וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטבח המתפתח בתקופת הקורונה

בשיתוף נובו מטבחים

29.10.2020 / 12:50

המציאות החדשה אליה נקלענו בעקבות מגפת הקורונה חושפת אותנו לצורך להתמודד מול מצבים חדשים כמו הצורך בבישול ביתי סביב השעון ואפילו שינויים בעיצוב ותכנון המטבח

נובו מטבחים. נובו מטבחים,
מטבח/נובו מטבחים

לתקופת הקורונה נכנסנו בהפתעה ולא מוכנים אבל עכשיו כבר ברור לכולם שייקח זמן עד שנחזור לשגרת החיים הרגילה. זו סיבה טובה לסקור את אחת ההשפעות החיוביות שהביאה איתה הקורונה לחיינו. בעוד שעולם המסיבות, הפנאי ובעיקר המסעדנות הולך וגווע לאיטו, יש תחום אחד שחווה פריחה דווקא עכשיו - הבישול הביתי. בזמן סגר כל מי שידע לבשל, וגם מי שלא, הפשיל שרוולים ונכנס למטבח.

ההתכנסות והשהייה הממושכת במרחב הביתי, מעבר לעבודה ולמידה מהבית, שמירה על ריחוק חברתי וצמצום האפשרויות לאכילה בחוץ, הן הסיבות הבולטות להסתמכות על המטבח הביתי. בתקופה זו החיפוש אחר מוצרי בישול גדל פי 10, המכירות של מוצרי אפייה זינקו, אפליקציות המתכונים הפכו למבוקשות, וברשתות החברתיות צעירים החלו לשתף תבשילים שהכינו בעצמם במקום מנות במסעדות שף. החשש להידבק, הזמן הפנוי ואיסור היציאה מהבית הפכו את הבישול לתחביב בקרב רבים.

ואל תטעו, גם לפני משבר הקורונה היה המטבח לב ליבו של הבית, אלא שבעקבות המשבר גילו אותו רבים נוספים. גם אלו שהכל נשרף תחת ידם. לא במקרה נאמר כי גם המשבר הגדול ביותר, מגלם בתוכו הזדמנות נדירה. המטבח הביתי, זה שבו אתם מבשלים מטעמים, מלכד את בני המשפחה, זכה לחיבוק מחודש.

השהייה הממושכת במטבח בתקופה זו שינתה את התפיסה של רבים גם לגבי עיצוב ואופי המטבח. אנשים הבינו כי יש צורך במקומות אחסון רבים, משטחי עבודה נוחים, אזורי ישיבה מרווחים בהם ניתן גם לאכול וגם שיתאימו לעבודה מהבית או ללמידה בזום. אלו דברים שכיום רוכשים מייחסים להם יותר חשיבות מבעבר.

מטבחים מרווחים: נוצר צורך בתכנון מטבח גדול ומרווח בו שוהים ההורים והילדים במרבית היום, עם אזורי ישיבה נוחים לאכילה, למידה או עבודה. חשיבה ותכנון מוקפד על משטחי העבודה. קיימת אפשרות לתוספת אי במרכז המטבח.

חשיבות ההגיינה: השמירה על הניקיון וההגיינה במטבח חשובה במיוחד בתקופה זו. האפשרות לבחור בחומרים עמידים וקלים לניקוי באמצעות מגבון או מטלית לחה.

פתרונות אחסון: כולם נמצאים בבית יותר, מבשלים יותר קונים יותר. הצורך בארונות וחללי אחסון עולה. ארונות צדדים, ארונות אי, ומזווה הם חלק מהפתרונות לתוספת אחסון.

בטיחות: הילדים הקטנים נמצאים איתנו בבית כל היום, גם במטבח. יש להקפיד על נושא הבטיחות. חומרי ניקיון, סכינים, מכשירי חשמל, כיריים ושאר מקורות אש וחום יש להרחיק ולאחסן במקומות מותאמים ומחוץ להישג ידם של ילדים.

בשיתוף נובו מטבחים
  • עוד באותו נושא:
  • מטבחים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully