וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול שקוף: דברים שלא ידעתם על רשת המסעדות האסייתיות "מינה טומיי"

בשיתוף מינה טומיי

3.12.2020 / 12:39

משמעות השם היא הכול ברור ביפנית. לרשת ארבעה סניפים והיא צפויה לפתוח עוד שניים, מבוססת על חמישה מטבחים מאסיה - תאילנדי, יפני, קוריאני, ויטנאמי, הודי, כל הסניפים מבצעים משלוחים, ובזמן הקורונה נפח המשלוחים עלה משמעותית, ויש גם סושי, שווה להכיר

אוכל ייחודי ומיוחד. מינה טומיי. קבוצת לה טייבל גרופ,
אוכל ייחודי ומיוחד. מינה טומיי/קבוצת לה טייבל גרופ

אוכל אסייתי תמיד היה אהוב על החך של הישראלים. הטעמים המיוחדים, השילובים בין המתוק, לחמוץ, למלוח וכמובן הפיקנטי או החריף, הצבעים היפים של המנות הגדושות ועוד. לא בכדי ניתן למצוא מסעדות אסייתיות בכול מרכז עיר או קניון, ממסעדות פסט-פוד ועד מסעדות שף יוקרתיות.

בתוך בליל האפשרויות הזה קיימת רשת אחת, שמתבלטת במובנים רבים. מינה טומיי שמה. הרשת הוקמה לפני כעשור וקנתה לעצמה שם של רשת שמגישה אוכל איכותי במיוחד ומיוחד, ובמחירים נגישים לכול כיס. הקהל של הרשת מצביע ברגליים, או לפחות כך עשה עד הקורונה, והיום הוא מצביע במשלוחים - שעלו בעשרות אחוזים מאז נחתה אצלנו המגפה.

אחד מבעלי הקבוצה לה שייכת הרשת, שרון משאלי, מספר כי "לפני כ-11 שנים רכשנו את המותג מינה טומיי, שזאת בעצם מסעדה שמבוססת על חמישה מטבחים אסייתיים, שמתכנסים תחת מטבח אחד. המטבחים מבוססים על הקוריאני, הוויאטנמי, ההודי, התאילנדי והיפני. המושג 'מינה טומיי' פירושו ביפנית זה הכול ברור, הכול שקוף".

מה עוד מייחד את מינה טומיי?

"הוואליו פור מאני הוא מאוד חזק. הממוצע של סועד במינה טומיי הוא 90 שקל, זאת אומרת שאתה חווה חוויה של מסעדה מאוד נחשבת עם פרודוקטים מהאיכותיים בשוק, עם איכויות מאוד גבוהות - ללא פשרות - אבל המחיר בסוף הוא מאוד נגיש ללקוח הישראלי. דרך אגב אצלנו זה הולך כדרך בכול הקונספטים, כלומר לתת ערך ואליו מאוד גבוה למחיר יחסית מאוד נוח ללקוח. כול הקבוצה ככלל פועלת כך".

ואכן, ברשת לא חוסכים במוצרים מהאיכותיים בשוק. "מינה טומיי עושה מגוון רחב של מנות, ביניהן גם סושי בחיפה, את כול האסייתיים המוקפצים בלי לחסוך על חומרי הגלם", אומר משאלי, ומוסיף": "רק כדוגמה, אם שאר השוק ברמה שלנו משתמשים בשקי אורז שעלותם כ-120 שקל בערך, אנחנו משלמים על שק אורז כמעט פי שלושה, 340 שקל. משתמשים בחומרים מאוד מאוד איכותיים והתוצאות של זה מדברות בעד עצמן. אנשים מצביעים ברגליים".

לא חוסכים על חומרי הגלם. מנה במשלוח. מינה טומיי. קבוצת לה טייבל גרופ,
לא חוסכים על חומרי הגלם. מנה במשלוח. מינה טומיי/קבוצת לה טייבל גרופ

איזה מנות מיוחדות אתם מציעים?

"יש מלא מנות טובות ומיוחדות במינה טומיי בכול קטגוריה. יש את המינה טאיי אדום שהולכת איתנו כבר הרבה שנים. אני חושב שמאז העתיקו אותה הרבה אחרים, אבל לאף אחד אין את האדפטציה שלנו. השוק היום מאוד פתוח, מתוקשר לעולם, אין משהו שהוא ייחודי לי או לך. בסוף כולם עושים אוכל נכון, אוכל טוב, ואנחנו משתדלים לעשות אל זה במחיר נכון עם חומרי הגלם הנכונים".

במסעדות הרשת, בשונה מרוב המסעדות, אין חלקות מנות לפי ראשונות, ביניים, עיקריות וכד'. "במינה טומיי כול מה שמוכן יוצא. כשהלקוח מזמין, אין סדר מנה ראשונה, מנה עיקרית. כול מה שמוכן יוצא, והארוחה היא שיתופית. כלומר אתה נהנה ממגוון מנות קטנות או גדולות (כך מחלקים את המנות במקום). הגדולה יכולה להגיע לפני הקטנה ולהיפך, זה לא מחייב. אופן הסעודה הוא שחולקים את המנות המגוונות והמיוחדות בשולחן, ואז אתה יכול להנות ממספר טעמים וצבעים. הרעיון הוא שהכול יוצא טרי. מוכן - וישר על השולחן", מסביר משאלי.

ויש גם סושי. ישירות מהמטבח היפני. מינה טומיי. קבוצת לה טייבל גרופ,
ויש גם סושי. ישירות מהמטבח היפני. מינה טומיי/קבוצת לה טייבל גרופ

ואיך השפיעה עליכם הקורונה?

"זה אמביוולנטי. אנחנו שומעים על כול הבעיות בשוק היום, כול הטענות שמעלים מסעדנים, אבל אני חושב שיש צד נוסף לקורונה, והוא דווקא חיובי. המגפה הזאת פשוט חשפה את המותג לקהל יעד שלא הכיר, ידע או טעם את האוכל שלנו. בזכות המשלוחים, אנשים מנסים בבתים מספר דברים, ואנחנו רואים איך אנשים מרביצים ברגליים ובטלפון את ההזמנות. 'מינה טומיי' קיבלה נפח הרבה יותר נכון מהחשיפה למשלוחים בעקבות הקורונה", אומר משאלי, ומייד מוסיף: "מצד שני, הקורונה כמובן פגעה בנו, חד משמעית. הנישה של ההושבה מאוד חסרה. בנית מסעדה במיליוני שקלים לא כדי לשלוח אוכל במשלוח, אלא כדי להסעיד את האנשים במקום. מכורח הנסיבות, אנחנו משנעים את האוכל כרגע".

הקורונה גם פגעה בפרויקט מיוחד שתכננו ברשת לעשות, בהקשר של אוכל מסין. "לפני שידענו קורונה, עבדנו חודשים ארוכים על שדרוג המטבח הסיני", שרון מספר. "הוצאנו קבוצה של מספר אנשים, כולל כתבת מזון וצלם, כולל השף שלנו כמובן, טרוור סול, שהוצאנו לסין והם חרשו בשווקים והביאו דברים מעניינים, כולל אקססוריז, והכנו תפריט לכבוד השנה שהייתה 2020 על טהרת סין. ואז מרץ הגיע ועצרנו את כול התהליך כי מי רצה להיות מזוהה עם סין בצל הקורונה? הושקעו שם מאות אלפי שקלים. אני מאמין שבסוף נממש את הפרויקט ונביא את כול החידושים למסעדות. למדנו תבשילים מיוחדים, הגענו למקומות שלא מכירים בארץ ויצרנו דברים מאוד כיפים. אבל עצרנו את הכול".

את מסעדות הרשת, כך גילינו, פוקדים ידוענים רבים. "תמיד יש אצלנו שרים, חברי כנסת, זמרים, שחקנים ועוד", מאשר שרון. "גם רפאלו וגם מינה טומיי נמצאות ליד מרכז הקונגרסים. ולפני ואחרי כול הפסטיגלים וכול ההצגות שיש - מגיעים זמרים כמו שלומי שבת, סטטיק ובן אל או פוליטיקאים כמו משה כחלון וכו'. רבים והמונים. גם שחקני כדורגל - הכול היה עד הקורונה".

בקבוצה שמנהלת את הרשת, לה טייבל גרופ (la table group) מתכננים להקים עוד שני סניפים, כנראה באזור השרון, ובזאת לסיים את מכסת המסעדות תחת המותג. "אנחנו רואים את הרשת 'מינה טומיי' כרשת בוטיק, כלומר יהיו מספר סניפים מצומצם, עד שבעה סניפים בארץ. היום יש כבר ארבעה. משם אנחנו נקדם עוד סניף שניים וזהו. אנחנו לא רוצים מספר רב של סניפים", אומר שרון.

לצד "מינה טומיי", הקבוצה מנהלת עוד רשתות של מסעדות, ביניהן "רפאלו", "פט ויני", ובקרוב יושק דיינר אסייתי חדש בשם "קינג קונג". "יש לנו חברות ניהול שמנהלות כול מותג לגופו, לכול מותג יש שף תפעולי, מנהל תפעול, והמשרדים שלנו בקריות", מספר משאלי. "אנחנו עובדים עם הזכיינים בצורה מאוד שקופה, אנחנו מחפשים אנשים שמחפשים בית וקבוצה שהיא בית. אנחנו לא מוכרים את המותג לכול זכיין. הרי אנחנו לא מקימים 20-30 סניפים מכול מותג, אלא סניפים בודדים, מקסימום שבעה מ'מינה טומיי' כאמור ועד 10-12 משאר המותגים. אנחנו עובדים בצורה שונה משאר הרשתות. אנחנו לא גובים מהזכיינים עמלות על הקמה של מסעדה, לא גובים עמלות על ציודים, לא גובים עמלות מקבלנים. להפך, אנחנו מנסים לעזור לזכיין כמה שניתן, ולחסוך את עלות ההקמה עד כמה שניתן. אנחנו יודעים להוציא מימונים מגופים מסוימים, ולשרשר את זה ישירות לכיסו של הזכיין מבלי לקחת שם שקל אחד. והכול מתוך אמונה שכאשר הזכיין פותח פתיחה חזקה ומגיע רענן, הוא גם 50% יכול להצליח עם כול הקשיים שיש במדינה, ללא קשר למסעדנות. ואם הוא טוב והוא מגיע חזק, אז אוטומטית החברה שלנו תהיה חזקה לאורך זמן. אנחנו לא מחפשים את השקל של היום אלא את הריצה הארוכה, לאורך זמן. אנחנו רצים מרתונים. נותנים לכול אחד את הכוח שלו ושומרים עליו".

מינה טומיי. יח"צ,
מינה טומיי/יח"צ

איך יוצרים קשר?

טלפון - 2750*

לאתר הרשת, נא ללחוץ כאן

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

לעמוד האינסטגרם, לחצו כאן

כתובת המסעדות:

תל אביב, הארבעה 17

חיפה, פלימן 8, מרכז קסטרא

קריון, קרית ביאליק, דרך עכו 192

עין שמר, מתחם אלונית פאשן

בשיתוף מינה טומיי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully