וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאגר חקירות": משרד החקירות שלא תרצו להיות על הכוונת שלהם

בשיתוף מאגר חקירות

3.12.2020 / 16:39

עולם החקירות בכלל והפרטיות בפרט הוא מרתק. עולם האומנות הבין את העניין כבר מזמן, ויש ספרים, תוכניות טלוויזיה, סרטים ועוד שמציגים את העולם הזה. בבית דגן יושב משרד כזה, שמתמחה בסוגים שונים של חקירות פרטיות כמו בגידות או עסקיות כמו נאמנות עובדים

מפעילים יכולות מודיעיניות. חוקר בפעולה. מאגר חקירות,
מפעילים יכולות מודיעיניות. חוקר בפעולה/מאגר חקירות

אחד המקצועות היותר מסתוריים ומרתקים מזה מאות שנים הוא החקירות בכלל, והחקירות הפרטיות בפרט. הספרות והמדיה מלאות בסיפורים על חוקרים, ביניהם ואולי הידוע מכולם שרלוק הולמס, בלשים בלילה והחוקרת האפריקנית מא ראמוצווה מ"סוכנות הבלשיות מספר 1", סדרת ספרים מרתקת שהוסבה לסדרת טלוויזיה מקסימה.

בארץ התחום תמיד מתקשר איכשהו עם בגידות במערכות יחסים, והפעלת החוקר כדי להבטיח ניצחון בתיק הגירושין. אבל מסתבר שזהו רק קצה הקרחון, ויש סיבות רבות שאנשים מבקשים לשכור את שירותיו של משרד החקירות. אחד כזה, ומהמובילים בתחום, יושב בבית דגן ונקרא "מאגר חקירות".

"תחומי העיסוק שלנו הם מגוונים", אומר מנהל תחום המעקבים בחברה, מאור, ומפרט: "בגידה, ריגול עסקי, נאמנות עובדים, מעקבים, תצפיות, איתור אנשים לצורך מסירת כתבי דין, פוליגרף, השכרת ציוד - מצלמות סמויות והקלטה. אנחנו עובדים מ-2009, ואנו עובדים עם חוקרים שכירים ופרילנסרים. עיקר הלקוחות שלנו הם פרטיים, מוסדיים וחברות בנקאיות או חברות ביטוח. במגזר הפרטי זה יכול להיות גם איתורם של חייבים או הורים שמבקשים לעקוב אחרי הילדים שלהם כי הם מוטרדים מגורלם, מעצם העובדה שהם בגיל ההתבגרות ולא משתפים אותם בפרטים של היכן הם מסתובבים ועם מי הם מתראים".

חוקר מצלם במהלך מעקב. הטכנולוגיות התקדמו. מאגר חקירות,
חוקר מצלם במהלך מעקב. "הטכנולוגיות התקדמו"/מאגר חקירות

ספר לנו קצת על שיטות העבודה שלכם

"ראשית אנחנו מפעילים את היכולות המודיעיניות על אנשים. הדבר נעשה בעיקר באמצעות שיחות טלפון בכיסוי. בנוסף, אנחנו משתמשים כמובן בכלי של המעקבים, שבהם מגלים את כל ההפתעות... בדרך כלל בגידות חושפים באמצעות מעקבים - אם מי הוא מסתובב, היכן הוא היה ובאיזו שעה - כי מבחינה חוקית אסור לצלם בן אדם בתוך בית. אבל מהרגע שהוא יוצא מהבית עם המאהבת הוא נמצא תחת המעקב שלנו, ואנחנו נגלה איפה הם בילו במהלך הזמן המשותף שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

תן לי דוגמה לסיפור מעניין שחקרתם?

"הסיפור הוא על קטינה בת 15 שהייתה נוהגת להיעלם מהבית בלי לשתף את ההורים שלה בכך. ביצענו מעקב וגילינו שהיא מתרועעת עם בן מיעוטים שהיה מעל לגיל 18. ההורים לא הגישו תלונה במשטרה ולא רצו לערב את הרשויות, אבל הסברנו לאותו בן מיעוטים שזו עבירה פלילית. סיפור אחר נוגע למשולש רומנטי של זוג נשוי. כשהאישה יצאה מהבית גילינו שהיא צלע שלישית לזוג אחר. כשחשפנו בפני הבעל את המידע הוא היה בהלם מוחלט, זה לחלוטין הפתיע אותו, הוא חשב שהיא בוגדת בו, אבל לא עם זוג. סיפור נוסף היה כשהייתה לנו אישה נשואה בת 40 שנפגשה כול יומיים עם גבר אחר".

איזה הכשרות החוקרים שלכם מקבלים?

"צוות המשרד כולל חוקרים שהיו ביחידות ביטחוניות. וגם במשטרה. מה שהחוק דורש מאיתנו זה התמחות (התאמנות) של 3 שנים במשרד חקירות, ומי שרוצה לקבל רישיון חוקר חייב לעבור מבחן עיוני. לאחר מכן עובדים עוד חמש שנים כפרילנס במשרד, ורק אחרי התקופה הזאת החוקר יכול לפתוח משרד משלו".

מה השתנה בעולם החקירות בעשור האחרון?

"קודם כול הטכנולוגיות, שהתקדמו במובן של תמונות חדות לעין, צילומים בהירים בחושך, מכשירי הקלטה ועוד מגוון של טכנולוגיות שאני לא יכול לפרט".

חוקר מצלם נשוא חקירה. מעקבים גם בשעות הקטנות של הלילה. מאגר חקירות,
חוקר מצלם נשוא חקירה. "מעקבים גם בשעות הקטנות של הלילה"/מאגר חקירות

עוד נושא שאתם חוקרים לא פעם הוא נאמנות של עובדים

"נכון, ואני אתן לך דוגמה. יש עובדי שטח שנמצאים מחוץ למשרד. חברה גדולה ביקשה שנעקוב אחרי אחד מהם, שדיווח שהוא עובד שעות מסוימות בעוד שבמקביל התברר שהוא עבד בחברה נוספת. הבאנו את הממצאים לחברה ומשם הם עושים את השיקולים שלהם".

מניסיונך, באיזה שלב מחליטים - אם זה זוגות או עסקים - להפעיל חברת חקירות

"יש בדרך כלל סימנים די מוסכמים שמצביעים למשל על בגידה, כאלה שמעוררים חשד: כשרואים את האישה או הגבר מטפחים עצמם מדי או שיש איזשהו שינוי באורח החיים שלהם. לעתים פתאום בן הזוג יוצא בשעות לא שגרתיות, או שחלה ירידה בקיום יחסי מין בין בני הזוג וחוסר התעניינות בחיים של בן הזוג. עוד סימן שבן הזוג הבוגד מביא מתנות, באקט שבהמשך נתפס כפיצוי".

זה לא עסק יקר?

מאור מספר שחקירות הן לא דבר זול, אבל ב"מאגר חקירות" מנסים עד כמה שאפשר לצמצם את העלויות ללקוח, בזכות חקירות מדויקות והיצמדות לדרישות. "חקירה זה לא דבר זול, זה דורש מאמץ כספי די גבוה, אבל אנחנו כערך משתדלים לצמצם בעלויות של הלקוח. בנוסף, חשוב לציין, כי תוצאות טובות של חקירה יכולות לחסוך כסף רב מאוד לצד שהזמין את החקירה. חשוב לראות גם את הצד הזה", הוא אומר.

יש מקרים שאתם נדרשים לתת עדות בבית המשפט

"יש. במידת הצורך. זה קורה לעיתים מאוד קרובות".

אני מניח ששעות העבודה שלכם ממש לא שיגרתיות

"כן, בעולם המעקבים אנחנו תלויים בנחקר. לפעמים יכולים להיות גם מעקבים שמבוצעים בשעות הקטנות של הלילה, כמו אחרי בני זוג בוגדים, או אחרי נהגי משאיות - עסקנו במקרה כזה מטעם חברה גדולה במשק שביקשה לוודא שהכמות שהועמסה על המשאית היא זו שבפועל סופקה ללקוח, וכן שהסחורה לא תועבר דרך צד שלישי או שלא תיגנב".

היו מקרים שחקירה לא צלחה?

"יכול לקרות. כולנו בני אדם. גם יש מקרים שאתה מבצע מעקב ונוצר איבוד קשר עין עם הנעקב, שבמקרה זה אנחנו ממשיכים את המעקב ביום אחר. אבל זה די נדיר".

איך הלקוחות מגיבים לתוצאות?

"אם זו בבגידה אז התגובות יותר נסערות, אם כי בדרך כלל המעקב נעשה אחרי פרידה - כשאישה רוצה לתבוע כתובה וכו' ורוצה להוכיח שבעלה מקיים קשר עם אישה אחרת לפני שהם גרושים בפועל. אבל אם הזוג בקשר ומנהלים מערכת יחסים שגרתית, ואז מתגלה בגידה, אז התגובות נסערות ואנחנו צריכים להתמודד עם זה. מניסיוני, לפחות מהתיקים שמגיעים למשרד, בדרך כלל הגברים יותר בוגדים".

מדברים על מוסר בעניין של עבודה והגבולות המותרים?

"אנחנו כפופים לחוקים מסוימים מאוד ברורים, כמו שאסור לצלם אדם במרחב הפרטי שלו או להקליט אדם אם אתה לא חלק מהשיחה. אנחנו מאוד מקפידים על החוקים".

יש מקרים שאתה תגיד שהייתה חקירה ויש תוצאות אבל הן כל כך הזויות שאני מוותר על מסירת המידע ללקוח?

"אין דבר כזה. גם אם התוצאות קשות אני אספר להם בכמה שיותר עדינות ורגישות את הממצאים".


ליצירת קשר:

טלפון - 052-2252229

לאתר החברה, לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

אי-מייל: maagar.pi@gmail.co.il

בשיתוף מאגר חקירות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully