וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה עדיף לקחת חברה שתלווה אותך בתהליך הוצאת רישיון עסק?

בשיתוף ברקת

16.11.2020 / 16:32

עסקים רבים מגלים כי פעילותם מעוכבת בשל שלילת רישיון עסק קיים או התנגדות לקבלת רישיון עסק חדש. את המאבק בסבך הבירוקרטיה של הרשויות היה ניתן למנוע מראש. חברות המתמחות ברזי תהליך קבלת הרישיון נחלצות לעזרת בעלי העסקים. מדוע כדאי להעזר בהן? הכל בכתבה הבאה

עסק פתוח. freepik,
עסק פתוח/freepik

מעל 640 אלף עסקים ישראלים פעלו לאורך שנת 2019, כ-51,300 מהם נפתחו באותה השנה. תהליך פתיחת עסק אינו קל ודורש חזון, יכולת ומשאבים. אחת המשוכות בדרך להקמה של חנות חדשה, מסעדה או עסק עצמאי אחר היא קבלת רישיון הדורש עמידה בהנחיות הרשות העירונית בהתאם לסוג העסק. למרות הרפורמה שעבר התחום בניסיון לייעל את התהליך, עדיין מדובר ברצף של פעולות שלא כל בעל עסק מכיר לעומק. למרבה המזל, כיום קיימות חברות המלוות בתהליך המייגע. במאמר זה תבינו מדוע לפעמים עדיף לתת למומחים להתמודד עם הרשויות בדרך לרישיון המיוחל.

לכל סוג עסק דרישות אחרות

השלב הראשון בתהליך הוצאת רישיון עסק הוא הבנה לאיזו קטגוריה הוא משתייך מבחינת הרשות העירונית, וכיצד היא מקטלגת אותו מבחינת רמת סיכון. למשל, בתי מרקחת נחשבים לעסק בסיכון רב יותר מחנות נעליים. למסעדות יהיו הנחיות אחרות לקבלת הרישיון בהשוואה למשרד רואה חשבון. לכן, עוד לפני שמתחילים בתהליך חשוב לדעת אילו גורמים יהיו שותפים בתהליך הרישוי.

התהליך ממשיך בתכנון של המרחב שבו יפעל העסק, לרבות הדרישות של אינסטלציה וביוב, תקנות כיסוי אש, ביטוח מתאים למבנה, אישור משרד הבריאות לחלק מהעסקים ואפילו תכנון מקיף כיצד תפונה הפסולת מאותו בית עסק. אלה הם רק חלק קטן מהמאפיינים שבית העסק יצטרך לקחת בחשבון. כמובן, שהדרך תהיה מלווה בהזמנת הגורם המאשר מכל אחת מהרשויות שציינו, ולבסוף קבלת אישור מפקח עירוני שיבחן את המסמכים שהנפיק כל גורם.

כאשר נעזרים בחברה המלווה בתהליך קבלת רישיון העסק, התיאום מול הגורמים השונים והרשות העירונית מתבצע על ידי אותה חברה. היא בוחנת את המאפיינים השונים של המבנה שבו מוקם העסק ומוודאת, עוד לפני שעבר בו פקח אחד, שהוא בנוי ומתוכנן לפי התקנים הנדרשים.

קבלת היתר זמני להפעלת העסק

למרות שהעסק אינו יכול לפעול בלי רישיון עסק בתוקף, חלק מהעסקים יכולים להתחיל לפעול אם קיבלו אישור זמני. בסיוע החברה המלווה ניתן להגיש את התצהיר המתאים לעסק, ובמקרים רבים להתחיל כבר לייצר הכנסה מהיום הראשון עוד לפני קבלת האישור הקבוע.

לכן, לליווי של חברה מקצועית בתחום ישנו גם היבט פיננסי. אם אתם יכולים להתחיל להפעיל את העסק כבר מהיום הראשון שבו פתחתם את הדלת ללקוחות חדשים, תוכלו לחסוך זמן יקר ולדאוג לתזרים המזומנים של החברה. ללא הסיוע בקבלת הרישיון, התהליך עשוי לארוך מספר חודשים שבהם העסק יצטרך להתמודד עם תקופה של הוצאות ללא הכנסות.

חשוב לדעת כי החברה המלווה לא רק מסייעת להוציא את הרישיון בפעם הראשון. היא גם מסייעת לכם לשמור עליו לאורך שנות הפעילות של החברה ולחדשו בכל תקופה. חשוב לשמור על ההנחיות שתקבלו משום שמדי פעם פקח עשוי לבדוק את פעילות העסק, ואף לשלול את רישיונו או לקנוס אתכם אם הפעילות לא מתבצעת כראוי. לכן, בתחום הזה אל תחסכו, קבלו ליווי מקצועי והגשימו את החזון שהיה לכם.

בשיתוף ברקת
  • עוד באותו נושא:
  • רשיון עסק
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully