וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים ותובנות לאספן המתחיל

בשיתוף מדור המומלצים

10.12.2020 / 15:04

אוהבי יין רבים שואפים לפתח את תחביבם ולהפוך לאספני יינות. אספנו עבורכם כמה טיפים כיצד להתחיל

יין. pexels,
יין/pexels

יין זאת אהבה שלכם, שאתם רוצים לקחת ברצינות. בכל לגימה של יין חדש אתם מתמלאים התרוממות רוח, השיחה מעמיקה לטעמי יישון ועפיצות, והחשיפה לזנים חדשים מעוררת סקרנות. אתם מעוניינים לעלות לשלב הבא ביחסים? או במילים אחרות - שאיפתכם הכמוסה היא להפוך לאספני יינות? נהדר, אבל מאיפה מתחילים? מזגו לעצמכם כוס יין וקבלו מספר טיפים ותובנות לאספן המתחיל.

מאיפה מתחילים?

מיינות שאתם אוהבים. אל תפליגו רחוק בחיפושים ובהוצאת כספים על יינות שנחשבים נדירים ובעלי ערך אספנות. ישנה כמות עצומה של יינות טובים בכל בציר, והסיכוי להשיג את כולם הוא נדיר.

התחילו מתקציב. ישנה המלצה ללכת על כלל ה-40 שקל לבקבוק. החל מסכום זה, הבקבוק יהיה לגיטימי לאספנות, ומעל מחיר זה מומלץ לנהוג בשיקול דעת סביר בהתאם ליין. אין כל רע ביינות ה"פשוטים" כמו ההוא שטעמת במסעדה או הבקבוק שחבר הביא לארוחת ערב, שרוב הסיכויים שיעלו באזור ה-40 שקל. ואגב, אין לדעת אם היין הזה לא יהפוך במרוצת השנים לפריט אספנות נחשב. אל תחכו ליין מיוחד ונדיר. תיהנו מהרגע ומהטעם האישי שלכם, הוא לא נמדד בתג מחיר.

חובה שיהיה לי מרתף יינות?

כבר התלהבת מהיין שטעמת, קנית ארגז והוא מחכה במטבח. אבל, להשאיר בקבוקי יין חשופים למזג האוויר הישראלי אינו רעיון מוצלח... אז איך מאחסנים בבית בבטחה את היינות? קודם כל, ניפרד מקלישאת מרתף היינות. כל אחד יכול להיות אספן יינות, גם אם אין לו מרתף. כיום יש פתרונות יעילים ונוחים לכל אספן. ישנם הרבה מקררי יין בשוק, שמהווים תחליף מצוין למרתף. הם שומרים על טמפרטורה אחידה בין 10-14 מעלות, בקרת לחות אחידה ותשומת לב לצרכי התאורה וההצללה של היינות. כל שעליך לעשות הוא להעריך את האוסף אליו אתה שואף בתחילה, ולקנות את המקרר המתאים. מבחינה אסתטית יש גם הקפדה על המראה, ככה שכולם יהיו מרוצים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טעימות, טעימות, טעימות...

ישנו פתגם לפיו "פרסים לא נועדו שנעריץ אותם". כך גם אוסף יינות - הוא לא נועד רק שנעריץ אותו, אלא שנטעם ממנו. כמות היינות באוסף אומנם חשובה אך היא לא העיקר. ערב טעימות הוא מהאירועים החשובים ביותר שאספן יינות עורך לטועמים. הצטרפו לקבוצות של חובבי יין, וכך גם הידע ,הניסיון והחך ישתפרו פלאים, וגם תתנסו באירוח ערב טעימות משלכם. תזכרו שבאוסף היינות כמעט תמיד יש יין שהגיע זמנו להיפתח, שהוא אף עלול להתקלקל במידה ויישמר באוסף זמן רב מן הרצוי... גם אם לא הייתה סיבה לפתוח בקבוק, עכשיו יש.

סיכום, היום כל אחד יכול להיות אספן יינות, בלי מרתף או יקב בחצר האחורית. זכרו שאוסף תמיד מתחיל מנקודת התחלה של היינות שלכם, אז אל תרוצו אחר טרנדים או יינות יקרים. לכו עם החך, הוא יוביל אתכם הכי טוב.

בשיתוף מדור המומלצים
  • עוד באותו נושא:
  • יין
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully