וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת עבודה בבית - לעשות את זה נכון

בשיתוף 2SIT

15.11.2020 / 15:55

הקורונה גרמה לרבים לעבור לעבוד מהבית ולא מהמשרד. מה צריך לדעת כדי לארגן משרד ביתי נוח ויעיל?

אורין - ריהוט משרדי. 2sit,
פינת עבודה/2sit

לעבודה מהבית יש יתרונות לא מעטים - זמן ההתארגנות בבוקר מתקצר פלאים, אין צורך לעמוד בפקקים, והאפשרות לאכול ארוחת צהרים עם המשפחה או החברים משמחת במיוחד. יחד עם זאת, במידה אין לנו פינת עבודה מסודרת וקבועה בבית, נמצא את עצמנו נודדים עם המחשב בין החדרים השונים בבית, כאשר אף אחד מהם אינו מותאם באמת בצורה אופטימלית וארגונומית לעבודה.

הפתרון המועדף לעבודה מהבית הוא פינת עבודה קבועה - חלל שיאפשר לנו להפריד בין יום העבודה לבין החיים הפרטיים, מקום שבו נשמור את כל הציוד והמסמכים הדרושים לנו ונוכל לעבוד בנוחות לאורך שעות רבות.

במאמר הבא ניתן לכם מספר טיפים כיצד להקים את פינת העבודה האידיאלית בבית.

מיקום פינת העבודה

המקום האידיאלי לפינת העבודה הוא מקום שקט יחסית, רצוי בחדר שניתן לסגור בדלת. כך למשל גם אם בסלון יש שפע של מקום, ייתכן ונעדיף להקים את פינת העבודה דווקא בחלל קטן יותר בחדר השינה, או במצב אידיאלי - בחדר עבודה ייעודי, כדי להתרחק עד כמה שניתן מהמולת הבית ולהתמקד בעבודה במינימום הסחות דעת.

חשוב שפינת העבודה תהיה גדולה מספיק כדי להכיל את כל הריהוט לו נזדקק, כולל שולחן משרדי מרווח, כיסא מחשב ארגונומי ופתרונות אחסון לפי הצורך.

שולחן העבודה

הבסיס לפינת העבודה הוא בחירת שולחן משרדי איכותי. כדי לבחור נכון, חשוב להתייחס לגורמים הבאים:

● ממדים: הגיעו לחנות הריהוט לאחר שהחלטתם מראש על מיקום פינת העבודה וביצעתם מדידות של החלל העומד לרשותכם. גם השולחן המרשים ביותר לא יביא לכם תועלת מרובה אם אינו תואם את ממדי החדר.

● מקומות אחסון: כדי שתוכלו לשמור על סדר וארגון גם בבית, חשוב לוודא כי שולחן העבודה שלכם יכלול יחידת מגירות, או ספרייה, לאחסון הציוד וחומרי העבודה.

במידת הצורך הוסיפו יחידת הרחבה לשולחן עבור ציוד משרדי נוסף, כגון מדפסת. את יחידת ההרחבה אפשר למקם גם בניצב לשולחן כדי לחסוך במקום.

● חומרי גלם: כעת, כשאתם עובדים מהבית, יש לכם את האפשרות לבחור את שולחן העבודה שלכם בהתאם להעדפותיכם האישיות. חשבו אם אתם מעוניינים בשולחן מעץ, ממתכת, עם או ללא שילוב זכוכית וחומרים אחרים. נסו להתאים בין סגנון פינת העבודה שלכם לסגנון העיצוב הכללי של הבית.

● מאפיינים מיוחדים: לפני הבחירה הסופית, חשבו אם שולחן העבודה שלכם נדרש להיות בעל מאפיינים מיוחדים, למשל שטח גדול במיוחד, או שולחן מתכוונן המאפשר עבודה גם בעמידה.

בהקשר הזה חשוב לציין כי מחקרים רבים אודות הנזקים הבריאותיים של תופעת היושבנות מעידים על התועלת הבריאותית הרבה של שילוב עבודה גם בעמידה, במיוחד למי שעובד שעות מרובות מול המחשב.

בסיום שלב הגדרת הצרכים והסקירה הראשונית, תוכלו לצמצם את האפשרויות, ולחשוב גם על הפרטים הקטנים כגון צבע השולחן וקווי המתאר שלו. לאחר מכן, תוכלו להתפנות להחלטה חשוב לא פחות - בחירת כסא מחשב או כסא מנהלים מתאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כיסא מחשב

ממש כמו במשרד, גם בבית סביר שתשבו שעות ארוכות על הכיסא. מכיוון שאתם אלו שרוכשים אותו, אתם חופשיים לבחור בדגם שתואם את הדרישות שלכם באופן אופטימלי הן מבחינת העיצוב והן מבחינת הנראות (כשהראשון חשוב יותר מהשני). כדי לעשות את הבחירה הנכונה, שימו לב להמלצות הבאות:

● כוונון גובה המושב: גובה המושב צריך להיות מותאם לשולחן וכמובן לאדם היושב עליו. לכן, וודאו שאתם בוחרים כסאות משרדיים בעלי מנגנון כוונון נוח לשימוש.

● כוונון זווית משענת הגב: עבודה ממושכת מול מסך המחשב עלולה להזיק לגב שלנו. לכן, בחרו במשענת גב מתכוונת הניתנת להתאמה לגופכם. בייחוד שימו לב שאזור הגב המותני זוכה לתמיכה הנחוצה לו, למשל - באמצעות מנגנון תמיכה מתכוונן.

● מנגנון נדנוד: תנועה נחוצה ובריאה לגוף שלנו תמיד, גם במהלך עבודה. לכן, במידת האפשר בחרו בדגם הכולל מנגנון נדנוד המאפשר תנועתיות גדולה יותר תוך כדי העבודה.

● ריפוד: כדי שיהיה לנו נעים לשבת על כיסא העבודה, אנחנו צריכים לאהוב את מגע הריפוד שלו. חשבו אם אתם מעדיפים ריפוד מבד או ריפוד מעור. קחו בחשבון את האקלים בחדר, אם חם אצלכם העדיפו ריפוד בד הסופג את הזיעה.

יצרני ריהוט משרדי רבים מאפשרים בחירת לבחור את סוג הריפוד והגוון שלו מתוך קטלוג ריפודים מגוון. אם עיצוב פינת העבודה חשובה לכם, העדיפו חנויות מסוג זה.

לסיכום - העבודה מהבית מאפשרת לכם לבחור את סביבת העבודה האופטימלית עבורכם. נצלו אפשרות זו כדי להקים לעצמכם פינת עבודה נוחה, נעימה ושקטה, שתנעים עליכם את שעות העבודה ותאפשר לכם להפיק מהן את המירב.

בשיתוף 2SIT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully