וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורסי פסיכומטרי - כך תבחרו את הקורס המוביל

בשיתוף מדור המומלצים

18.11.2020 / 11:37

חושב ללמוד באוניברסיטה? כדאי שתתחיל לחשוב על המבחן הפסיכומטרי. הציון בבחינה הוא קריטריון חשוב מאוד בתנאי הקבלה, לכן אסור לך להתפשר בבחירת קורס פסיכומטרי. כדי לסייע לאלפי הנבחנים שמשווים בין קורסי פסיכומטרי, כמה נקודות חשובות שמומלץ לבדוק בבחירת קורס

קורס פסיכומטרי. depositphotos,
קורס פסיכומטרי/depositphotos

רמת הוראה - יש לשים לב בבדיקת רמת ההוראה לוותק של המורים ולסגנון העברת החומר בשיעור. לגבי ותק המורים, הבדיקה פשוטה. רוב המכונים מספרים ומתגאים בכך שיש להם צוות הוראה ותיק ומנוסה. אבל איך בודקים בפועל את צורת העברת החומר? זה קצת יותר מאתגר, כי עד שלא תהיה בקורס עצמו, לא תוכל לדעת אם צורת העברת החומר מתאימה לך. לכן חשוב מאוד לדרוש ולהשתתף בשיעור ניסיון לפני הרישום. מהיכרות שלנו עם התחום - אם מכון מסוים לא מסכים לתת שיעור ניסיון, ייתכן שיש לו מה להסתיר.

מספר תלמידים בכיתה - שימו לב למספר התלמידים המקסימלי בקורס. כשמבטיחים לך יחס אישי, ואז אתה מוצא את עצמך בכיתה עם כ-35 תלמידים שכל אחד מושך לכיוון אחר ורוב השיעור מתבזבז על שאלות של תלמידים שלא בהכרח תורמות להתקדמות האישית שלך, פחות מומלץ! רוב התלמידים יפיקו תועלת רבה יותר מלימוד בכיתה קטנה של כ-10 תלמידים. לימוד בכיתה עם תלמידים שרמת הידע שלהם בחומר דומה מאפשר למדריך ללמד בקצב שמתאים לכיתה ויאפשר לך לקבל יחס הרבה יותר אישי לכל אורך הקורס.

חומרי לימוד - האתגר המרכזי בפתרון בחינת הפסיכומטרי הוא הזמן. יש דקה לשאלה, בממוצע. לכן מומלץ לתרגל, והרבה. כדאי מאוד לבדוק את מספר התרגילים שפותרים בכיתה בכל נושא. אנו ממליצים על כ-18 תרגילים לפחות בכל נושא במהלך השיעור, שבו ישימו דגש על איך פותרים כל תרגיל בפחות מדקה! מבדיקה שעשינו עלה, שחלק ממכוני הפסיכומטרי מלמדים בכיתה כ-6 תרגילים בלבד בכל נושא. אם רוב התרגול נעשה בעיקר בבית, מה הטעם בקורס?! כדי לבדוק, תוכלו לבקש מהמכון לראות את ספר הקורס.

עלות הקורס - קריטריון חשוב, אבל לא מרכזי. אם תבחרו קורס פסיכומטרי זול, שלא יביא אתכם לציון הרצוי, תשלמו כפול! לא מומלץ! זאת, משום שתצטרכו לחזור וללמוד שוב לבחינת הפסיכומטרי. בנוסף, כנראה תשלמו על קורס נוסף, וכך בעצם ההשקעה שלכם בקורס הזול יורדת לטמיון. יש להקפיד לבחור בקורס שההשקעה בו תשתלם מבחינת עלות-תועלת! בדיקה של מכלול הקריטריונים היא זו שקובעת אם הקורס שווה את המחיר.

זיכרון הוא דבר שמשתנה בין אדם לאדם. יש דרכים שונות לזכור. יש זיכרון חזותי, שעוזר לזכור טוב יותר מה שאתה רואה; זיכרון שמיעתי, לזכור מה שאתה שומע; וזיכרון שרירים, לזכור מה שאתה מתרגל בעצמך. למען האמת, הדרך המומלצת היא לשלב בין כל הדרכים וכדאי מאוד למצוא קורס שעושה זאת. כלומר, מורה שמראה את דרך הפתרון על הלוח, מסביר במילים פשוטות וברורות את החומר, ודורש מכם לפתור בעצמכם תרגילים כבר בכיתה במהלך השיעור.

ציון - אם תלמדו בקורס שממוצע הציונים אצלו נמוך, זה מקטין את הסיכוי שלכם להצליח. אם תלמדו בקורס בעל ממוצע ציונים גבוה, זה לא מבטיח את הציון שלכם, אבל כן מעלה את הסיכויים שלכם לקבל ציון גבוה יותר. מבחן התוצאה הוא החשוב ביותר. הציון הממוצע שהמרכז הארצי מפרסם הוא כ-534 נקודות! ברוב המכונים שבדקנו, ממוצע התלמידים היה כ-15 נקודות יותר. שני מכונים בלטו מעל כולם: יואל גבע היה בעל ממוצע ציונים הגבוה ב-50 נקודות מעל הממוצע הארצי. ממוצע הציונים הגבוה ביותר שמצאנו היה של תלמידים שלמדו אצל מור קורן - ממוצע ציונים של כ-635 נקודות! בנוסף, אחד מכל 5 תלמידים מצליח לעבור את ה-700!

הבדיקה שערכנו עוררה את סקרנותנו, והחלטנו לשוחח עם הבעלים ומייסד המכון מור קורן: "הסוד להצלחה הוא להקפיד על הגורמים המרכזיים שיעזרו לכל תלמיד למקסם את הציון: כיתה של כ-10 תלמידים, שתאפשר לתלמיד לקבל יחס אישי, חומר לימוד ברמה אחת מעל המבחן הסופי ומורים מעולים עם הרבה אהבה למקצוע".

לסיכום: כדי לחקור ולהשוות בין קורסי פסיכומטרי ולמצוא את הקורס שייתן לך את התמורה הטובה ביותר, מומלץ להביא בחשבון כמה שיותר גורמים: רמת ההוראה, גודל הכיתה, שיטת הלימוד והכי חשוב - ממוצע הציונים של תלמידים שלמדו במכון! שילוב של מספר גורמים במקביל, יחד עם מקצועיות גבוהה של המורים, הם המתכון להצלחה שלך!

בשיתוף מדור המומלצים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully