וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרו את מצלמת האבטחה שאתם צריכים

בשיתוף סימון רבינוביץ'

15.12.2020 / 13:17

מרכיב חשוב בכל מערכת אבטחה הוא המצלמות, שמיועדות לצלם את השטח ולתעד את כל הנעשה בו. אז כיצד נדע מהן הצרכים שלנו ומהי מערכת האבטחה היעילה ביותר עבורנו? וגם: כיצד נאתר פרצוף ספציפי במצלמה הביתית שלנו?

מצלמה שסימון התקין על רקע כפרי – פסטורלי. סימון רבינוביץ',
מצלמה שסימון התקין על רקע כפרי – פסטורלי/סימון רבינוביץ'

מצלמת אבטחה, החל בזו הפשוטה והמטושטשת וכלה בצילום 360 מעלות, היא אחד הדברים הבסיסיים בחיים בעולם מודרני. הצורך והאפשרות לשמור נתונים או פרצופים, ובשעת הצורך לשלוף אותם, הובילו וממשיכים להוביל את מהנדסי המחשוב שמחפשים כל דרך לשכלל ואת מתקיני המצלמות למהר להתעדכן במוצרים הכי חדישים בשוק. אחד מאלה הוא סימון רבינוביץ', מתקין ומוכר מערכות אבטחה בבתים ועסקים, אזעקות מצלמות ונקודות מחשבים, לצד מערכות כריזה, רמקולים ואינטרקום - מבאר שבע ועד חולון.

"יש מלא מתקינים ויש ביקוש גדול למצלמות אבטחה", אומר רבינוביץ' בכנות. "יש מצלמות עצמאיות שעובדות על wifi שמזמינים בעלי אקספרס ו-הופ אתה מחבר לחשמל של הבית ולראוטר ואתה יכול להקליט 2-3 ימים, ולהיסמך על כרטיס זיכרון שיעשה את העבודה", הוא מפרט. "זה מתאים בעיקר לשימושים של בייביסיטר". למתקדמים הוא יציע מערכות אבטחה במעגל סגור, שדורשות חיבור אינטרנט רק בשביל לראות בטלפון. "בגדול הן מתחברות סביב עצמן, וזה הסיבה שקוראים לזה טלוויזיה במעגל סגור כי עם כבלים זה הולך למכשיר הקלטה".

תחום מערכות האבטחה נחלק לשני סוגים: האנלוגי והדיגיטלי. "יש מצלמות שיושבות על כבל אנלוגי, שזו טכנולוגיה ישנה יותר, ויש מצלמות שפועלות על כבל רשת (מצלמות ip) - כלומר, כל מצלמה זה כמו מחשב וה-nvr זה הראוטר הראשי שמתחבר אליו, והוא יודע לזהות אותם כמו מחשבים".

מבחינת מחירים, מה הפער בין הדיגטילי לאנלוגי?

"לאנלוגי נידרש רק להריץ כבל מצלמות לDVR ולמצלמות, בעוד שבדיגיטלי יש צורך גם במכשיר הקלטה, נוסף ל-switch poe שהוא לא זול במיוחד, וכבל רשת ומצלמות שגם הם יקרים יותר. כל אלה ועוד מייקרים את החבילה. אבל האמת היא שרבים מהלקוחות יעדיפו משיקולי מחיר לרכוש את האנלוגי, שכן גם הוא עושה את העבודה וניתן לראות בו באיכות "HD.

עוד פרויקט של רבינוביץ'. עובד עם הרבה בעלי עסקים. סימון רבינוביץ',
עוד פרויקט של רבינוביץ'. עובד עם הרבה בעלי עסקים/סימון רבינוביץ'

מי הלקוחות שלך?

"הרבה בעלי עסקים בגלל הרישוי של המשטרה, נוסף לגני ילדים בגלל החוק החדש שמחייב את המפעילים להציב מצלמות למען ביטחון הפעוטות. יש לי גם לקוחות פרטיים שרוצים לראות מה קורה להם בבית".

"בגדול אני יותר מתקין מאשר מוכר ציוד", רבינוביץ' מוסיף, "אבל המכירה היא כוללת התקנה אצלי". לדבריו, היתרונות שלו נובעים מהעובדה שהוא "בן אדם קל ונוח". "ללקוחות קל לסמוך עליי והם יודעים שהם יקבלו שירות גם הרבה אחרי שביקרתי אצלם. הרבה מגיעים אליי לאחר שמתקין אחר עשה להם עבודה, וכשהתגלתה תקלה האיש נעלם ואז הם שוב צריכים לשלם כסף. אצלי יש אחריות מלאה לשנה, שנתיים ולפעמים יותר אם צריך - תלוי איזו תקלה".

איזו סיבה תהיה לאדם פרטי לרכוש את המערכות היותר יקרות?

"בדירות רגילות זה בוודאי פחות מקובל, יותר בבתים פרטיים ועסקים. למצלמות היקרות אין כמעט קהל. באזור שלי (אשקלון אשדוד) לא משקיעים במצלמות, כי מספיק להם שניתן לראות בהן תמונות, והם לרוב ישתמשו במצלמות הכי רגילות שזה נע בסביבות 500-600 שקל". סוג אחר של מצלמות הן אלה הממונעות, החגות 360 מעלות, שנועדו לעקוב אחר אנשים בסביבה.

"היום יש במצלמות הדיגיטלית הכי פשוטות דבר שנקרא 'אנליטיקה', שהמערכת מסוגלת לזכור את כל הפרצופים שעברו על פני העדשה באותו היום, שנשמרים ב-dvr. המערכת שומרת את כל הפנים בכל מקרה, כך שאם נרצה לחפש פרצוף אחרי שבועיים נוכל לאתר אותו בקלות באמצעות כלי חיפוש הפנים. בזה לא צריך להשקיע, זה חלק מהחומרה של המצלמה", הוא מדגיש. "אבל אתה צריך להניח אותה בגובה ובזווית שיאפשרו לה לקלוט טוב את הפנים".

סימון והצוות בעבודה. "קודם כול שירות". סימון רבינוביץ',
סימון והצוות בעבודה. "קודם כול שירות"/סימון רבינוביץ'

סיפור מעניין?

"בדיוק עכשיו יש לי לקוח שלפני כמה ימים החלפתי לו הכול לדיגיטלי כי הייתה לו מערכת מצלמות רגילה (אנלוגית) במחסן. לפני שהוא הזמין אותי פרצו אליו וגנבו דברים, ביחד עם ה-dvr. אז הוא ביקש שאני אביא לו dvr חדש, אבל שאשים לו את זה בבית של ההורים, ולא אצלו במשק כדי למנוע הישנות של אותו מקרה. הצעתי לו שבמקום שישקיע 5-6 אלף בהחלפה - ששווה למחיר של חצי ממערכת חדשה - יעבור לדיגיטלי. ובאמת פירקתי לו את המצלמות הישנות והתקנתי לו את החדשות, ועכשיו במחסן יש רק סוויץ' שנותן מידע ומתח חשמל למצלמות, כי העברתי כבל לתוך הבית שלו וה-dvr הדיגטלי יושב בבית וכל המצלמות מפוזרות ברחבי המשק (זה גם היתרונות בדגיטלי, שאתה יכול כל 80-90 מטר לשים מתג, וממנו לקחת למצלמות), ולהבא אם יתקרבו למקום, גם אם יחבלו בכבלים או שינתקו משהו במחסן, עד הרגע שניתקו אנחנו נראה וזה יישאר בזיכרון".

אם אני בעל עסק ששוקל אם להתקין מצלמות בעסק, אילו טיפים חשוב שאדע?

"תלוי מה השטח של המקום. אם הוא קטן אז מספיק מצלמות אנלוגיות, ואם השטח הוא גדול אז העברת החשמל עשויה להוות בעיה ומשום כך עדיף דיגיטלי, גם בגלל האיכות. מבחינת שמירת החומר בגדול כל ה-dvr מגיע עם דיסקים ותמיד אפשר לשדרג עם דיסק קשיח בהתאם לצרכים".

צרו קשר:

טלפון - 0547869545

מייל - icu0506545421@gmail.com

לאתר האינטרנט, לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

בשיתוף סימון רבינוביץ'
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully