וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחה מעורבת? אף אחד לא יישאר כאן רעב

בשיתוף מדור המומלצים

13.12.2020 / 10:56

קרניבור, טבעוני וצמחוני יושבים לארוחה... נשמע כמו בדיחה, נכון? במציאות של היום, רוב הסיכויים שזה יקרה גם לכם. נשמע מאתגר? נהפוך הוא. פיצה, סלטים, סיר ממולאים, קיבוץ גלויות, זה משהו שמוכר לנו מהבית. המפתח לארוחה כזאת הוא ידע, תכנון ותיבלון. איך זה קורה?

פיצה. pexels,
פיצה/pexels

ידע זה כוח. אם לא תנסו, איך תדעו?

עולם המזון לא מפסיק להתפתח. האפשרויות החדשות שנוצרות נפוצות אפילו יותר מכפי שנוכל לתאר. אם פעם היינו בוחנים פסטה בולונז וסבורים שאנחנו יודעים מהם מרכיבי המנה, תחשבו שנית. יתכן והבשר הוא תחליף איכותי, הפסטה ללא ביצים, וברוטב - זן העגבניות מהונדס בקפידה. לרוב יהיה קשה ליצור ארוחה מתרבות אוכל שאנחנו לא חלק ממנה ביומיום, אך מחקר יקל על הקשיים הלוגיסטיים ויביא לפתיחות מחשבתית. רוצים להגיש פיצה טבעונית, אך חוששים? קנו כמה גבינות טבעוניות בשבוע שלפני הארוחה ונסו אותן על פרוסת הלחם שבארוחת בוקר. אתם תיהנו ממסע טעימות ותראו איך החך שלכם כבר יוביל אתכם מעצמו.

חשיבות התכנון

ארוחה מרובת משתתפים היא מאורע לכל דבר. ההתרחשות ידועה מראש, אך מאחורי הקלעים, במטבח, הבלגן חוגג. ריבוי מנות ומרכיבים עלול ליצור אי סדר ולחץ מיותר. הרצון לחוויית אכילה בה כולם אוכלים הכול מהכול, מגיעה מהרצון לאירוח אולטימטיבי, אך עלול להיות בעייתי. לכן, למה שלא תכינו תפריט שיקל עליכם? המטבח הישראלי מבוסס בעיקר על בשר, ביצים וחלב, אבל אם נחשוב על כך לעומק, נשים לב שכמעט בכל ארוחה ישנה אופציה לכלל האורחים. בארוחת הבוקר יש פרוסת לחם, בצהריים אורז ובערב ירקות. הסוד טמון בפשטות. למה הכוונה? לדוגמה, סלט ירקות קצוץ - הסלט הכי בסיסי, פופולרי (ויש שיאמרו טעים) במטבח הישראלי. האם שומרי כשרות יאכלו אותו? כנראה שכן. האם הקרניבור, הצמחוני והטבעוני ישימו להם כף בצלחת? הסיכויים גבוהים. הפלא ופלא, מנה בסיסית ומשותפת לכולם. לפיכך, תכנון נכון יעזור לנו למצוא מכנה משותף בסיסי לכולם בשולחן. הלא זאת משמעותה של ארוחה משותפת?

וכמובן, תבלין של אהבה!

הקלישאות נכונות. כשמבשלים באהבה, אוכלים באהבה והסועדים יעידו על כך בצלחותיהם. משפחה, חברים, עמיתים לעבודה יושבים סביב שולחן ומחכים להרגיע את הרעב הממתין בציפייה. ריבוי הדעות והגישות נפגשים סביב השולחן ונוצרת הזדמנות. כשתגישו את המנות הייחודיות לצמחוני או הטבעוני, שתפו את האורחים בחוויות הלמידה וההכנה המיוחדות שעברתם. הסיפורים שלכם על התהליך והניסיונות הכושלים במטבח כנראה שיצחיקו וירתקו את כולם. האורחים ירגישו במידת ההשקעה והאהבה בארוחה שלפניהם, וזה כבר יעשה את העבודה בשבילכם כך שהארוחה תהפוך לאירוע בלתי נשכח.

אז תזכרו לפעם הבאה שאתם מזמינים אליכם לארוחה - בנשימה עמוקה ועם נכונות להתנסות ולגלות דברים חדשים במטבח, גם הסועדים שלכם ייהנו, והכי חשוב - אף אחד לא יישאר רעב!

בשיתוף מדור המומלצים
  • עוד באותו נושא:
  • טבעונות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully