוך שימוש בדבק שאינו מתאים ואין לו את מקדם ההתפשטות הנדרש. זה מה שקורה כאשר מדביקים אריחים באמצעות סוג דבק זה שאינו בעל תקן ישראלי. המוצר אינו תואם את הדרישה המפורטת הרשומה בכתב הכמויות של המהנדס וגם אינו שווה ערך על פי ההרכב שלו.

פגמים בבתים ובדירות יד שנייה

עריכת בדק בית בדירה או בית יד שנייה היא חשובה פי כמה וכמה לאור אין ספור ליקויים שמתגלים בדירות הללו. במיוחד נכון הדבר בדירות ישנות הממוקמות במבנים שהוקמו לפני שנים רבות.

המהנדס של בדק בית המגיע למבנה, בוחן את רמת האיתנות שלו ובדירה הוא מבצע סקירה מקיפה לאורכה ולרוחבה וברוב המקרים מוצא ליקויים בדרגות שונות של חומרה. בבדיקות שנערכו בחודשים האחרונים בבית פרטי התגלו סדקים עמוקים וחריגים במבנה החיצוני של בית שהיה מיועד למכירה, הליקוי היה כל כך חמור שהוא יצר סיכון והיה חשש שהמבנה יקרוס.

בדירה הממוקמת בבניין משותף התגלתה רטיבות בכמה נקודות לאור הימצאותו של צינור סדוק מאחורי אחד הקירות. בנוסף לכך התגלתה בעיית איטום חמורה מתחת לאספלט בחניון של הבניין. עקב כך מרבית הברזל נחשף והיה מכוסה כולו בחלודה ולכן גם הוא עלול לגרום להיחלשות של הבניין.

ממצאים וליקויי בנייה

המהנדס מכין דוח מפורט של כל הליקויים הללו, תוך פירוט העלויות של כל אחת מהעבודות הנדרשות על פי דרגת חשיבותן, כדי שהלקוחות ידעו את מצבו המדויק של הנכס.

במקרים רבים הלקוחות מבינים שהם חייבים לבצע שיפוץ מאסיבי, דבר הכרוך בסכומי כסף גבוהים, ולכן הם מנהלים משא ומתן עם בעל הנכס כדי להפחית את עלות המכר לאור העלויות הלא מתוכננות הצפויות להם. במקרים מסוימים הקונים והמוכרים מגיעים לפשרה ובמקרים אחרים הלקוחות מעדיפים לא לרכוש נכס בעייתי ומוותרים על העסקה.

ללא הבדיקה המקיפה, הלקוחות לא היו מודעים לכשלים הללו וקיימת סבירות גבוהה שלאחר תקופה מסוימת הליקויים היו מתגלים ודבר זה היה גורר עלויות גבוהות של תיקון הליקויים המהותיים.

המהנדס משמש במקרה זה כמפקח על של הפרויקט ומעניק לו את מלוא המעטפת המקצועית הנדרשת. הוא זה שדואג לחוות דעת של שמאי ולליווי משפטי, כמו כן הוא מעניק חוות דעת מקצועית אילו עבודות הן אקוטיות וממליץ על קבלנים מיומנים מנוסים שיבצעו זאת בטיב מעולה ובאחריות מלאה.

בשיתוף חברת סאגה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully