וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת הלימוד שניצחה את הזום: המורה למתמטיקה שפיתח שיטה ללימוד מרחוק - שפשוט עובדת

מאיה פיטרו, בשיתוף שי בוחבוט

17.12.2020 / 15:14

רבים מתלוננים על כך שהלמידה מרחוק כפי שמתחייב בימי הקורנה אינה יעילה. שי בוחבוט, מורה מרמת גן פיצח את השיטה המוצלחת ללימודי מתמטיקה ברמת 5 יחידות

שי בוחבוט. יח"צ,
שי בוחבוט/יח"צ

משבר הקורונה במערכת החינוך הביא ללא מעט תסכול מצד הורים, מורים ותלמידים, כאשר קיים חשש של ממש לתלמידי הכתה השביעית והשמינית (י"א- י"ב) אשר עומדים כפסע מבחינות הבגרות.

בעוד שרבים בחרו להתלונן ללא הרף על המצב המאתגר ולהעמיק את קמט הדאגה בין העיניים, שי בוחבוט, מורה צעיר מרמת גן, בחר להשקיע בפיתוח שיטת לימוד ממוקדת ואפקטיבית, אשר מתחשבת במגבלות התקופה, ומכינה את תלמידי התיכוניים לבחינת הבגרות במתמטיקה.

בוחבוט בן 34, מחזיק בניסיון בן למעלה מעשור בהוראת מתמטיקה והכנת תלמידים לבגרות ברמה 5 יחידות לימוד, בבתי ספר תיכוניים, במכינות ובתי ספר פרטיים, בוגר תואר ראשון במדעי המוח- בתכנית המצטיינים של אוניברסיטת בר אילן, ומתקדם אל עבר תואר שני בחינוך ובמדעי המוח, תוך מתן דגש על מחקר.

ההשכלה המרשימה, הניסיון הרב וסיפורי ההצלחה שצבר לאורך השנים, הביאו את שי בוחבוט לפיתוח שיטת לימוד ייחודית ושני קורסים מתקדמים להכנה לבגרות במתמטיקה, שיעניקו לניגשים לבגרות כלים מעשיים ויתרון משמעותי בבחינת הבגרות.

האם מערכת החינוך אינה מעניקה כלים מספקים לתלמידים?

נהוג להאשים את מערכת החינוך ובתי הספר במשאבים מועטים, ולהאמין כי תוספת שעות לימוד הן הפתרון. אני מאמין בתוכן ובדרך בה מעבירים את החומר הנלמד לתלמידים, בליווי, בהסבר ובתרגול. שיטת הלימוד שלי מבוססת על שנים של היכרות עם תלמידים ועם הטעויות הנפוצות ביותר שלהם. בקורס המקוון אני מלווה אותם, מלמד אותם שיטות ומעניק להם כלים לשלוט בחומר, להבין אותו, ולא רק לעבור את המבחן".

שי בוחבוט. שאול גולן,
שי בוחבוט/שאול גולן

כיצד השיטה באה לידי ביטוי בימות קורונה?

הקורסים מתקיימים באמצעות למידה מרחוק. בשיעורים השוטפים של בית הספר התלמידים מגלים התנגדות ללמידה מרחוק, נרתעים ממנה. אני מראה להם שאפשר גם אחרת, שבלמידה מרחוק יש גם יתרונות. אני מסביר את החומר בצורה מקיפה ועמוקה, כולל דוגמאות, התלמיד יקבל גישה לשיעורים המוקלטים ולחומרי הלימוד לצורך חזרה, אני גם מעביר סיכומים ודפי נוסחאות ותרגול. שיטה מאפשרת למגוון גדול של תלמידים לקבל התאמה לקצב שלהם.

ובכל זאת, יש מי שטוענים שבלמידה מרחוק ישנם כאלה שהולכים לאיבוד

בקורסים שאני מעביר משתתפים עד 30 תלמידים לקורס, אני מכיר ורואה אותם. השיעור מתבסס על אינטראקציה. מי שמכוון לחמש יחידות במתמטיקה ונרשם לקורס וכלי עזר אחרים- רוצה להצליח. לא אתן לו ללכת לאיבוד. על כל 4 שעות למידה מקוונת אני מעניק שעתיים לתרגול, עם נוכחות שלי לשאלות ותשובות, חזרה, הסבר פרטני. מי שלא חש בנוח לשאול בכתה או מרגיש שהוא מפגר בחומר- זוכה להסבר ממוקד ותשומת לב אישית.

בסיום כל שיעור אני עורך מבדק, תרגול משותף- מוודא שהחומר עבר והופנם בהצלחה. איש לא נשאר מאחור.

הקורס הזה העניק חוויה מתקנת לתלמידים רבים שהרגישו שהקורונה והלמידה מרחוק גרמה למערכת לשכוח אותם.

אתה מורה מוביל בתל אביב, לימדת במסגרות עילית דוגמתHIGH Q , לאן בעצם תרצה להגיע עם הקורסים הפרטניים?

הצלחה אינה נחלתם של תלמידים בתל אביב או ביישובים במעמד סוציואקונומי גבוה. הקורסים שלי מאפשרים לתלמידים בכל הארץ פיתוח לגבהים אחרים וחוויית הצלחה. הייתי רוצה לראות גם תלמידים מן הפריפריה וממקומות בהם קיימת פחות השקעה- פותחים לעצמם דלתות, מכוונים גבוה ללא תקרת זכוכית.

יש כאן גם עניין כלכלי- ההורים רואים את הילדים נושרים, מאבדים עניין, שומטים יתרון שנבנה שנים בגלל שמערכת החינוך אינה ערוכה ואינה מותאמת לשיטה שנכפתה עליהם. מי שיכול להרשות לעצמו משקיע במורים פרטיים, בקבוצות לימוד ממוקדות. מדובר בכלים שעולים המון ולא כל אחד יכול להרשות לעצמו, מה שרק יוצר פערים גדולים יותר. הקורסים הממוקדים שלי משלבים בין מחיר אטרקטיבי, סל שעות רחב, וניסיון מקצועי שמאפשר את העברת המסרים והלמידה האפקטיבית, גם בקבוצה.

שי בוחבוט. שאול גולן,
שי בוחבוט/שאול גולן

הלכה למעשה- כיצד בנויים הקורסים?

קיימים שני קורסים- בהתאמה לשתי שכבות גיל.

הקורס הראשון מיועד לתלמידי שכבת י"א והוא בהיקף של 176 שעות .

הקורס השני מתאים לשכבת י"ב וכולל 132 שעות .

כל קורס כולל שעות למידה מקוונת, תרגול, שעות לשאלות ותשובות ולמידה פרטנית ווידוא הפנמה והבנה בתום כל נושא לימוד.

בסיום תהליך הלמידה בכל קורס אנחנו נכנסים לחודש של מרתון, שעות של פתירת תרגילים וחזרה על מבחני בגרות קודמים, מה שמסייע ליישם הלכה למעשה את הלמידה, לשפר את המוכנות ולהעניק לתלמיד תחושת ביטחון. המרתונים שלנו כל כך אפקטיביים, שבכל קורס ישנם מצטרפים נוספים רק לתהליך המרתון. אני מאפשר את זה מתוך הבנה שכל תלמיד זקוק לכלים אחרים, ואם יש לי דרך לקדם אותו, זה ייעוד שאסור לוותר עליו.

מעבר להצלחה בבחינת הבגרות, מדובר בכלים שמפתחים חשיבה ויכולת עצמאית, בונים בטחון עצמי ויוצרים חוויית הצלחה שתלווה את הצעירים הללו בהמשך הדרך.

בוחבוט טורח ומדגיש כי מאחר והוא מעביר בעצמו את הקורסים, ללא האצלת סמכויות, מספר הקורסים שנפתחים הוא מוגבל, כמו גם כמות התלמידים, וזאת תוך חזון לסייע לכמה שיותר צעירים, גם ביום שאחרי הקורונה.

לחצו כאן לצפיה בשיעור פרטי במתמטיקה 5 יחידות

ליצירת קשר עם שי התקשרו - 0539229002

לחצו כאן לשליחת הודעה בפייסבוק

לפרטים נוספים על שיטת הלימוד הכנסו לאקדמיה למתמטיקה - שי בוחבוט

מאיה פיטרו, בשיתוף שי בוחבוט
  • עוד באותו נושא:
  • מתמטיקה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully