וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שאלות שיעזרו לך לבחון - האם קריירה בהנהלת חשבונות וחשבות שכר מתאימה לך?

בשיתוף האקדמיה לפיננסים BDO

8.12.2020 / 9:14

לא כולם צריכים לעשות תואר אקדמי כדי להשיג עבודה מכניסה, לפעמים לימודים מקצועיים יעודיים עדיפים. קריירה במקצועות הכספים - חשבות שכר או הנהלת חשבונות מספקת יציבות, שכר גבוה וגמישות. איך תדעי אם זה מתאים לך?

אם עובדת. element envato,
משרת אם/element envato

אם בעבר אנשים התמגנטו לרעיון של לימודים אקדמאיים עם תואר "מכובד" וזריקת כובעים בטקס הסיום, המציאות הנוכחית הציבה בפנינו מראה וגרמה לרבים מאיתנו להבין שנכון, אומנם תואר באוניברסיטה בהחלט מעניק לנו ידע וסטטוס חברתי, אך לא תמיד זוהי הבחירה הנכונה. בחלק מהמקרים, קורס מקצועי וקצר המלמד באופן ממוקד את המקצוע ומשלב בתוכו פרקטיקה וחיבור למעסיקים, זוהי הבחירה הנכונה.

נכון, יש לא מעט אנשים שעבורם תואר באוניברסיטה זה הפתרון הנכון. אנשים שמטרתם העיקרית היא להשתלב בתחומים כגון רפואה, הנדסה, מדעים ועריכת דין המחייבים אותם לעבור ראשית בשערי האקדמיה. לעומת זאת, אם נבחן את המציאות כפי שהיא, בשאר התחומים שאינם מחייבים תואר אקדמי, הפרקטיקה והניסיון המעשי, הרבה יותר חשובים וקריטיים לצורך השתלבות וכניסה לשוק העבודה.

לכן, בהרבה מקרים, מסלול מקצועי ומעשי המכשיר את הסטודנטים לחיי העבודה האמיתיים מהווה פתרון הולם עבור אנשים המחפשים ללמוד מקצוע בזמן קצר, המבטיח כניסה מהירה לשוק העבודה, שכר גבוה, תנאים טובים, ובעיקר יציבות. מי שעומדת בכל הקריטריונים הללו, היא קריירה בכספים.

קריירה בעולם הכספים ובמקצועות כמו חשבות שכר והנהלת חשבונות מושכת בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים, הן מתוך עולם הפיננסים והן מתחומים ומקצועות אחרים. אחת הסיבות לאטרקטיביות של מקצועות מתחום הכספים, היא היציבות התעסוקתית המאפיינת מקצועות אלו. יציבות שקשה מאוד למצוא כיום במרבית התחומים במשק.

אם נחשוב לרגע על משבר כמו הקורונה, רוב העסקים הוציאו לחל"ת חלק מאנשי השירות בעסק שלהם, צמצמו את כוח האדם המקצועי, סגרו חלק מהמשרדים הפיזיים, אבל מקצועות ספציפיים כמעט ולא צומצמו - והם המקצועות הפיננסים. גם בעת משבר, במיוחד בעת משבר, האדם האחרון שהחברה רוצה לשלוח הבייתה - הוא את מי שמנהל את הכספים.

בנוסף, עבודה בתחום נחשבת לנוחה ולאיכותית עבור נשים שמבקשות לשמור על איזון בין עבודה לחיי משפחה (דוגמת משרת אם או חלקית) וכמובן עבור אלו שמבקשים להתחיל את דרכם בתחום החשבונאי או הפיננסי.

עכשיו אחרי שהבנו שלקריירה בכספים יש יתרונות מובהקים בשוק העבודה הדינמי של ימינו, נשאר לך רק לבחון האם זאת הקריירה הנכונה לך.במיוחד בשביל זה הכנו עבורך 5 שאלות שיעזרו לך לקבל את ההחלטה.

1 האם את רואה את עצמך כאחראית?

מדובר בשאלה בנאלית לכאורה, אך במקצועות פיננסים, כגון הנהלת חשבונות וחשבות שכר, חשוב להבין כי אנו מתעסקים בכסף של אנשים. וכידוע בעולם המערבי, כסף הוא נושא רגיש ביותר.
בין אם מדובר בשכר העובדים, בדוחות השונים או בכל נושא חשבונאי אחר בארגון, האחריות האישית ותשומת הלב לפרטים הקטנים של אשת הכספים בחברה, משחקות תפקיד עיקרי ומשמעותי ביותר.

2 האם יש לך חיבור למספרים (ובעיקר לאנשים)?

על פניו זה נראה כאילו קריירה בכספים עוסקת אך ורק במספרים. אך מאחורי הכספים, הדוחות ותשלומי השכר, עומדים בסופו של דבר אנשים. בין אם מדובר במקצוע חשבות שכר, העוסק באחד הדברים החשובים והרגישים ביותר בחייו של אדם, המשכורת, ובין אם במקצוע הנהלת החשבונות, הטומן בחובו התנהלות פיננסית והחלטות כלכליות המשפיעות רבות על עשרות ואף מאות אנשים. כך או כך, מאחורי אותם מספרים עומדים אנשים חיים. חיבור לאנשים ומספרים הינו הכרחי לתפקיד, כך שאם סל התכונות שלך אינו מכיל חיבור לאנשים, יתכן שקריירה בכספים אינה הקריירה הנכונה עבורך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

3 עבודה בצוות או התבודדות?

אם את אוהבת להיות חלק מצוות שמלבד המטרה המשותפת, נוצרת בו תלות ועזרה הדדית, דינמיקה טובה, שיתוף פעולה פורה וידיעה שבכל פעם שיש תמיד למי לפנות לצורך קבלת עזרה, אז קריירה בכספים יכולה להתאים לך. שיתוף פעולה עם עובדים נוספים במטרה לייצר ניהול תקין ומדויק של תזרים הכספים בארגון, הוא חלק חשוב בתפקיד של אשת הכספים. ובנוסף, גם אם תחליטי לפנות לדרך עצמאית ולפתוח עסק אישי משלך בתחום, עלייך לעבוד בתיאום וסינרגיה למול אנשים נוספים לשם קבלת מידע והתאמות בכל הנוגע לנושא. כי אחרי הכל, כמו שאמרנו בסעיף הקודם, בסופו של דבר זו קריירה של אנשים.

4 עצמאית או שכירה?

כנראה שכבר הבנת זאת מהשאלה הקודמת. בתחום הזה אפשר גם וגם. יש כאלה שיעדיפו להיכנס כשכירים במגוון חברות וארגונים ולהנות מהכנסה התחלתית של 9,000 שקל עם פוטנציאל השתכרות של 20,000 שקל וצפונה. ויש כאלה שיעדיפו לקחת את זה שלב אחד קדימה ולהקים משרד עצמאי בתחום וליצור לעצמם הכנסות של 20,000, 30,000 שקלים ואף יותר (תלוי ביכולתם).

5 האם יש לך יכולת עמידה בלחץ?

קריירה בכספים מלווה בהמון מתחים כולל חשיפה למידע חדש בכמויות עצומות באופן יומיומי, שינויי חקיקה בתדירות גבוהה, אינטראקציה בתוך החברה, ביקורות ובדיקות של גורמי חוץ ופנים, ריבוי המשימות ודחיפותן, כך שיכולת עמידה בתנאי לחץ היא הכרחית לתפקיד. במידה ואין לך את היכולת או הרצון לקבל החלטות בתנאי דחיפות, כנראה שקריירה בכספים פחות מתאימה עבורך.

כפי שניתן לראות, לקריירה בכספים יש לא מעט יתרונות בעידן הנוכחי. לאנשי הכספים, בין אם בארגונים שונים ובין אם כעצמאים, יש את הביטחון והקרקע הכלכלית היציבה ביותר, המאפשרת להם לנהל את חייהם עם וודאות כלכלית לעתידם ובעיקר עם שקט נפשי. ולך, נשאר רק להחליט האם את רואה את עצמך משתלבת בעולם הכספים ומתחילה לעשות את צעדייך הראשונים בתחום. תהא אשר תהא החלטתך, הדבר החשוב ביותר הוא שתהי קשובה לעצמך ולרצונות שלך.

אך בכל אופן, אם כבר הגעת עד לכאן, אז כנראה שקריירה בכספים מעניינת אותך באיזושהי דרך,
לכן כדאי שתדעי, שהאקדמיה לפיננסים BDO, הגוף המוביל ללימודי פיננסים בישראל עם למעלה מ-20,600 בוגרים, יצרה מסלול הכשרה משולב 'קריירה בכספים' - הנהלת חשבונות וחשבי שכר בפיקוח לשכת יועצי המס בישראל המאפשר לך תוך 5 חודשים לבנות קריירה בתחום מבוקש, יציב ובטוח עם שכר התחלתי של 9,000 שקל ופוטנציאל השתכרות של מעל 20,000 שקל בחודש.

בשיתוף האקדמיה לפיננסים BDO
  • עוד באותו נושא:
  • חשבונאות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully