וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ההבדל בין השלמת בגרויות לשיפור בגרויות

בשיתוף אתר בגרויות

22.11.2020 / 14:14

מי שרוצה להתקבל לאוניברסיטה טובה, מריך לפעמים לשפר את תעודת הבגרות שברשותו או להשלים בגרויות. איך בוחרים איפה לעשות זאת?

לימודים. freepik,
לימודים/freepik

מגיל צעיר מעודדים אותנו ההורים להשקיע בלימודים, ובמיוחד בבגרויות, כדי שיהיה לנו עתיד טוב יותר ונוכל להשתלב בתחום עיסוק מבוקש והכרחי. אך לא אחת קורה שההשקעה שלנו אינה מספיקה. הלחץ של הלימודים בתקופת התיכון או הצורך לצאת לעבודה בגיל צעיר בעקבות קשיים כלכליים עלולים לפגוע בסיכויים לציונים טובים או לקבלת תעודת בגרות מלאה. אבל גם אם אינכם מרוצים מתעודת הבגרות שלכם או צריכים להשלים אותה, יש פתרון. כי בגרות היא משהו שאפשר להשלים.

השלמת בגרויות או שיפור בגרויות?

ההבדל המרכזי בין השלמת בגרויות לשיפור בגרויות הוא שברוב המקרים, לאדם המעוניין להשלים בגרויות אין תעודת בגרות מלאה, בעוד למי שמעוניין לשפר בגרויות יש תעודת בגרות מלאה, אך הוא צריך ציונים גבוהים יותר כדי להתקבל למוסד להשכלה גבוהה. השלמת בגרויות יכולה לכלול בגרות אחת או יותר. כך למשל, ייתכן מצב שבו הלומד הצליח בכל הבחינות, אבל נכשל במתמטיקה או באנגלית, ועל כן לא קיבל תעודת בגרות וצריך להשלים אותה.

במסגרת שיפור בגרויות יכול הלומד לגשת לאותה הבגרות שוב כדי לשפר את הציון, או להעלות את רמת יחידות הלימוד. פעמים רבות מתרחשים שיפורי בגרויות מרמה של 3 יחידות לימוד במתמטיקה ל-4 או 5. כמו כן, כדי להשיג ניקוד טוב יותר באוניברסיטה, לא אחת משפרים בגרויות במקצועות מורחבים כמו גיאוגרפיה, היסטוריה או ספרות, וזאת במטרה להשיג ציונים גבוהים יותר ב-5 יחידות לימוד ולהקפיץ את הממוצע.

איך בוחרים היכן ללמוד?

השלמת בגרויות או שיפור בגרויות - את כל אלה ניתן לבצע במכון לימוד המיועד בדיוק לזה. בימינו קיימים מכונים שונים המציעים לכם ללמוד לבגרויות. אלה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את המכון שלכם:

1. הגדירו את המטרה שלכם.

ישנם לומדים אשר אומרים לעצמם "אתחיל להשלים בגרויות, ורק אז אחליט מה לעשות עם זה". ובכן, כשבאים בגישה כזו, עלולים להפסיד לא מעט כסף וגם לשקוע בתסכול. כי כשאין לכם הגדרה של מטרה ברורה שאליה אתם שואפים, קשה לכם יותר להתרכז בלימודים, וקיים סיכוי גבוה יותר שתבזבזו כסף על בגרויות שאינכם צריכים להשלים כלל. עם זאת, ברגע שאתם ממוקדים מטרה ויודעים שאתם צריכים להשלים או לשפר בגרויות על מנת להתקבל למוסד מסוים, קל לכם יותר לעבור את תקופת הבגרויות.

2. לעמוד על הדקויות - השלמה או שיפור בגרויות.

כפי שראינו, קיים הבדל בין השלמת בגרויות לשיפור בגרויות. ישנם מכונים שמציעים לכם לשפר בגרויות מציון נמוך לגבוה או ממספר יחידת X למספר יחידות Y, ומכונים אחרים מאפשרים לכם להשלים בגרויות. חשוב לבדוק שהמכון שאתם פונים אליו מציע את שני הדברים.

3. לומדים עם מורים מנוסים.

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק כאשר מגיעים למכון הוא הניסיון של המורים בתחום. רק מורים מנוסים יוכלו לבחון לעומק את רמת הידע שלכם ולהתאים לכם תכנית עבודה אישית שתקדם אתכם. מעבר לכך, פעמים רבות תזדקקו לתרגילים ולשיעורי "הסרת חלודה", בייחוד אם אתם נמצאים הרבה אחרי תקופת השירות הצבאי ובית הספר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הכול טוב ויפה, אבל כמה זה עולה?

עד עכשיו ראינו כי כדי לשפר או להשלים בגרויות בדרך הטובה ביותר, חשוב למצוא מוסד לימודים איכותי המתאים לדרישותנו. אבל בואו נדבר רגע על המחירים. זה לא סוד שהשלמת בגרויות אחרי לימודי התיכון יקרה יותר. אבל זה לא אומר שאתם צריכים לרוקן את הכיס. באתר בגרויות.קום מספקים לכם את כל המידע הדרוש על המכונים המציעים השלמה או שיפור בגרויות, כולל המחירים העדכניים ביותר. כך שאתם יכולים להשוות בין המחירים ולבחור את המכון לפי הכיס.

בשיתוף אתר בגרויות
  • עוד באותו נושא:
  • בגרויות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully