וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדרך הטובה ביותר לטפל בפריצת דיסק

בשיתוף ניר חוכיימה

15.12.2020 / 9:46

מהי פריצת דיסק, מה גורם לה ואיך ניתן לטפל בה. ניר חוכיימה, מעסה רפואי בכיר, מסביר

עיסוי. איתי אלוני,
עיסוי רפואי/איתי אלוני

פריצת דיסק בצוואר נפוצה מאוד. החוליות הפגיעות ביותר c1-c7 יכולות להיפגע משחיקה תלוית גיל או בשל התנהלות לקויה. האזור פגיע במיוחד במיוחד בתקופת הקורונה עקב הישיבה המרובה בבתים, ישיבה מול המחשב. גורמי פגיעה נוספים הם העמסת משקלים, פעילות ספורטיבית מאומצת תלויות משקלים כבדים או במקרים של תאונת דרכים בעוצמה בינונית עד קשה אשר גורמת לצליפת שוט - תזוזת הראש אחורה וקדימה. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים ואובחנה פריצת דיסק, גם שריר המעלות ושריר מפנה הראש נפגעים קשה בעקבות צליפת שוט.

לאחר אבחון פריצת דיסק חשוב מאוד להגיע עם חומר וצילומים המעידים על המצב הרפואי אל המטפל כדי שהוא יקבל תמונה מלאה על מצב הדיסקים והחוליות בגב ובצוואר. רבים מהמטופלים מרגישים את הכאבים בצוואר ולוקח זמן רב עד שהכאב מופיע. לרוב ניתן לאבחן שכל מערכת השרירים חווה מתח רב וסטרס המתבטא בכאבי שרירי הצוואר.

תסמינים עצביים גלויים בגב העליון, כתפיים, זרועות וידיים המופיעים בדרך כלל לאחר תאונת דרכים, מיוחסים לעיתים קרובות לשריר המעלות.

כיצד משפיעה צליפת שוט whiplash

צליפת שוט היא תופעה מאוד נפוצה בתאונות. מישהו פוגע במכונית שלכם מאחור, הראש נזרק אחורה ואחרי כמה ימים בדרך כלל הצוואר מתחיל לכאוב. כאבי הצוואר עלולים להימשך חודשים ואף עד שנה אם לא יטופלו נכון.

הכאבים מתבטאים באחת הזרועות או בשתיהן, משפיעים גם על גב תחתון ועשויים ל גרום לכאב אף באמצע הגב והתקפי כאבים בצוואר. בנוסף עלולות להיגרם גם פריצת דיסק, בלט דיסק או בקע דיסק.

צליפת שוט יכולה לגרום לא רק לכאבי ראש, צוואר, חזה וגב עליון אלא גם לחוסר תחושה, נימול אצבעות כפות ידיים. במקרים כאלה חשוב לשלול תעלות קרפליות שכן במצב כזה הטיפול הינו שונה. חשוב לדעת יש בנו מנגנוני ריפוי מדהימים. צריך לעזור לגוף להחלים גם במקרים של פריצת דיסק, בלט דיסק או בקע המלווים בכאב חזק ומציק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עיסוי. איתי אלוני,
עיסוי רפואי/איתי אלוני

טיפולים בפריצת דיסק

ישנם טיפולים רבים העוזרים לכאב פריצת דיסק. יש סוגי עיסויים רבים אשר מתמקדים בשרירים הצמודים לאזור הפגוע ומקלים על סיבוב הראש ימינה שמאלה, תנועת הצוואר למעלה ולמטה ומקלים על הכאב הרב אותו חווה המטופל/ת.

עיסוי צוואר

לרוב טיפולי עיסוי רפואי לצוואר ישולבו עם שרירי הגב, שכן יש השפעה דרך עמוד שדרה על שרירי הגב. תמיד ישולב עיסוי גב עם צוואר להטבה מרבית.

שרירים בצד האחורי של הצוואר- השרירים התת עורפיים ממוקמים מתחת לעורף, בחלק האחורי של הצוואר. הם מורכבים מארבעה שרירים קטנים בכל צד ומחברים את שתי החוליות העליונות של הצוואר עם הגולגולת. עיסוי צוואר במקרה של פריצת דיסק מוריד את העומס והלחץ על השרירים התת עורפיים. עיסוי שיקומי מוריד את הכאב משמעותית ומפחית מהלחץ על החוליה שכן הכאב מתבטא בשרירים הצמודים לחוליות.

שריר האספלנית הצווארי - מחבר את החוליות של הגב העליון עם חוליות הצוואר. עיסוי שריר האספלנית בלחיצות עוזר להורדת הכאב ומשחרר את הלחץ.

הרב יתדי והמסובבים- הם השכבה העמוקה של שרירי הצוואר. הם השרירים העוברים בין החוליות ומאפשרים את התנועות של הראש והצוואר.

פריצת דיסק צווארי נותנת תחושה של תקיעות בצוואר את התחושה אפשר להפגיש בעיסוי צוואר ממוקד ושיפור גדול בכאבי צוואר.

ניר חוכיימה הוא מעסה רפואי בכיר

בשיתוף ניר חוכיימה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully