וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעולם אל תיקחו הלוואה כדי לקנות רכב או לטוס לחו"ל. זו טרגדיה"

בשיתוף אריאל אזואלוס

15.12.2020 / 11:07

אריאל אזואלוס הוא בסך הכול בן 27, אבל זה מספיק לו כדי לשכנע צעירים - כן, גם ילדים! - לא להתפתות להלוואות לא נחוצות שיסבכו אותם בטווח הארוך. לאלו שנקלעו הוא יציע תוכנית סדורה שתחלץ אותם, גם באמצעות עזרים פסיכולוגיים שיקלו עליהם את העומס הנפשי

אף אחד לא מכין אותך איך לנהל כלכלת בית בריאה אזואלוס. יח"צ,
"אף אחד לא מכין אותך איך לנהל כלכלת בית בריאה". אזואלוס/יח"צ

"עולם מתוקן הוא עולם שבו יש מקום גם לרופא משפחה וגם לרופא משפחה כלכלי", אומר אריאל אזואלוס, מתכנן פיננסים שעובד "רק עם צעירים". אזואלוס, בעצמו בן 27, מגיע מתחום ניהול הסיכונים והפנסיונים אחרי שחווה משברים כלכליים בתור חייל משוחרר, "כמו כולם". בתור אחד שמגדיר עצמו כ"חסר מתחרים", החלום שלו זה להתרחב ולהגיע לכמה שיותר קהלים. "הרצון שלי היה להיות החברה הראשונה שמטפלת רק בצעירים".

אזואלוס מלווה צעירים ומשפחות בתחום הפנסיונים, ניהול סיכונים, ניהול תזרים הוצאות והכנסות, הגדרת מטרות ויעדים כלכליים, וחיסכון והשקעה לטובתם. את דרכו החל לפני 4 שנים בלבד, עם חזרתו ארצה מארה"ב, שם עבד בתחום עגלות המכירות - והחל קריירה במיטב דש בתחום הפנסיוני. במהרה הוא מונה לאחראי מחלקת פנסיה ברירת מחדל, אולם הוא החליט לעזוב ולפתוח חברה משלו שתעסוק במה שהוא מאמין: שיקום צעירים שנקלעו למשברים כלכליים ותכנון פיננסי למשפחות צעירות.

הסיבה לבחירתו לעבוד רק עם צעירים נובעת ממה שהוא מגדיר "אופציה אמיתית לשנות את החיים שלהם", ודרך להעניק להם את מה שלא היה לו - לחסוך או להשקיע נכון. "אף אחד לא מכין אותך בבית הספר איך להתנהל בחיים וכיצד לנהל כלכלת משק בית בריאה", הוא מסביר. העניין כה בוער בנשמתו - אלטרואיזם, כהגדרתו - עד כדי כך שזה גם יספק לו סיבה מספיק טובה להעניק הכוונה פיננסית למוסדות חינוך לנוער. אזואלוס מעביר את השיעורים מטעם ארגון "כנפי כסף", שבו חברים עוד כ-40 מתנדבים. "ההרצאה האחרונה שהעברתי הייתה לילדי כיתות ג'-ד'", הוסיף. "ברור לי שזה מה שאני רוצה לעשות וברור לי שאקים פרויקט שייתן יותר ממה שיש לי כרגע להציע לבני הנוער".

בהרצאות אלה הוא משוחח עם הילדים על איך נוצר הכסף, מדוע יש צורך בבנקים ומהי תרבות הצריכה המערבית - כמו פרסום, מבצעים ושיווק. "דברים שהם מונגשים לרמה שלהם", הוא מסביר.

כשאנחנו מנסים לברר מהם הטיפים שהוא יאמר לצעירים בפגישה ראשונית, אזואלוס מיד נדרך ויורה לעברנו שלושה יסודות בסיסיים, שיספקו הצצה לתחילתה של ידידות נפלאה עם הכסף שלנו. "קודם כל חשוב לי שצעיר יידע מה הזכויות שלו מבחינת תנאי עבודה, שעות, ימי חופשה או למה כדאי להישאר בעבודה אחת, לצד הפנסיה", הוא מדגיש בראשית הדברים. הטיפ הראשון והעיקרי שאזואלוס מציע נוגע לפנסיה. "חשוב לדאוג לפנסיה מגיל צעיר, כי 40% מהחיסכון הפנסיוני נצבר מגיל 25 עד 33", הוא מחדד.

יש להגדיר מטרות ויעדים כלכליים מראש אזואלוס. יח"צ,
"יש להגדיר מטרות ויעדים כלכליים מראש". אזואלוס/יח"צ

הטיפ השני הוא לא לקחת "בשום אופן" הלוואות לטובת קניית אוטו או לטיסה לחו"ל, אלא מהאמצעים הקיימים לנו כרגע - כלומר, מינוף של האמצעים הקיימים ולא היסמכות על עזרים חיצוניים שלא משקפים ב-100% את הנכסים האמיתיים שלנו. "סטייה מכך תהווה טרגדיה של ממש", הוא מזהיר. הסיבה לכך, לדבריו, היא שלבנקים ולגופים חוץ-בנקאיים יש נטייה מובהקת לקחת מצעירים ריבית רעה במיוחד, שיכלה להיחסך מראש אם הם היו שמים כסף בצד. הלוואות, לשיטתו, לוקחים רק במסגרת מינוף נכסים - השקעה בנדל"ן או בעסק, שמניבים תשואה - ולא עבור מוצרים שדורשים הוצאה כספית, כגון חופשה או רכב.

הטיפ השלישי הוא לחסוך 10% מההכנסה החודשית לטובת הוצאות שיידרשו בהמשך, נוסף להשקעה של 20% לצבירת הון. "הטיפ הרביעי הוא להגדיר מטרות ויעדים כלכליים: אם אנחנו רוצים לקנות רכב שעולה 50 אלף שקל ואנחנו יודעים שאנחנו יכולים לחסוך 2,000 שקל, נצטרך לחסוך במשך שנתיים באמצעות תוכנית שבמסגרתה נתכנן יעדים", מסכם אזואלוס.

"הבנקים דוחפים הלוואות. מתקשרים בשעות מוזרות (יום חמישי בערב) ומספרים לך שיש להם הלוואה ממש מצוינת של 50 אלף שקל במבצע שאפשר להחזיר עוד שנתיים, ושצריך להחליט עכשיו. אחר כך הם יכולים לומר לך שמן הסתם אתה גם חייב לקחת הלוואה, כי אתה נמצא בחריגה גדולה. וחוץ מזה, הם יאמרו, 'אנחנו רואים שיש לך הכנסה יפה, אז למה לא לתת לך מסגרת והלוואה?'. הם מציעים מלכודות דבש", הוא מבהיר. הבנקים, לטענתו, הם אנשי מכירות לכל דבר ועניין, שמנסים לדחוף את המוצרים שלהם באמצעות פיתויים לטווח הקצר, שאמורים ליצור אצלינו תחושה שהכול יסתדר כי בסוף הרי תמיד תחכה הלוואה, בזמן שמי שהוציא את הכסף זה אנחנו.

אחת הלקוחות של אזואלוס היא גרושה לשעבר בת 36, אם ל-4 ילדים, שבעלה הקודם מסרב לשלם מזונות. בעוד שהשכר החודשי שלה עמד על 8,000 שקל בלבד, היא נאלצה להוציא 14 אלף שקל - חצי מהם להלוואות לבנקים ולחברות האשראי. "בחישוב שעשינו יצא שרק בתוך 5 שנים היא תצליח לסיים את ההחזרים, ובעזרת שיטת כדור השלג - שיטה שלפיה סדר סגירת החובות יתעדף את החבויות הקטנות קודם לגדולות, שבאמצעותה יחוש הלווה רצף ניצחונות קטנים שיספקו לו תקווה - סגרנו את ההלוואות בחצי מהזמן, כך שהיא הגיעה למצב שהיא מכניסה 8,000 שקל ומוציאה 7,500, מ-5 שנים לשנתיים ושלושה חודשים".

טיפ אחרון שהוא מעניק לסיום הוא אפיקי ההשקעה. "הייתי ממליץ לצעירים להשקיע בהשקעות פסיביות - כמו 500s&p, כך שלא יצטרכו לתפעל אותן אלא רק לקנות ולהחזיק עד המטרה שאנחנו רוצים להשיג. בנוסף, כדאי להשקיע בנדל"ן גם דרך שוק ההון, באמצעות קרנות ריט, שמשקיעות בנדל"ן מסחרי הנותן לך את האפשרות להיחשף לתחום במעט מאוד השקעה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

כרטיס ביקור

כתובת: יגאל אלון 94, ת"א. מגדל אלון 2 קומה 31 - משרדי WeBiz

טלפון: 050-2790454

לאתר האינטרנט, לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

לעמוד האינסטגרם, לחצו כאן

בשיתוף אריאל אזואלוס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully