וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לצמצם הוצאות בעסק?

בשיתוף מדור המומלצים

25.11.2020 / 14:08

איך יכול עסק קטן לדאוג לכך שהוצאותיו ייקטנו וכתוצאה מכך רווחייו יעלו? הנה מספר טיפים

ייעוץ עסקי. freepik,
ייעוץ עסקי/freepik

מדוע אנשים פותחים עסקים פרטיים? ובכן, מלבד העובדה שמדובר בהזדמנות להגשים חלום ולהיות המנהלים של עצמכם, לעסק עצמאי שמנוהל היטב יש פוטנציאל להכנסות גבוהות יותר מאשר לעובד שכיר מן השורה, ועניין זה מעודד רבים לצאת לדרך עצמאית חדשה. אך כדי להרוויח מהעסק באמת, אין די בלעקוב אחר ההכנסות, אלא יש צורך לשים לב גם להוצאות העסק. ויש כאלה לא מעט.

איך יודעים שיש יותר מדיי הוצאות בעסק?

ישנם בעלי עסקים שאינם נותנים לכך את הדעת, אבל ההוצאות הן חלק מהרווחים של העסק. כי אחת הדרכים להרוויח כסף, היא פשוט לא לבזבז יותר מהדרוש. רוצים דוגמאות? בבקשה:

האם אתם באמת צריכים את המשרד הזה?

שכרתם לעצמכם משרד מפואר במרכז תל אביב. עד כאן הכול טוב ויפה, אבל האם אתם באמת צריכים לשלם 5,500 שקלים עבור שכירות, ארנונה וחשבונות נלווים, אם רק אתם עובדים במשרד הזה ואין לכם עובדים נוספים? כי גם אם אתם עושים זאת כדי להרשים את הלקוחות ולהראות להם שיש לכם אמצעים, כדאי לבדוק אם ניתן להיפגש בבית הלקוח או בבית קפה באזור. כי אם אתם עובדים לבד כדאי כבר לעבוד מהבית, ולא להוציא אלפי שקלים על משרד מפואר שאין בו באמת צורך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ניהול מלאי - מה מבוקש יותר ומה פחות?

בעלי חנויות, מסעדות ועסקים אחרים צריכים לעקוב באופן תכוף אחר המלאי שלהם. אך ישנם בעלי עסקים שמזמינים פריטים קבועים מהספק ברגע שהמלאי מתחיל להתרוקן, וזאת מבלי לבחון את המלאי לעומק. כי בכל מצב ישנם פריטים מבוקשים יותר, ואחרים פחות. לדוגמה, בחנות צעצועים ייתכן שקיים ביקוש לצעצוע של דמות טרנדית מסוימת ופחות ביקוש לאחרת, ולכן כדאי לשקול לוותר על הצעצוע המבוקש פחות לטובת צעצועים מבוקשים הרבה יותר. דוגמה נוספת היא מנות במסעדה. סביר להניח שיש לכם בתפריט מנות שבקושי מזמינים, ואתם עדיין משלמים לספק ומזמינים את המצרכים עבור המנה הזו, במקום להתמקד במנות נפוצות יותר שכולם אוהבים. ואם כבר מדברים על ספקים, גם אם אתם רגילים לעבוד עם ספקים קבועים, כדאי לחפש מדי פעם ספקים זולים יותר בשוק, שעלות הסחורה שלהם תעלה לכם בפחות הוצאות.

גדולות יותר ממה שחשבתם - הוצאות על חשמל

תאמינו או לא, אבל אחוז ניכר מההוצאות שלכם יכול להתבטא בהוצאה הכרחית אך שולית לכאורה - תשלום עבור צריכת החשמל. במקרים מסוימים התעריף עבור החשמל לבית עסק גבוה יותר מן הרגיל החל משעות מסוימות שנחשבות לשעות שבהן הפעילות העסקית גבוהה, ולכן חשוב לשים לב ולא לבזבז יותר חשמל ממה שצריך באמת. זה לא אומר שאתם צריכים לשבת לבד בחושך ובחום או בקור, אבל ההתנהלות מול החשמל צריכה להיות מחושבת. לדוגמה, אם אתם יוצאים מהחדר, כדאי להקפיד ולכבות את המזגן. ואם אתם מתכוונים להרתיח את הקומקום, הכינו את הקפה או התה בסמוך לרתיחה ולא הרבה אחריה. אחרת, תצטרכו להדליק את הקומקום שוב מבלי שהתשמשתם בו בפעם הראשונה.

טובעים בהוצאות ורוצים לדעת איך לחסוך בחכמה? פנו ליועץ עסקי

אם אתם רוצים לדעת איך להתנהל נכונה עם ההוצאות שלכם ולצמצם אותן למינימום ההכרחי, יועץ עסקי ופיננסי הוא התשובה. הכירו את מיכאל ועקנין, יועץ עסקי ופיננסי הפועל בתחומו מעל 13 שנה ומייעץ למגוון רחב של עסקים, על מנת להביא אותם להצלחה. מיכאל מאמין יותר בתכנון מראש ובעבודה קשה ופחות באימרה השגורה בפי רבים - "נראה כבר איך נסתדר". אז אם גם אתם רוצים לתכנן מראש את ההוצאות שלכם וללמוד כיצד להיות מחושבים יותר בכל שלב ושלב בניהול העסק, מיכאל ועקנין ישמח לעזור לכם.

בשיתוף מדור המומלצים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully