וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה לקנות פיסת נדל"ן דיגיטלי? כל האמת מפי הברוקרים טוליק ודוד

בשיתוף Trust The Brokers

30.11.2020 / 13:14

הברוקרים דוד וטוליק מקבלים בחודשים האחרונים מאות פניות ממשקיעים ובעלי נכסים."חשוב לנו להגיע לכל אחד ואחת ולהסביר לכם פעם אחת ולתמיד את כל האמת על הבאזז שאתם שומעים סביב נכסים דיגיטליים", הם אומרים

נכסים דיגיטליים. טוליק אנגלמן,
נדל"ן דיגיטלי/טוליק אנגלמן

עד לפני מספר שנים אם מישהו היה מציע לכם לקנות נכס דיגיטלי כנראה הייתם חושבים שהוא נפל מהירח או לפחות חזר מהעתיד ובמקרה הטוב הייתם צוחקים עליו. בשנתיים האחרונות בעקבות מגמת הדיגיטליזציה בעולם ושחיקה מתמדת של תשואות בנכסים המסורתיים (נדל"ן, בורסה וכדו') אנו רואים את תחילתו של עידן המסחר בנכסים דיגיטליים, המתבטא ביצירה של נכסים דיגיטליים מניבים ולאחר מכן השכרתם או מכירתם.

במקביל לכך הוקמו חברות רבות המתמחות בפיתוח והשבחת נכסים דיגיטליים המציעים אותם כהשקעה מניבה לטווח ארוך.

קודם כל קצת עלינו

טוליק איידלמן ודוד פופוביץ הם הבעלים של Trust The Brokres - סוכנות בוטיק לתיווך בנכסים דיגיטליים. הרעיון להקמת הסוכנות הגיע לאחר שטוליק עזר לחבר בביצוע עסקה שהתבצעה על ידי ברוקר אמריקאי, ועל תיווך שלקח 8 שניות, הוא גרף סכום של כמה אלפי דולרים.

החלטנו לבדוק איתם על מה מדובר מנקודת המבט הנייטרלית שלהם בתור ברוקרים

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טוליק איך הרגשת שהודיעו לך העסקה נסגרה?

שמע האמת שלא ציפיתי להרוויח כסף מהעסקה, חבר עדכן אותי שהוא מעוניין למכור את העסק שלו ובמקרה הכרתי ברוקר שעבדתי איתו בעבר. כל מה שעשיתי היה לקשר בסקייפ בין הברוקר לחבר ורק כששאלתי את הברוקר אם אקבל משהו במקרה שתיסגר עסקה, הוא ענה לי שכן ושיש אחוז קבוע שהוא משלם למי שמפנה אליו לקוחות. לקח שנה עד שהעסקה יצאה לפועל (מדובר בסכום גבוה) וכאשר נחתמה, הברוקר יצר איתי קשר ועדכן שהוא מעביר לי את התשלום.

בעצם מה קיבלת? וכמה אם אפשר לשאול?

את הסכום אשמור לעצמי, אבל יכול להגיד שזה 8 השניות הרווחיות שיהיו לי בחיים ?

נכסים דיגיטליים. טוליק אנגלמן,
נדל"ן דיגיטלי/טוליק אנגלמן

טוליק מה בעצם הסיבה שגרמה לכם להקים את הסוכנות?

כמו כל מיזם חדש שהתחלתי בשנים האחרונות, גם המיזם הזה התחיל כרעיון שנוצר מתוך קהילת הפייסבוק שלי "החשדניסטים". עשיתי וובינר לחברי הקהילה בשם "איך להיות מנק"ל עשיר" והראיתי דוגמאות לאופן שבו אני עושה רווח מקהילות.

אחד מערוצי הרווח שלי זה השכרת קהילות והצגתי קהילה בנישה מסוימת שאני משכיר ב- 1,000 דולר לחודש. דוד שהוא חבר וותיק ובעל קהילה מקבילה לשלי, היה אחד מצופי הוובינר וזיהה את הפוטנציאל העסקי. בתום הוובינר הוא מיד התקשר אלי וכבר בשיחה בינינו הבנו שיש כאן צורך אמיתי של השוק - בעיקר לאור העובדה שעסקאות של קנייה ומכירה של נכסים דיגיטליים התקיימו עד עכשיו לעיתים נדירות כי לא היה גורם מתווך שהיה באמצע ודאג לגשר על הפערים.

מכיוון שאין להרבה אנשים את הניסיון שצברנו, החלטנו להקים סוכנות משותפת שתהווה חיבור של 2 הקהלים שלנו כבסיס, ומשם נפתח את זה הלאה, לא צפינו את הבאזז וגל העניין הגדול שיגיע בעקבות השקת הסוכנות.

אז הבנו למה הקמתם את הסוכנות, בואו ספרו קצת מה זה אומר השקעה בנכסים דיגיטליים ומה דרוש?

דוד, יש לי סכום מסוים להשקיע, מה ניתן לעשות איתו?

כדי להבין טוב יותר את עולם הנכסים הדיגיטליים, הכי נכון יהיה להשוות את ההגדרות לעולם הנדל"ן.

עסקאות נדל"ן מתחלקות ל-2:

1. השקעה על הנייר בנכס שעדיין לא קיים. היתרון הוא שהמחיר יהיה אטרקטיבי יותר, החיסרון הוא שצריך להמתין.

2. השקעה/רכישה Back to back. כלומר קניית נכס קיים שהשווי שלו נגזר מסוג הנכס, מיקום, מספר חדרים, גיל הנכס ועוד.

הבסיס להבנת נכסים דיגיטליים הוא זהה, יש נכסים שאפשר לקנות על הנייר באמצעות חברות לבנייה והשקעה בנכסים דיגיטליים, במקרה כזה ייקח לנו זמן לראות את החזר ההשקעה, אבל מצד שני העסקה יחסית אטרקטיבית ולא דורשת השקעה גדולה מדי בהתחלה.

מצד שני יש נכסים קיימים שאפשר לרכוש ולהעריך את השווי הנוכחי שלהם שנגזר ממספר פרמטרים בהתאם לסוג הנכס: אתר לידים, אתר תוכן, אתר איקומרס, קהילות, אפליקציות וכדו'.

בשלב הבא צריך לשכלל כמה הנכס הוא "פאסיבי" ומייצר הכנסה חודשית יציבה ללא מעורבות גבוהה של בעל האתר, וכמה הוא נכס "אקטיבי" הדורש מעורבות גבוהה (כמו אתר איקומרס).

מה נכלל תחת נכס "פאסיבי"?

לרוב זה יהיה נכס שלא דורש הבנה או מעורבות גבוהה מדי, לדוגמא אתרי תוכן או אתרי לידים, אבל מומלץ לכל מי שנכנס לתחום ששוקל השקעה, ללמוד ולהבין את המושגים והדרישות לתפעול נכס שכזה.

אני רואה פרסומות של חברות שמבטיחות תשואה גבוהה על השקעה בנכסים דיגיטליים?

נכון לעכשיו התשואות בנכסים דיגיטליים נחשבות גבוהות בטח ביחס להשקעות "מסורתיות". ככל שעולם האונליין יתפתח, כך יותר ויותר אנשים יהיו מעורבים בעסקאות של נכסים דיגיטליים וזה במקביל לצמיחה של אתרים חדשים וגידול טראפיק באתר וותיקים.

מצד שני יש עדיין הרבה חוסר ידע בשוק ולכן חשוב לנו גם להציג תמונת מצב מציאותית: לא כל אחד שיקנה נכס דיגיטלי ישר יראה החזר השקעה ותשואות גדולות. כרגע ניתן לאפיין את המשקיעים והקונים כחברות או משרדי פרסום ומדיה שהתחילו להשקיע בבניית מחלקות אונליין ואיקומרס, וכחלק מהתוכנית האסטרטגית, הם במסע קניות של נכסים דיגיטליים להגדלת מאגר הנכסים שלהם.

במקביל אליהם ובאחוז קטן יותר יש את המשקיעים הפרטיים, יזמי אונליין שזיהו את הפוטנציאל ורוכשים נכסים לטובת השבחה ופיתוח.

אנחנו צופים גידול משמעותי בעסקאות של נכסים דיגיטליים בעיקר לאור העובדה שמחסום החשדנות והאמינות ירד כשמדובר בעיסקאות שמתבצעות על ידי הסוכנות שלנו שהופכת בעצם את התהליך להרבה יותר בטוח.

הזכרתם את הקהילות שלכם, מה זה בעצם אומר קהילה?

ציינו כבר שכל מיזם ופעילות חדשה שלנו מתחילים כרעיון שמגיע מתוך הקהילה. קהילה זה שם קוד לקבוצה של אנשים המאופיינת באותם נושאי עניין. הקהילות שלנו פועלות מתוך קבוצות פייסבוק של עשרות אלפי חברים שמתאגדים מסביב לרעיון מסוים.

גם מסביב לפעילות הזו הקמנו קהילה, שבה החברים יכולים לצרוך תוכן עשיר וחינמי על כל עולם הנכסים הדיגיטליים, אנחנו עורכים לייבים שבועיים עם מובילים בתחום, מייעצים לחברים בקהילה בכל שאלה ששואלים, וגם מאפשרים לחברים לפרסם בתוך הקבוצה את הנכסים שלהם.

יש לנו גם קבוצות וואטסאפ שבהן אנחנו מפרסמים את הנכסים הדיגיטליים החדשים שעולים על המדף כל שבוע ומאפשרים דיון פתוח בין חברי הקבוצות אחת לשבוע.

קבוצת הפייסבוק שלנו כאן

הכל מובן , אני רוצה לקנות נכס דיגיטלי איך אני מוצא מוכר ואיך אני יודע ממי לקנות?

ראשית מומלץ להבין איזה סוג נכס אנחנו רוצים ומה הנכס שיוכל לחזק את המותג הקיים שלנו (בהנחה ויש לנו אחד כזה) או מה הנכס שבו אני יכול לשלב את היכולות שלי ולקחת אותו לשלב הבא.

לדוגמא: קהילה בתחום הרכב - אם בעל מוסך ירכוש קהילה כזו שבה החברים מתייעצים ושואלים שאלות לגבי תיקונים וטיפולים ברכב, הוא יוכל לייצר לעצמו אוטוריטה בקרב חברי הקהילה ובאופן טבעי בפעם הבאה שמישהו מהחברים יצטרך טיפול במוסך הוא יפנה באופן טבעי למנהל הקהילה.

המקום הכי טוב להתחיל בחיפוש נכס הוא בקבוצה שלנו, נכסים חדשים מתפרסמים כל יום.

למה לי לעבור דרככם, אני יכול למכור/לקנות בעצמי ללא צד שלישי ולחסוך את העמלה שלכם

כמובן שזה תלוי בך, אם יש לך מספיק ידע והבנה בתחום אז ניתן למכור או לקנות לבד, אבל לבד תגלו שזה יותר מסובך ממה שחשבתם…

לאחר שעברתם את מחסום החשדנות והגעתם להסכמה על מחיר הנכס, יגיע שלב המשא ומתן על תנאי העסקה ובמרבית המקרים בשלב הזה נכנסים אלמנטים רגשיים שבדרך כלל תוקעים את העסקה ולא מאפשרים התקדמות. זה השלב שבו אנחנו כצד שלישי אובייקטיבי מצליחים לגשר על הפערים ומובילים את העסקה להשלמתה.

בעלי נכסים שמוכרים דרכינו משלמים לנו עמלה שהיא אחוז מסוים מהעסקה (שאותה קובעים מראש). הקונים לא משלמים עמלה ושני הצדדים מקבלים מעטפת מלאה של שירותים.

מצד אחד המוכרים שאותם אנחנו מייצגים מקבלים מאיתנו הערכת שווי אמיתית לנכס ללא עלות, ונהנים משקט נפשי כשאנחנו דואגים ומטפלים בהכל - החל ממציאת הקונים הפוטנציאליים, סינון של הרציניים מביניהם בהתאמה לדרישות המוכר ועוד.

מהצד השני הקונים מקבלים הזדמנות לרכוש נכסים איכותיים ממקור אמין שעברו סינון ובדיקות.

לסיום, תוכלו לתת כמה טיפים למי שנכנס לתחום הזה של מסחר בנכסים דיגיטליים?

1) מומלץ לבצע עסקאות נכסים דיגיטליים באמצעות ברוקר, זה יאפשר לכם למזער את הסיכונים למינימום ולא ליפול לידיים של "כרישים" ששוחים בתחום שירצו לקנות את הנכס שלכם בעשרות אחוזים מתחת לשווי האמיתי שלו.

2) בעסקאות קטנות קל לגשר על פערים ועסקאות יכולות לצאת לפועל בין אנשים פרטיים. ככל שהעסקה גדולה יותר, כך לעסקה יש נטייה להסתבך. בעסקאות גדולות אל תחשבו פעמיים ובחרו בברוקר שיתווך לכם בעסקה הזו. התשלום לברוקר הוא ממילא רק עם העסקה יצאה לפועל, לכן אין כאן מה להפסיד.

3) כל עסקה, אפילו הקטנה ביותר דורשת ניסוח של הסכמים ועבודה מול עו"ד ובמקרים מסוימים גם מול רואה חשבון. וודאו שאתם עובדים עם אנשי מקצוע שמגיעים מהתחום ומבינים בניסוח הסכמים מהסוג הזה.

הדבר הכי חשוב, אל תעשו עסקאות מלחץ. לא מוכרים חנות איקומרס שהגרף שלה מציג ירידה. לא מוכרים קהילה שאין בה כמעט תגובות, ולא מוכרים אתר לידים שלא מייצר תנועה ולידים. במקרה כזה עדיף להמתין עד שהנכס יתייצב ואז להוציא אותו למכירה.

נשמע ממש מעניין! האמת זו פעם ראשונה שמישהו מדבר על הנושא בצורה כזו.

אכן , זה תחום חדש ומאד מרתק שנמצא ממש בתחילת דרכו ואנחנו בעצמנו מגלים כל יום כמה העולם הזה של נכסים דיגיטליים הוא עצום.

כפי שאמרנו מי שרוצה "לטעום" את הנושא ולהיות גם פורץ דרך בתחום ההשקעות, זה הזמן להתחיל ללמוד. טוליק, דוד ושאר הצוות שלנו שגדל מיום ליום נשמח להעניק לכם את כל הידע שיש לנו וכבר היום תוכלו למצוא המון תוכן איכותי בקהילה שבנינו.

יש אצלינו בקהילה תמיכה מדהימה לחדשים בתחום וגם שידורים בלייב עם המון משתתפים וכל זה ללא עלות.

תוכלו לקרוא עוד תוכן באתר שלנו או בקהילת הפייסבוק שלנו

נשמח להוביל עבורכם את עסקת הנכסים הדיגיטליים הבאה שלכם!

בשיתוף Trust The Brokers
  • עוד באותו נושא:
  • נכסים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully