וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעיל, צעיף ו... כוס יין

בשיתוף מדור המומלצים

10.12.2020 / 14:31

רבים מהישראלים רק מחכים לחורף... לשבת בבית ולצפות בגשם זולג על החלון עם כוס יין ביד, שמחממת לנו את הגוף והנשמה. אין כמו לשקוע אל תוך הכורסה וליהנות מרגע נחת. אוהבי היין יסכימו שעם חילוף העונות, כך גם היין מביא בשורה של שינוי. אז איזה יין כדאי ללגום בחורף?

יין. pexels,
יין/pexels

יין אדום הוא הבחירה הקלאסית

יין אדום הוא מהאהובים בישראל. צריכת היין בישראל מעידה כי הישראלים אוהבים את האדום. כ-70% יעדיפו את האדום, לעומת 30% חובבי לבן, עם נטייה קלה ללבן בקיץ, אך לא משמעותית לשוק האדומים. זה מלמד אותנו שהישראלים לא יפחדו להתנסות בחורף בזנים שונים. קברנה סוביניון, מרלו, סירה ופטיט ורדו הם רק חלק מסוגי הזנים הגדלים בישראל, שמותאמים בדיוק לעונה. היינות שמופקים מהם עברו תהליך יישון ארוך ואיכותי בחביות עץ אלון, מה שמעניק להם את רמת האלכוהול וריכוז הטעמים שאנחנו מכירים משתיית אדומים. החך שלנו נהנה מגילוי היין בלגימות איטיות ותחושת החמימות שמוכרת לנו, מסחררת ומשחררת את החושים. זו חוויה מדויקת לישיבה מול האח הבוער כפי שאנחנו מדמיינים, או מול ענני חורף מרומזים שמדובר בישראל. העיקר שנלגום את היין המושלם לכך.

יין לבן ששותים דווקא בחורף

רוב ימות השנה אנחנו מחפשים איך לצנן את עצמנו והיין הלבן הוא הבחירה הידועה והמושלמת לכך. בטמפרטורה קרירה ובטעם פירותי ומעקצץ נקבל את מבוקשנו וננשום לרווחה. ישנה נטייה לחשוב שמה שמתאים לקיץ נשאר בקיץ. ממש לא כך, כי בואו נזכור שבסופו של יום, החורף הישראלי יחסית נוח, ולגימה מיין לבן לא תגרום לכם לחטוף צינון. נשתה את הלבנים האלו בטמפרטורה של 10-12 מעלות (ולא היישר מהקירור). הם יהיו יותר עשירים ופחות חדים וחמצמצים. תופתעו לגלות כי חלק מהזנים שתשתו בקיץ מתאימים גם לחורף - כמו שנין בלאן, סוביניון בלאן ושרדונה. כשנלגום מהם נקבל את אותה תחושת חמימות פנימית שאנחנו מחפשים, בעקבות תהליך ייצור שונה מהלבנים הרגילים. השמנוניות הנעימה ורמת האלכוהול הגבוהה יגרמו לכם לשכוח שיינות לבנים שותים רק בקיץ.

יין חורפי הוא חלק מהארוחה

כולנו יודעים ששתיית אלכוהול על בטן ריקה אינה מומלצת. לכן ובמיוחד בשביל כך, אין כמו להוסיף את היין האהוב עליכם לארוחה. וכשאנחנו מתכוונים להוסיף, הכוונה היא להכניסו למנה! הישראלים אוהבים בקיץ מנות קלילות, שיעזרו בצינון הגוף, בניגוד לחורף המלא בתבשילים מהבילים ומחממים. מעוניינים בלבן? פסטת שום, מרווה, לימון ויין לבן מושלמת בדיוק למאורע. חושקים באדום? הכינו קדירת עוף וירקות בבישול ארוך והכניסו נגיעת יין לרוטב. היין מחמיא לאוכל והאוכל מחמיא ליין ואתם תסיימו את הערב שבעים ושמחים.

אין ספק שליינות בחורף יש קסם, הם נותנים לנו את השקט להתחבר אל עצמנו ואל החוויה החורפית. אז למה לא עד הסוף? בחרו את היין בהתאם למזג האוויר, מזגו לכם כוס והתחממו לכם מבפנים. לחיים!

בשיתוף מדור המומלצים
  • עוד באותו נושא:
  • יין
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully