וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קר, מתחמם, קונה - איך להפוך גולשים ללקוחות רוכשים

בשיתוף אריקס דיגיטל

17.11.2020 / 15:46

הישראלים אוהבים לקנות אבל לא ממש אוהבים שמוכרים להם. זו השיטה באמצעותה תהפכו גולשים "קרים" ללקוחות "חמים"

אריקס. יח"צ,
שיווק באינטרנט/יח"צ

אמרה ישנה אומרת שהלקוח הישראלי אוהב לקנות, אבל לא אוהב שמוכרים לו. הוא אוהב לגשש במוצרים שעל המדף, אבל מתרחק כשניגשת אליו דיילת המכירות; הוא נהנה לשוטט בין המוצרים באתר האינטרנט, אבל סוגר אותו כשקופצת מודעת מכירה שמשתלטת לו על המסך. למרות כל אלה - אין דבר שהלקוחות הישראלים אוהבים יותר מלקנות, והיינו עדים לכך יותר מכול במבצעים האחרונים של חודש נובמבר, עם שיא רכישות שנשבר על אף, ואולי בגלל, משבר הקורונה.

קר, מתחמם, קונה!

האסטרטגיה השיווקית היא לב ליבו של כול עסק חפץ חיים. שיטות וגישות שונות מפותחות כל העת במטרה להגדיל רכישות ורווחים, אך רק מעטות מהן באמת עושות את העבודה. עבור עסקים רבים, שהלקוחות שלהם לא בהכרח מתדפקים על דלתות העסק שלהם מרגע הפתיחה ועד לשעת הסגירה, הבאת לקוחות חדשים לעסק זו משימה מאתגרת שלעיתים כרוכה בהוצאה כספית משמעותית.

אחד המחסומים שמונעים מלקוחות פוטנציאליים רבים לבצע רכישה הוא עניין הסמכותיות - הם אינם מכירים את המותג ולכן חוששים לבצע רכישה וליפול בפח. ככל שהמוצר יקר - כך המחסום הזה גדול ומשמעותי יותר. אחת הדרכים המצליחות ביותר להוביל גולשים פוטנציאליים אל עבר הרכישה הנכספת תוך שבירת מחסום הסמכותיות, היא באמצעות משפך שיווקי. כשמכירים אותנו, סומכים עלינו. מהו משפך שיווקי, ממה הוא מורכב ולאיזה סוגים של בתי-עסק הוא מתאים?

משפך שיווק אריקס. יח"צ,
משפך שיווקי/יח"צ

משפך שיווקי - להוביל את הלקוחות שבי אחריכם

במשפך השיווקי עוברים הגולשים תהליך זיקוק המורכב ממספר שלבים, כמו בפירמידה הפוכה, כשבשלב האחרון - ובתנאי שהתהליך בנוי היטב - אנו נשארים עם הלקוחות החמים ביותר. התהליך לא חייב להיות אינטנסיבי, ואפילו עדיף שיהיה טבעי ככל הניתן. במילים אחרות - משפך שיווקי הופך גולשים קרים שאפילו לא יודעים שהם צריכים אתכם, ללקוחות לוהטים שקונים מכם. אך זה שהם לא יודעים בשלב נתון שהם צריכים אתכם, לא אומר שלכם אין את הדרך לדעת את זה. עסק שמבסס את השיווק שלו על משפך שיווקי, יודע בכל שלב מה עובר הלקוח שלו, ואם היה לקוח שלא המשיך לעבר הרכישה - הוא גם יודע למה, ומה צריך לתקן.

משפך שיווקי לפי שיטת א.ר.י.ק.ס - הצלחה בת 6 שנים

המשפך השיווקי לפי שיטת א.ר.י.ק.ס מבית חברת 'אריקס דיגיטל', הוכח כמשפך השיווקי היעיל ביותר להצלחה עם לקוחות, ומסייע בהעלאת מחזורי המכירות ב-19% ומעלה. השיטה, אשר פותחה לפני כ-6 שנים על ידי אריק פורמן מנכ"ל 'אריקס דיגיטל', מורכבת מ-4 שלבים ממוקדים המעבירים את הגולש תהליך בסופו אנו נשארים עם הלקוחות החמים ביותר. השלב הראשון בשיטה הוא שלב האמונה, ומטרתו להציף בפני הלקוח באמצעות פרסומים שונים, את הבעיות הקיימות להן המוצר או השירות נותן מענה. בסופו של דבר, מוצר טוב הוא מוצר שעונה על בעיה או צורך. לאחר שהגולש מתוודע לבעיה בפעם הראשונה - בראשו הוא מתחיל לחפש את הפתרון.

בשלב השני, שהוא שלב האינטראקציה, אנו מציגים את הפתרון שיש לנו להציע וחושפים את הגולש למותג שלנו בדרך ידידותית. זהו גם השלב בו מחסום הסמכותיות נסדק. בשלב הזה הלקוח הוא לא לקוח רוכש אלא לקוח מגשש, לכן לא נמכור לו אלא רק נאמר שלום.

בשלב השלישי ולאחר שעבר בהצלחה שני שלבים, אנו יודעים שיש בידיים שלנו גולש חם ובשל יותר. זהו השלב בו הלקוח יקבל מאיתנו הצעת רכישה, ובמרבית המקרים - ייקח אותה בשתי ידיים. במידה ולא, נפנה לשלב הרביעי בו נוכל להציע ללקוח הפוטנציאלי הצעה נוספת באמצעות רימרקטינג, או במילים אחרות - חיזור. לקוחות שהתקדמו איתנו עד לשלב השלישי הם לקוחות חמים, ולכן אנחנו יודעים לסמן אותם אצלנו גם אם לא ביצעו רכישה בפועל במעמד ההצעה. באמצעות הרימרקטינג, נוכל לשלוח אליהם הצעות נוספות - תזכורת לרכישה שלא הושלמה, קוד קופון להנחה ועוד.

מה ניתן להרוויח באמצעות משפך שיווקי בשיטת א.ר.י.ק.ס?

לפני שנספר לכם מה ניתן להרוויח, כדאי לדבר על מה לא נפסיד. במציאות של ימינו, בה תקציבי השיווק גבוהים יותר מבעבר, עסקים רבים שלא עובדים עם אסטרטגיה שיווקית מותאמת מוציאים הון עותק עבור שיווק שלא עונה על הציפיות שלהם ובמקרים רבים אפילו לא מחזיר את ההשקעה.

משפך שיווקי המותאם לבית-העסק - בשלב הראשון - חוסך הפסדים כספיים על ידי כך שמונע שיווק מפוזר. כמו כן, המשפך השיווקי מסייע לנו לזקק את הגולשים. דמיינו לעצמכם מסננת מלאה בחול ואבנים יקרות ערך, ולאחר מספר נענועים - החול יוצא מבין החורים ואנחנו נשארים עם הזהב והיהלומים. זהו בדיוק התוצר של המשפך השיווקי - מציאת האבנים היקרות בתוך אין-סוף של גולשים, מתעניינים ומגששים שחולפים על פני העסק שלנו מדי יום - ברשת או ברחוב.

חשוב לבחור את התהליך הנכון עבור השיווק הדיגיטלי שלכם בדגש על חברת פרסום דיגיטלי שתדע לקחת אתכם בדיוק לאן שאתם צריכים בדיגיטל בשילוב נכון של קידום אורגני בגוגל

רוצים לשמוע פרטים נוספים על המשפך השיווקי לפי שיטת א.ר.י.ק.ס? לחצו לאתר הבית של אריקס דיגיטל

בשיתוף אריקס דיגיטל
  • עוד באותו נושא:
  • שיווק
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully