וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת רכישה של קורקינט חשמלי? הנה מה שכדאי וחשוב לדעת

בשיתוף רוזן ומינץ

30.11.2020 / 15:55

רכיבה על קורקינט חשמלי מאפשרת תנועה מהירה ברחבי העיר ללא עומסי תנועה ובעיות חנייה. מה הדברים שחשוב לברר לפני שבוחרים את הקורקינט המתאים לנו?

רקע על הקורקינט החשמלי השימוש בו

הקורקינט החשמלי כבש בשנים האחרונות את הנוף העירוני ולא במקרה. התניידות בערים הגדולות מעמידה לא מעט אתגרים וקשיים: כמעט ולא ניתן למצוא חניה, הפקקים, עומסי התנועה, עלויות הדלק. אחזקת הרכב והביטוח גם לא עושים את החיים קלים. השימוש בקורקינט חשמלי מאפשר להתנייד ביעילות בעיר, לשלב נסיעה בתחבורה ציבורית עם הקורקינט החשמלי המציע ניוד קל ומהיר, אפילו ביחס לאופניים חשמליים.

מה אומר החוק?

לפני שנרוץ לסניף ונרכוש קורקינט חדש, כדאי מאד לדעת מה אומר החוק. רכיבה על קורקינט חשמלי דומה לכל נסיעה בכלי רכב לכל דבר ועניין, יש לציית לחוקי התנועה ככל כלי רכב אחר. החוק הגדיר מספר הגבלות לשימוש בקורקינט החשמלי:

• גיל 16 שנים ומעלה
• חובה לחבוש קסדה רכוסה עם אמצעי תאורה (נצנץ) בכל רכיבה. מומלץ גם אפוד זוהר
• הספק המנוע החשמלי לא יעלה על 250 וואט
• מהירות מירבית - 25 קמ"ש
• הרכיבה בקורקינט חשמלי מותרת בשבילי אופניים מסומנים ובכביש בצמוד לימין. רכיבה על המדרכה אסורה. הרוכב חייב לציית בכל עת לחוקי התנועה

קוקינט. יח"צ,
קורקינט VISION A10 3 גלגלים 10" חדשני ליציבות ולפנייה בהטייה / השענות , אפשרות לכסא/יח"צ

איזה קורקינט עשוי להתאים לי?

לא כל הקורקינטים נולדו שווים, הם נבדלים במאפיינים רבים אשר נציין כאן. כעיקרון, ככל שנרצה ניידות, זריזות ומשקל נמוך, הטווח, הנוחות והיעילות יקטנו. לעומת זאת, קורקינטים גדולים יותר, עם משטח עמידה גדול וגלגלים בקוטר 10" יספקו חווית רכיבה נוחה יותר, למרחקים גדולים יותר אך יהיה קשה יותר לנייד אותם היות ועם הגודל עולה גם המשקל.

לקראת הרכישה יש לאפיין את הצורך של הרוכב ותנאי הרכיבה (משקל, טופוגרפיה ועוד) ולבחור בכלי המתאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מה עוד חשוב לדעת?

קוטר גלגלים - רצוי לרכוש קורקינט עם גלגלים בקוטר 8" לפחות - 10" עדיף. גלגלים קטנים יותר, אמנם יגיעו על קורקינטים קומפקטיים אך הרכיבה תהייה נוקשה מעייפת ולא נוחה.

צמיגים - קיימים שני סוגים עיקריים של צמיגים המורכבים על הקורקינט. צמיג רגיל, המכיל אויר דחוס. צמיג זה מאופיין בנוחות רכיבה משופרת, משקל נמוך ואחיזה בתנאי קור וגשם. החיסרון, תקרים שעלולים לגרום לכם להיעצר במקום. צמיגים מלאים, כשמם כך הם - ללא פנימית. גומי מוצק אשר הינו חסין לתקרים אך מציע רכיבה נוקשה, קופצנית ומעייפת ואחיזה פחותה.

חשוב לקחת את הקורקינט לרכיבת מבחן כדי להתנסות בתחושות השונות שמספקים הצמיגים ולבחור את מה שמרגיש נכון עבורכם.

בלמים - רוב הקורקינטים מציעים "בלימת מנוע" כאשר הרוכב מסיר את האצבע ממצערת הגז. מערכת בלימה את, אינה מספקת ברוב המקרים. בקורקינטים איכותיים ניתן למצוא מעצורי דיסק מכאני / הידראולי או מעצורי תוף בדגמים זולים.

טווח נסיעה - הטווח המקסימלי של כל קורקינט מושפע מגורמים רבים: משקל הרוכב, משקל המשא, לחץ האויר וסוג הצמיגים, טופוגרפיה, תנאי מז"א, רוחות וסוג הקרקע. היצרן בודק את הקורקינט עם רוכב במשקל 75 ק"ג בתנאים אופטימליים. ככל שהקורקינט כבד ובעל משטח עמידה גדול יותר, כך גדלה קיבולת הסוללה הנטענת והטווח בק"מ. יש להתאים את קיבולת הסוללה לצפי המרחק אותו עלינו לגמוע מידי יום.

קיפול ואחסון - הקורקינט החשמלי מתקפל כדי להקטין את הגודל שלו. יש לבדוק שהקורקינט במצב מקופל יתאים למקום שיעדתם עבורו ושיהיה לכם קל להרים ולנייד אותו במדרגות, במעלית ובנסיעה ברכב.

רשת רוזן ומינץ הינה יבואנית של מותג הקורקינטים הנמכר בישאל VISION. מבחר הקורקינטים המוצע למכירה מציע פתרון איכותי יעיל ומשתלם לפי הצורך של הרוכב.

רוב הקורקינט מתאימים לרוכב במשקל של עד 90 - 110 ק"ג בהתאם לדגם.

VISION A3 - קטן, קומפקטי, קל, זריז ומהיר לרכיבות קצרות.
VISION A4 - גלגלים 8.5" משטח עמידה גדול ונוח.
VISION A5 גלגלים 8.5", בולמי זעזועים, תאורה איכותית ומשטח עמידה גדול ונוח
VISION A6 גלגלים 10" צמיגים עם לחץ אויר, סוללה חזקה, תאורה.
VISION A9 - גלגלים 10" בולמי זעזועים מלפנים ומאחור, משטח עמידה גדול, תאורת דרך ואיתות
VISION A10 קורקינט מהפכני עם 3 גלגלים 10" ליציבות ופניה בהטיה לרוכבים במשקל עד 110 ק"ג. ניתן להרכיב כסא יעודי.

בשיתוף רוזן ומינץ
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully