וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל"ף בי"ת של רכישת דירה

בשיתוף מדור המומלצים

13.12.2020 / 9:33

רכישת דירה אינה דומה לשום רכישה אחרת. על מנת לבצע אותה בצורה הטובה ביותר, יש לעבור דרך שלבים שונים. הכתבה תציג את עיקרי השלבים ברכישת דירה

עסקה. pexels,
עסקה/pexels

שלב 1 - מקבלים החלטה

זוגות צעירים רבים מתלבטים בין ההחלטה אם לרכוש או לשכור דירה. מצד אחד הם רוצים להיות אדונים לעצמם, להקים משפחה ולגדל ילדים בבית מרווח ויפה, ומצד שני חוששים מהמצב הכלכלי, אם יוכלו לעמוד בהלוואות וכיצד יתמודדו עם כל ההוצאות. כך שבשלב ראשון, הם חייבים להחליט מה הדבר הטוב ביותר עבורם.

במידה והם מחליטים ללכת על זה ולרכוש דירה, מגיעה החלטה נוספת - היכן לגור? בין אם ילכו לראות דירות למכירה בחריש ובין אם דירות למכירה באזור אחר, הם צריכים להיות מודעים ליכולות התקציביות שלהם. לפיכך, יש לעשות חושבים. מהו ההון העצמי שיש להם? אלו חסכונות שחסכו ניתן לפתוח? האם בקרוב משתחררת להם קרן השתלמות? האם יקבלו סיוע מההורים? האם יקבלו זכאות למשכנתא מהמדינה? לאחר בדיקה מעמיקה יש לבדוק את יכולת ההחזר שלהם לעומת ההכנסות וההוצאות האחרות. בנוסף, יש לקחת בחשבון עלויות נוספות כמו: מס רכישה, תשלום לשמאי, למתווך, לעורך דין ועוד.

שלב 2 - בדיקת זכאות

לזוגות צעירים העומדים בתנאי ניקוד מסוימים, ישנה אפשרות לקבל משכנתא מהמדינה אך הסכום אינו מספיק לרכישת דירה. עם זאת, ההלוואה ניתנת בריבית נמוכה ובתנאים נוחים, ולכן חשוב לנצל אותה ולהשלים את הכסף עם הון אישי והלוואת משכנתא מאחד מהבנקים למשכנתאות. הבנק יבנה תכנית החזר תשלומים נוחה, ויפרוס את המשכנתא למספר השנים הדרושות על מנת שיוכלו לעמוד בהחזרים. חשוב גם להתייעץ עם עורך דין לגבי הקשור במשכנתא ובמיסוי, ולקבל ליווי עד לחתימה על החוזה.

שלב 3 - מחפשים דירה

לאחר שבוחרים את היישוב המתאים למגורים ובודקים את ענייני המשכנתא, ניתן לצאת לחיפושים. בדרך כלל כולם מעוניינים שהדירה בה יבחרו תהיה באזור מצוין עם דרכי גישה נוחות ליציאה לכבישים ראשיים, מקום שקט עם כל מה שצריך כדי לגדל ילדים: גנים ובתי ספר איכותיים, גני משחקים ופארקים, חנויות עם מצרכים בסיסיים, ושכנים נחמדים. מומלץ להסתובב באזור הנבחר, לדבר עם השכנים ולבדוק שאכן המקום מתאים. מומלץ גם למצוא דירה חדשה מקבלן שיהיו בה כיווני אוויר טובים, דירה מרווחת עם מספר חדרים לפי הצורך, ולבדוק מה מקבלים עבור המחיר שמשלמים. לחילופין, ניתן לרכוש דירה מיד שנייה אך לא כזו הזקוקה לשיפוץ, כדי לא להיכנס להוצאות נוספות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שלב 4 - רישום בטאבו

בין אם רוכשים דירה מקבלן ובין אם דירה מיד שנייה, צריכים להעביר את הדירה בטאבו לאחר שמקבלים את המפתח. אם מקבלים משכנתא, יש לעשות רישום זכויות על שם הרוכש בלשכת המקרקעין, ולחתום על שטרות משכון של הבנק מול עורך הדין.

בשיתוף מדור המומלצים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully