וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרופשיפינג באיביי: מסחר באינטרנט בלי צורך לבנות ולתחזק אתר משלכם

אלון פרנקל, בשיתוף דרופשיפינג ישראל

2.12.2020 / 10:34

איך הפך איביי, אתר שהתחיל כזירה למכירות יד שניה לאימפריה? בזכות מתן אפשרות למכור מוצרים על ידי יצרנים, קמעונאים וגם בשיטת הדרופשיפינג. אורן סויסה, שהקים עם שותפו את "מרכז דרופשיפינג ישראל", מסביר שאם חשבתם שצריך להקים אתר כדי להרוויח ממסחר מקוון - טעיתם

דרופשיפינג. depositphotos,
דרופשיפינג/depositphotos

מהות השיטה, על רגל אחת

כולנו יודעים בתחושה עד כמה המסחר באינטרנט מפותח. כל מי שחיכה לאחרונה לחבילה מחו"ל ועמד בתור בדואר או במרכזי החלוקה, הבחין שהמדפים עמוסי חבילות. וזה לא רק בארץ. בכל העולם, ארה"ב, אירופה, יפן, גרמניה, צרפת ובכל מקום אחר, הציבור מחכה לעוד מוצר ועוד סחורה שמיוצרים בקצה השני של העולם. בעולם ללא גבולות ועם ביקוש כזה למוצרים, כבר לא צריכים להקים ולתחזק אתר מסחר משלכם. על רגל אחת, מהי בעצם שיטת דרופשיפינג באיביי?

במסחר באינטרנט, מסביר אורן, יכולים להשתתף מוכרים וקונים, כאשר המוכר הוא גם היצרן. אבל למעשה, חצי מהעסקאות המקוונות כיום נעשות באמצעות גורם ביניים. אותו גורם ביניים, שזה יכול להיות אתה, לצורך העניין, בעצם מבצע דרופשיפינג באיביי או שופיפיי. אם הזמנתי נניח אתמול סט סכיני אלחלד מצרפת, יש סיכוי שקניתי בעצם ממתווך? בהחלט כן, מאשר אורן. חמישים אחוז סיכוי שזו בעצם עסקת דרופשיפינג.

והשיטה עובדת כך: בוחרים מוצר מתאים, שמצד אחד קיים לו ביקוש ומצד שני יש גם היצע. צריך ללמוד איך לזהות את המוצרים הרווחיים שנמכרים באיביי או בזירות אחרות במחירים יותר גבוהים ממה שניתן לרכוש. את המוצר הזה מעלים לחשבון שפתחתם באיביי ואת זה מבצעים עוד לפני שמשלמים שקל עבור המוצר. לאחר שיש מכירה, מזמינים בדיוק את אותו המוצר מספק שיכול להיות יצרן או ספק סיטונאי. זה עד כדי כך פשוט להבין את השיטה - לא צריך מלאי, לא צריך לבנות ולתחזק אתר או חנות מקוונת. משתמשים בפלטפורמה הקיימת של איביי.

מדוע בעצם צריך קורס, האם איביי דורשת הכשרה?

השיטה אמנם מאוד פשוטה להסבר, אבל הביצוע הלכה למעשה מצריך יותר מורכבות ותחכום. את כל זה אפשר ללמוד בקורסים שלנו. קורס דרופשיפינג, שמכסה את כל מה שצריך לדעת. מרכז דרופשיפינג ישראל מציע תוכניות הכשרה מגוונות:

- קורס איביי בליווי אישי
- מנטור ומדריך אישי למסחר באיביי
- קורס אונליין למכירות באיביי ועוד

התכנים מתעדכנים כל הזמן, משום שעולם המסחר המקוון מתעדכן כל הזמן. כדי להתחיל בסביבה כל כך דינאמית, צריך ללמוד ממרצים שבעצם מפעילים בעצמם עסק רווחי של מסחר, שפועל בדיוק לפי הדרך שאותה הם מלמדים.

מדוע בעצם צריך את הקורס לצורך מסחר באיביי, האם זו דרישה של אתר איביי וצריך רישיון? אורן שמח לשמוע את השאלה. הוא ממהר לחדד: זו לא דרישה של איביי. זו דרישה מהשטח. אנשים לא נולדים עם הידע הזה ויש הרבה טעויות שגורמות לאנשים ליפול. אצלנו, כשאתה לומד למכור באיביי ויש לך ליווי צמוד הסיכוי שתעשה טעות הוא סיכוי מאד נמוך לעומת מי שמנסה לעשות את זה לבד. טעויות יכולות לגרום למצבים ש:

- חשבון איביי נחסם /חסום
- ירידה בחשיפה של המוצרים אותם אנו מוכרים באיביי
- וורו (זכויות יוצרים) ועוד

מעבר לכך אנו נתקלים בהמון אנשים שמגיעים אלינו אנשים בטענה שבזבזו זמו יקר ושהם אינם מצליחים למכור מספיק מוצרים ולהרוויח ממסחר באיביי. בדרופשיפינג, כדי להצליח, צריך את הכלים למצוא מוצרים שניתן למכור ברווח של 30 - 35 אחוז מהמחזור. ואפשר ללמוד את זה? אנו מלמדים בדיוק איך עושים את זה. ואנו מלמדים איך למנוע מצב שמזמינים ממך מוצר מבלי שאתם יכולים לספק אותו. וגם המון כלים שיווקיים, כדי להופיע בדפים הראשונים של איביי. ומלבד זאת, ניתן לשכפל את ההצלחה, גם לפלטפורמות אחרות. יש לנו תלמידים שפועלים יפה גם באמזון (בזירת ארצות הברית למשל, או באמזון גרמניה, צרפת ועוד).

משהו לסיום? אורן מבקש להדגיש שכל תלמיד מצטרף לקהילה שלמה של בוגרי מרכז דרופשיפינג ישראל. ליווי של מנטור צמוד ניתן לאורך שנה. כולם מוזמנים גם לקבוצת ווטסאפ פעילה. אפשר אפילו להגיע למרכז עצמו, להתעדכן, להתארח, להצטרף לימי עיון או מפגשי עדכונים. אתר מכירות? כבר לא חייבים להקים אחד כזה בשביל למכור.

אלון פרנקל, בשיתוף דרופשיפינג ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully