וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בביקוש לביצוע הפלות פרטיות בתקופת הקורונה

בשיתוף abortion.org.il

13.12.2020 / 14:02

להפלה במערכת הרפואה הפרטית יש יתרונות רבים על ביצוע ההליך במערכת הציבורית. תקופת הקורונה הביאה לעלייה בביקוש להליך זה

הפלה. freepik,
הפלה/freepik

השפעה בלתי צפויה של תקופת הקורונה מורגשת בארץ מכיוון שאף אחד לא העריך. הפלה פרטית הופכת למבוקשת יותר בישראל. אתר abortion.org.il מדווח על גידול משמעותי בביקוש ברוב תקופת הקורונה. לא נתקשה להסביר ממה זה נובע: בתי החולים בישראל בחלק גדול מתקופת הקורונה סגרו את הפעולות האלקטיביות. פעולות אלה כוללות מטבע הדברים גם את הפסקות ההיריון היזומות. וזה לא הכל. בנוסף לכך שביתת העוזרות הסוציאליות הביאו לכך שלא התקיימו כסדרן אותן ועדות להפסקת הריון בחלק גדול מהזמן. על כן, הפלה פרטית הפכה להיות מאוד מבוקשת בתקופת הקורונה.

אילו אפשרויות להפסקת היריון קיימות ברפואה הפרטית?

מבחינה רפואית, אין בהכרח הבדל בין האופן שבו מתבצעת הפסקת היריון ברפואה הפרטית לבין האופן שבו היא מתבצעת ברפואה הציבורית. ההחלטה לגבי האופן שבו תתבצע ההפלה הפרטית תתקבל במידת האפשר על פי החלטת המטופלת, אך יש מקרים שיש מניעה לבחור בשיטה מסוימת המועדפת עליה. לדוגמא, הפסקת היריון באמצעות כדורים מותרת על פי החוק ועל סמך ניסיון קליני, רק בנשים שאצלן ההיריון לא הגיע לשלב מתקדם. כלומר, ההפלה מהסוג הזה אפשרית עד לשבוע התשיעי. בנוסף על הפסקות היריון באמצעות כדורים, הפלה פרטית ניתנת לביצוע גם בשיטות מקובלות אחרות, כגון שאיבה או גרידה. לצורך הטיפול מתבצעות בדיקות, תשאול רפואי וכן מביאים בחשבון את מצבה הבריאותי הכללי של האישה, מתי החל ההיריון, גודל ההיריון ועוד.

מדוע נשים בוחרות לעבור הפלה פרטית במקום ברפואה הציבורית

לא רק בתקופת הקורונה בוחרות נשים רבות לעבור הפלה פרטית במקום לפנות לרפואה הציבורית. רבות דובר בתקשורת על יתרונות הרפואה הפרטית ורבים מהיתרונות חלים על הפלה כפי שחלים גם בטיפולים רפואיים מסוגים אחרים לחלוטין. בקצרה, נשים רבות מרגישות כי בהפלה פרטית הן מקבלות את היחס האישי יותר, את תשומת הלב ואת הליווי שמסייע להן לצלוח את התקופה הלא פשוטה מבחינה אישית, רפואית ורגשית.

ברפואה הציבורית עובדים רופאים מעולים, רבים מהם מקבלים גם באופן פרטי אולם העומס הרב ברפואה הציבורית נותן את אותותיו. ההחלטה האם לבחור בביצוע הפלה פרטית או לגשת לבית חולים ציבורי מתקבלת משיקוליה האישים של כל אישה, וטוב שכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

דיסקרטיות מלאה מובטחת

גניקולוגים שמבצעים בקביעות הפלות באופן פרטי יקפידו תמיד לפעול על פי כל הנהלים החוקיים ותוך שמירה על כל כללי הפרוטוקול. בהפלה פרטית קיימת אפשרות לשלב לפחות בחלק מהמקרים את הוועדה להפסקת היריון ביחד עם ההליך הרפואי, כמעט בצמידות. כך מקובל למשל בהפלה באמצעות כדורים. על כל פנים, בבתי החולים הפרטיים שבהם פועלים מיטב הגניקולוגים מקפידים מאוד על הליך דיסקרטי ללא שום פשרות.

הנתונים לא יוצאים מהמרכז הרפואי וכל הצוות, מרופאים ועד אחיות, מודעים היטב לרגישות העניין. בנוסף, הפרטים לא מועברים הלאה, לא מתועדים בקופות החולים והכל, למען שמירה על פרטיות מלאה.

הפלה בלי הפניה, האומנם?

ההחלטה על הפסקת היריון איננה עניין שמתקבל בקלות ראש. על מנת לסייע לאישה ולברר את הרקע והסיבות, נהוג לקיים בישראל ועדה להפסקת היריון. בוועדה יושבים אנשים שמכירים מקרוב את הלבטים, השיקולים, החששות, הפחדים וכל יתר המשמעויות הנלוות. בוועדות נפגשים עם נשים צעירות, נערות, נשים לא נשואות והריונות מחוץ לנישואין. אך חשוב לנו להפריד בין נחיצות הוועדה והעובדה שמדובר בחלק מהתהליך לבין הצורך בהפניה.

בהפלה פרטית, יכולה האישה להגיע אל הגניקולוג ללא צורך בהפניה. הגניקולוג הפרטי ישוחח עם המטופלת, יברר את מצבה הרפואי, יערוך בדיקה ולאחר מכן, יתבצע מפגש עם הוועדה. בשום שלב אין צורך להביא הפניה מרופא המשפחה או מקופת החולים.

כיצד מתבצעת הפלה פרטית ללא ניתוח וללא הרדמה

כמו כל שירות רפואי פרטי, גם הפלה פרטית לרוב תעלה יותר מאשר ברפואה הציבורית. אבל עובדה היא כי בנקודה כה רגישה בחיים, הן בזמן הקורונה, הן לפני כן וסביר להניח שגם בעתיד, נשים רבות פונות ויפנו למערך הרפואי הפרטי. השיקול הכלכלי עשוי להיות בעל משמעות, אבל לצורך כך כל אחת יכולה לבדוק בעצמה מהן העלויות במרכזים הרפואיים הפרטיים שבהם פועלים מיטב הגניקולוגים הפרטיים. כשירות לציבור, לנו חשוב יותר בשלב הזה להסביר כיצד מתבצעת הפלה פרטית ללא ניתוח וללא הרדמה.

הפסקת היריון בכדורים מתבצעת בשלושה שלבים. בשלב הראשון, לאחר מפגש עם גניקולוג ועם ועדה להפסקת היריון תתבצע נטילת כדורים לעצירת ההיריון. לאחר יומיים, נטילת כדורים נוספת, לצורך זירוז התכווצויות וריקון הרחם. לאחר מספר ימים, פגישת ביקורת עם הרופא ואולטרסאונד. רק בכ-5 עד 10 אחוז מהמקרים יהיה צורך בשלב נוסף של כדורים ונדיר עוד יותר מזה שצריך השלמה באמצעות ואקום.

השימוש בכדורים מלווה תחושה של התכווצויות עם דימום למשך כמה ימים. בתהליך אין צורך בהרדמה או בחדר ניתוח. עשרות אלפי הליכים כאלה בוצעו בישראל בשנים האחרונות, באישור משרד הבריאות ופיקוח רפואי מלא.


לעוד מידע:

abortion.org.il

משרד הבריאות

בשיתוף abortion.org.il
  • עוד באותו נושא:
  • הפלות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully