וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשירים, מתעשרים ומה שביניהם

בשיתוף מדור המומלצים

13.12.2020 / 10:44

מי שיש לו עין סוציולוגית טובה, יוכל להבחין מיד בין עשיר מבית שיש לו "כסף ישן" לבין המתעשר הנובורישי. הכתבה תציג את ההתייחסויות של עשירים ומתעשרים לתחומים שונים

עשירה. pexels,
עשירה/pexels

למי יש יותר?

המתעשרים החדשים לרוב מחצינים את העושר שלהם לכל. הם רוכשים בתים גדולים יותר, בוחרים במעצבי על כדי לעצב אותם ומבזבזים את כספם בצורה ראוותנית. לעומתם, העשירים הוותיקים למודי הניסיון, לא מבזבזים כספים לריק, לא מסתובבים עם מזומנים, אלא עומדים בצל מבלי להתרברב בכספם. בין המתעשרים החדשים ישנם גם כאלו שאינם באמת עשירים, אלא בעלי אופי בזבזני ומוחצן, ולעיתים הם חיים מעבר ליכולות שלהם. למשל, הם מזמינים חופשה במלדיבים ומפרסמים תמונות של עושר ויוקרה עם סלבס שפגשו במקרה. לעומתם, העשירים הוותיקים נוטים לשמור על הפרטיות בחופשות שלהם, ולא נוטים לפרסם תמונות מנקרות עיניים ברשתות החברתיות.

ההתייחסות למכוניות יוקרה

עשירים ותיקים תמיד יעדיפו רכבי יוקרה אמינים, בטיחותיים ויציבים. הם יעדיפו רכבים המתאימים גם לכביש וגם לשטח, מרווחים וחסכניים בדלק. גם אם אלו רכבים חדשים בדגמים אטרקטיביים, הם יעדיפו את הטוב והאיכותי על הנוצץ. לעומתם, המתעשרים החדשים יעדיפו להסתובב עם רכבי יוקרה נוצצים עם גג פתוח, בר בתוך הרכב וכל האקססוריז הראוותניים האחרים. עם זאת, כפי שנאמר, לא כל הנוצץ - זהב. לא די בכך שמסתובבים עם רכב יוקרה שנראה טוב, הוא גם צריך להיות אמין. עשירים ותיקים הם בעלי ניסיון, שלמדו קצת משהו מהחיים ויודעים שאמינות חשובה יותר מרכב נוצץ ותו לא.

ההתייחסות לצו האופנה

סין אם מדובר על מכוניות יוקרה ובין אם על ביגוד, הרי שהמתעשרים החדשים תמיד ינהגו ויתלבשו לפי צו השעה ויחקו את הסלבס. לרוב הם יהיו פחות מקוריים ויותר חקייני אופנה. לעומתם, העשירים הוותיקים גיבשו כבר את הסגנון שלהם, שגם אם לפעמים הוא לא הכי מודרני ולא הצעקה האחרונה, תמיד הוא יהיה איכותי ואלגנטי. הם אמנם יבחרו בגדי מעצבים כמו המתעשרים החדשים, אך ההבדל הוא שהם יסתפקו לרוב במה שהם רואים ולא יזמינו פריטים מוגבלים שאין לאף אחד אחר או שהינם במהדורה מוגבלת. הבדל נוסף הוא שהמתעשרים החדשים לרוב ימאסו בבגדים לאחר פעם או פעמיים שילבשו אותם, כי זה "משעמם ובנאלי", והם ירכשו מותגים חדשים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

צרות של עשירים

המשבר העולמי שפקד את העולם, ללא הבדל בין עשירים חדשים, עשירים ותיקים או אנשים מן השורה, הוא covid 19. גם לאחר שיצאו בהנחיות ברורות, המתעשרים החדשים תיעדו עצמם רוקדים במסיבות קורונה פרועות ללא מסכות, שטים ביכטות וטסים לחופשה במטוסם הפרטי. לא כולם, כי באמת אסור שנחטא בהכללות. אבל כמעט... לעומתם העשירים הוותיקים אולי טעו פה ושם כמו כולנו בפספוס של עטיית מסיכה או שמירת מרחק, אך לפחות לא הציגו זאת לראווה.

לסיכום, נראה שהן לנובורישי והן לעשיר הוותיק יש כסף, אך ערך הכסף, תפיסתו והשימושים בו הם המבדילים ביניהם.

בשיתוף מדור המומלצים
  • עוד באותו נושא:
  • עושר
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully