וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו נשים את זה על המשטח - איך מנקים?

בשיתוף caesarstone

15.11.2020 / 10:58

בבית שלנו ובעיקר במטבח יש משטחים שונים: עץ, נירוסטה, שיש, קוורץ, פורצלן, קרמיקה ועוד. כדי לשמור על המשטחים האלו נקיים ומבריקים צריך לדעת איך לנקות אותם. על כך בכתבה שלפניכם

ניקיון. pexels,
ניקיון/pexels

משטחים שונים משולבים באזורים שונים של הבית. כולנו רגילים לעבוד על המשטח של המטבח, אבל לא פחות חשוב לתחזק גם את המשטח בחדרי השירותים והמקלחת. בנוסף, יש בתים פרטיים וצמודי קרקע שבהם קיימים גם משטחי חוץ בגינה או בחצר.

מה ההבדל בין סוגי המשטחים?

ההבדל בין המשטחים הוא בעיקר בעמידות. בגלל שכל משטח הוא שונה, יש כאלה שעמידים יותר מאחרים. משטחי גרניט למשל מנקים על בסיס תרסיס עם אלכוהול. זה בדרך כלל משטח שנראה טבעי ומתאים גם לעבודה, אבל הוא לא מגיב טוב לחומרי ניקוי חומצתיים או לכל דבר שמבוסס על חומץ ועלול לגרום לו נזק בלתי הפיך.

משטחי עץ נפוצים כי הם יוצרים אווירה כפרית במטבח או באזורים שונים של הבית, אבל הם גם נפגעים בקלות. כאן, הפתרון הוא לנקות את המשטח עם חומרים טבעיים: ערבוב רבע כוס של סודה עם מים פושרים ומריחה על המשטח. לאחר מכן, שוטפים ומנגבים עד לייבוש מוחלט.

דווקא הנירוסטה עשוי להפתיע, כי הוא עמיד בפני שיתוך ושומר על מראה מבריק לאורך זמן. בתוך כך, חשוב לנקות את משטחי הנירוסטה בצורה ייחודית: ערבוב קרם טרטר עם מעט מים פושרים ומריחת הטקסטורה של המשחה על גבי כל המשטח. לאחר מכן מקרצפים עם ספוג ומנגבים עם מטלית לחה.

כל מה שצריך לדעת על משטחי קוורץ ופורצלן

משטחי שיש הכי שכיחים במטבח של הבית כי הם מצליחים להיות גם נוחים לעבודה, גם עמידים וגם מעוצבים למראה. ברוב המקרים, אפשר לנקות משטחי שיש באמצעות ערבוב מעט מים עם נוזל כלים ושימוש במטלית רכה או בנייר מגבת למניעת שריטות.

את הקוורץ שממנו מייצרים משטחי שיש מנקים אחת לתקופה מסוימת כדי לשמור על המראה המבריק. אבל גם פה, החדשות הטובות הן שהקוורץ מסוגל לשמור גם באופן טבעי על מראה עדכני ואפילו אחרי שימוש אינטנסיבי כמשטח עבודה מרכזי של המבטח.

לשם השוואה, משטחי פורצלן אפילו לא דורשים חומרי ניקיון. כאן, ההמלצה היא להסתפק במטלית לחה עם מעט מים ולהעביר על המשטח עד שהוא יהיה נקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

משתלם להשקיע בניקיון המשטח

ניקיון נכון עוזר לשמור על המשטח ומשדרג את הנראות של חלל הפנים. בגלל שהמשטח דומיננטי מאוד גם במטבח וגם בחדרים אחרים בבית, חשוב לנקות אותו.

החדשות הטובות הן שיש פתרונות ניקיון אופטימאליים לפי סוג המשטח. אז אם בוחרים את השיטה הנכונה ואת חומרי הניקיון המתאימים, אין סיבה שהמשטח לא יישאר מבריק והיגייני.

בשיתוף caesarstone
  • עוד באותו נושא:
  • שיש
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully