וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם התרבויות חמי כרם משיק אתר אינטרנט חדש

בשיתוף חמי כרם

11.11.2020 / 13:32

הצלם חמי כרם משיק גלריית צילומים מרהיבה שצילם במהלך מסעות צילום חובקי עולם. באתר החדש מציג כרם עבודות מדרום מזרח אסיה, ארה"ב ואירופה, כאשר הקו האומנותי המנחה הוא תיעוד תרבויות רחוקות, טקסים דתיים והתנהגות אנושית

חמי כרם. יח"צ,
חמי כרם/יח"צ

צלם התרבויות הישראלי חמי כרם מציג באתר האינטרנט החדש עבודות שצולמו בין השאר במדינות אסיה השונות כגון הודו, וייטנאם, נפאל, הונג קונג וקמבודיה, ארצות הברית ומדינות אירופה בהן אירלנד, גרמניה ואנגליה. התמונות צולמו על ידי כרם במהלך 10 השנים האחרונות, בהן יצא למספר מסעות צילום במטרה לתעד תרבויות רחוקות, ריטואלים מקומיים, דת ואמונה.

"אני לא מצלם טבע וגם לא נופים. כבר בשנותיי הראשונות עם מצלמה ביד, הבנתי שהאדם הוא האורגניזם המעניין ביותר בפלנטה ואותו אני מבקש לחקור".

איך אתה מצליח לזכות בשיתוף פעולה מצד המצולמים? אתה לא חושש מדחייה?

"בהתחלה חששתי ואף נדחיתי לא מעט פעמים. אבל הניסיון לימד אותי לגשת למצולם בעדינות וסבלנות. לחייך ולהעביר מסר ללא מילים בסגנון 'מצאתי בך משהו יפה, מעניין ואף מרגש. כזה שחשוב לתעד'. במדינות העולם השלישי בהן אני פחות שולט בשפה, אני פשוט מתיישב ליד המצולם, שולח חיוך וממשיך לעסוק בשלי. לאט לאט מתפתחת שיחה, כאשר המצלמה בכלל מונחת בצד, ורק בשלב מתקדם יותר של האינטראקציה ניגשים לצילום. ואז רואים את האדם שמול המצלמה מתמכר לרגע ולעיתים נוצרת חברות של ממש".

ילדה משבט Bhopa בעיירה פושקר, מדבר ראג'סטן, הודו. חמי כרם,
ילדה משבט Bhopa בעיירה פושקר, מדבר ראג'סטן, הודו/חמי כרם

"בתחילת הדרך הייתי מעט אגרסיבי, התרוצצתי, קפצתי מעל גדרות, ממש נדחפתי לכל מני טקסים, שמחות ואפילו לוויות וכל זאת בשם האומנות ועל מנת לזכות ב'שוט המנצח', אבל ככל שהתבגרתי כצלם, למדתי ליצור קשר עמוק יותר עם המצולמים שלי, ורואים את זה בתמונה. אינטימיות היא שם המשחק בצילום אנשים."

טקס הינדי במקדש Pashupatinath , קטמנדו, נפאל. חמי כרם,
טקס הינדי במקדש Pashupatinath , קטמנדו, נפאל/חמי כרם

איך אתה בוחר יעד לצילום?

"אותי מאז ומתמיד ריתק המרחב העירוני. הן במהלך טיול ספארי באפריקה והן בטיול למזרח של אחרי הצבא, מצאתי את עצמי משתעמם די מהר מהנופים, מהשקט ומהמונוטוניות היחסית המאפיינת את המרחב הפריפריאלי - כפרי. אבל ברגע שחזרתי לעיר גדולה, הופ! החיישנים מתעוררים, החושים מתחדדים והדוקומנטריסט שבי נכנס לפעולה.

"אני חושב שדווקא בסביבה עירונית סואנת וצפופה אפשר להבחין בנקודות הקיצון של ההתנהגות האנושית. החל מעושר, ראוותנות והדוניזם דרך רב תרבותיות, תרבויות שוליים ועד לעוני מחפיר והישרדות יומיומית. המרחב העירוני הוא המראה הטובה ביותר של חברה באשר היא."

בדרך לבית הספר, דלהי, הודו. חמי כרם,
בדרך לבית הספר, דלהי, הודו/חמי כרם

מה היעד האהוב עליך ביותר לצילום?

"יש שניים. שני קצוות תבל שמסמלים עבורי את שני המופעים האנושיים הגדולים ביותר בפלנטה, העיר ניו יורק שהיא המרכז הקפיטליסטי שמכתיב את הקצב בעולם כולו ומהצד השני, העיר ורנאסי שבהודו שקרויה בין השאר 'עיר המתים', אחת מהערים העתיקות בעולם שמהווה את המרכז הדתי החשוב ביותר לדת ההינדו. מקום טעון מאוד. מדובר בשני הפכים בתוכם מתנהלים אנשים עם סדר יום שונה, חלומות שונים, תקוות ופחדים שונים. ורואים להם את זה בעיניים. השאיפה שלי היא ללכוד את המבטים האלו - ולחלוק אותם עם העולם."

ניו יורק. חמי כרם,
ניו יורק/חמי כרם

מה היעד הבא?

תכננתי גיחה למזרח במהלך נובמבר 2020, לצלם בפסטיבל הגמלים בעיירה פושקר שבמדבר ראג'סטן שבהודו, אירוע דתי- מסחרי צבעוני ביותר שמושך אליו אלפי סוחרים ומאמינים, משם לעלות צפון מזרחה לעיר ורנאסי ולתעד את פסטיבלDev Diwali על גדות הגנגס, ואז לעבור את הגבול צפונה אל קטמנדו בירת נפאל. הקורונה טרפה את הקלפים ואני עדיין מחכה שיפתחו השמיים ובאישור אשתי והילדים - לצאת לדרך, ואין לי ספק שדי בקרוב זה יתאפשר. כפי שאומרים במזרח, "הכל משתבש לטובה".

הכנסו לאתר האינטרנט החדש של הצלם חמי כרם

בשיתוף חמי כרם
  • עוד באותו נושא:
  • צילום
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully