וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות אחרונה לרווח גבוה ל-25 שנים: חברת החשמל הודיעה על קיצוץ צפוי ברווחיות ההשקעה הסולארית

בשיתוף t.d.i בע"מ - החטיבה הסולארית

14.12.2020 / 15:36

מבזק דרמטי מחברת החשמל: בינואר המחירים למערכות סולאריות גדולות הולכים להשתנות לרעה. בעלי גגות במבני תעשיה - נותרו רק כמה ימים כדי להרוויח את מחירי 2020

מערכת סולארית זו הכנסה נוספת ויציבה ל 25 שנים. אריאל חן "יש מעין",
מערכת סולארית זו הכנסה נוספת ויציבה ל 25 שנים/אריאל חן "יש מעין"

אחד מאפיקי ההשקעה הכי פופולריים בשנים האחרונות הוא התקנה של מערכת סולארית על גג הבית או על סככה של מבנה עסקי או חקלאי. העסקה פשוטה מאוד - רוכשים מערכת פאנלים סולאריים ומתחילים לייצר חשמל שנמכר בחוזה מובטח לחברת החשמל ל - 25 שנה.

בימים האחרונים הודיעה חברת חשמל על עדכוני מחירים למערכות סולאריות גדולות, והורדת תעריפי קניית החשמל מהמערכות הפרטיות החל מינואר 2021. זו בוודאות ההזדמנות האחרונה להרוויח יותר, אלפי ישראלים שחיכו עד היום עם הקמת מערכת סולארית ממהרים לנצל את המחירים הגבוהים שלפני העדכון.

אלו שכבר התקינו על הגג שלהם מערכת סולארית להפקת חשמל ונהנים מפירות ההשקעה - הפסיקו הלכה למעשה לשלם חשבון חשמל, ואף מקבלים מדי חודש צ'ק על שאר החשמל שמכרו לחברת החשמל. אולם, על פי הודעה רשמית של חברת החשמל אפיק ההשקעה הזה עומד לפני שינוי לרעה כבר החל מינואר הקרוב. המערכות הגדולות, שנמצאות בדרך כלל במבני תעשיה ובסככות גדולות, הולכות להיפגע מכך באופן מיידי. קרוב לוודאי שבהמשך המחירים ישתנו גם בשוק הפרטי. נפגשנו עם ישי פרץ, סמנכ"ל בחברת T.D.I, מומחה למערכות סולאריות.

ישי, מה בעצם קורה בשבועיים האחרונים, ומה המשמעות? תעשה לנו קצת סדר

"מדינת ישראל רוצה להגיע ליעד מסוים של התקנות של מערכות סולאריות. רשות החשמל וחברת החשמל קובעות את המחיר ונותנות לפי זה כמות של חוזים, וסכומים שבהם יקנו את החשמל מהמערכות הפרטיות. כרגע עם ההתקרבות ליעד שנקבע, הודיעה חברת החשמל שבינואר המחירים הולכים לרדת, וזה לגמרי לרעת הלקוח. כרגע מדובר רק במערכות של מעל 100 קילו וואט, שהן יותר מצויות בשוק התעשיה והחקלאות, אבל כל הסימנים מראים שהמכסות הללו יגיעו לסיום גם בשוק הפרטי, ולכן כדאי מאוד להתחיל תהליך של הקמת מערכת באופן מיידי, כדי לשים את הרגל עם מחירי 2020.

רק כדי לסבר את האוזן, כשמדברים על העדכון הנוכחי של חברת החשמל, מי שסוגר מערכת היום של 100 קילו וואט ומעלה מקבל מחברת החשמל מחיר של 0.45 ש"ח לקוט"ש. ב 1 לינואר זה ירד ל- 0.41 ש"ח לקוט"ש. מדובר בירידה של 9% ברווחים, ובמכפלה של כל חודש כפול 25 שנה, זה לא פחות מדרמטי."

תסביר לנו קצת על ההשקעה, כמה באמת צריך לשלם וכמה מקבלים תכלס?

"מן הסתם עלות של מערכת וחישוב החזר ההשקעה משתנים לפי כמות קילו וואט שהמערכת מייצרת, כלומר על פי גודל הגג והמערכת שאפשר להתקין עליו. מערכת ביתית מייצרת בדר"כ עד 15 קילוואט ייצור מקסימלי לשעה, ומהניסיון הרב שלנו - הזמן של החזר ממוצע בעסקה של בית פרטי הוא עד כ - 6 שנים, במערכות חקלאיות או מסחריות, כשהגג גדול יותר זה יכול להיות גם פחות. חשוב לציין שהבנקים נותנים בדר"כ 100% מימון בתנאים מאוד נוחים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מה נדרש מהלקוח כדי להתקין מערכת סולארית על הגג?

"בגדול - רק גג. כל השאר זה אנחנו והשמש. בית פרטי עם תשתית חשמל סטנדרטית (תלת פאזי - י.ש.) לא צריך שום התאמה נוספת, פשוט אפס התעסקות ובירוקרטיה.
ב T.D.I אנחנו מומחים במערכות ביתיות, החל משלבי התכנון וההקמה בפועל, בעמידה בכל הדרישות הטכניות ובסגירת החוזה בפועל מול חברת החשמל. זה הכי פשוט שיש - הלקוח רוכש מערכת סולארית ומקבל תמלוגים מלאים מחברת חשמל לאורך 25 שנה."

הימים הקרובים קריטיים בשביל הרווח בעיקר במערכות גדולות. יח"צ,
הימים הקרובים קריטיים בשביל הרווח בעיקר במערכות גדולות/יח"צ

מה הנסיון של חברת T.D.I במערכות סולאריות?

"ובכן, T.D.I היא חברה ותיקה ומובילה בתחום הסולארי. אנחנו מתקינים מערכות סולאריות בכל הארץ בבתים פרטיים ובשטחי מסחר וחקלאות. בנוסף אנחנו זכיינים של משרד התחבורה ונותנים שירות סולארי לכל חברות האוטובוסים בפריסה ארצית. הניסיון והידע שלנו במערכות סולאריות הוא עצום."

יש היום כל כך הרבה חברות בשוק, מה מיוחד ב T.D.I?

"מערכת פאנלים סולארית זו השקעה לטווח ארוך. לכן כדאי לעבוד עם חברה יציבה שיש לה אחריות וגב כלכלי, שתהיה כאן לכל אורך הזמן הזה. מכיוון שהתקנת מערכת סולארית זה דבר כל כך משתלם וכדאי, יש הרבה קבלנים וקבלני משנה שמבטיחים שירות דומה, אבל רק ב T.D.I אפשר להבטיח ללקוח ליווי ושירות מלא ומקיף מא' עד ת'. הלקוח יודע שמי שחתום מולו מלווה אותו שנים קדימה, ואף אחד לא יתנער ממנו בשום מצב. כל העובדים שהלקוח פוגש הם שכירים ישירים שלנו, החל המהמתקינים ועד לאנשי התחזוקה שפרוסים וזמינים בכל הארץ. כמובן שאנחנו עובדים עם החברות הכי טובות בעולם, ולכן החומרים שאנחנו עובדים איתם הם הכי איכותיים שיש, והתקינה ברמה הגבוהה ביותר".

אם זה כל כך קל פשוט וכלכלי, איך אתה מסביר את זה שיש אנשים שעדיין לא עשו מערכת סולארית?

"מי שיש לו גג של 100 מ"ר ויותר, ומעוניין בהכנסה נוספת מדי חודש ללא שום מאמץ, ועדיין אין לו מערכת סולארית, כנראה שלא מכיר את כל התמונה, וכדאי מאוד שיתייעץ איתנו. נכון שפעם זה היה מאוד יקר, אבל היום מחירי המערכת ירדו וההשקעה חוזרת מהר, ומצד שני החוזים של חברת חשמל הולכים להיות הרבה פחות אטרקטיביים תוך זמן קצר. יש גם כאלה שחושבים שפאנלים סולאריים על הגג הם דבר שאינו אסתטי ופוגע בנראות הבית. להם אני אומר - הדגל של חברת T.D.I זו מקצועיות של שירות. עם הזמן מצאנו פתרונות גם לבעיות מהסוג הזה. ובכלל, אנחנו עושים הכל, עד שהלקוח מקבל בדיוק את כל מה שהוא מרוצה".

אז מה בעצם אתה מציע למי שמתלבט היום על רכישה והתקנה של מערכת סולארית?

"מי שקצת מסתכל על הנתונים של החזר ההשקעה מול הסיכון הכספי, מבין שלא להתקין מערכת עכשיו זה פשוט לאבד כסף שנמצא כאן ומחר לא יהיה. המועד הקובע הוא סגירת החוזה מול חברת חשמל לפני שהם משנים את החוזים. עדיין אפשר להכנס לפני שינוי החוזה. אני ממליץ בחום להשאיר כאן פרטים, ונתאם שיחה ללא התחייבות. אני בטוח שתקבלו את ההחלטה הכלכלית הנכונה בשבילכם".

לחצו כאן להשארת פרטים.

בשיתוף t.d.i בע"מ - החטיבה הסולארית
  • עוד באותו נושא:
  • חשמל
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully