וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהם היתרונות בשירותי מחשוב במיקור חוץ?

בשיתוף ERG

17.12.2020 / 15:41

לא תמיד ארגון יכול לדאוג לעצמו לכל האספקטים של הפעילות שלו וזאת מכיוון שעליו להתרכז בעילות הליבה שלו. במקרה זה מיקור חוץ הוא הפתרון

מחשוב. freepik,
מחשוב/freepik

מיקור חוץ הוא בעצם מצב בו ארגון מתעסק ומתמחה בפעילות הליבה שלו (תחום העיסוק העיקרי לשמו הוקם העסק) ומפעיל גורמים חיצוניים אשר מומחים בתחומים נוספים, אשר אינם נכללים בפעילות הליבה של העסק, על מנת לספק מענה ברמה מקצועית ובכך להעלות את רמת המוצר או השירות אותו הם מספקים.

הסיבה העיקרית למיקור חוץ היא פשוטה - היא מאפשרת לארגון להתמחות והתמקצע בתחומי הליבה שלו בתוך הארגון ובו בזמן להמשיך ולספק שירות ומענה מקצועי גם בתחומים אחרים באמצעות גורם צד ג'.

ניקח דוגמה על מנת להמחיש את זה בצורה טובה יותר. ארגון העוסק בשיווק והפצה מתמחה בפעילויות הארגונית שהן לרוב סחר, ייבוא, שיווק ומכירות. יתר הפעילויות אשר נלוות לשירות זה מבוצעות ע"י ספקים חיצוניים.

שירותי מחשוב לעסק במיקור חוץ

אחד התחומים הבולטים בהם לרוב אין לארגונים את הידע, הניסיון ורמת המקצועיות הנדרשת בכדי לבצע את הפעילות באופן עצמאי, הוא תחום המחשוב. מגוון רחב של חברות וארגונים כגון - עורכי דין ורואי חשבון, מפעלים, חברות שיווק והפצה ואף חברות הזנק, לא מנוסים באיפיון, הקמה ותמיכה של פתרונות מחשוב ארגוניים ולכן נוצר הצורך להיעזר בחברה המספקת שירותי מחשוב כדי לקבל מענה רציני ואיכותי לתחום זה.

ככה זה עובד

שירותי מחשוב ופתרונות מחשוב מספקים לארגון את התשתית הנדרשת לבצע את הפעילות בצורה שוטפת, יעילה ומהירה. בכדי למקסם את תוצאות העבודה במיקור חוץ נדרש תהליך מסודר הכולל 3 שלבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

איפיון

במהלך תהליך האיפיון מגדירים את צרכי המחשוב של הארגון. צריך לבדוק בצורה יסודית את תשתיות המחשוב, התקשורת והאבטחה הקיימים היום. בנוסף, מבצעים הערכה לשינויים עתידיים של הארגון אשר עלולים להשפיע על צרכי המחשוב. מתבצעת גם הערכה של תקלות חוזרות, השבתות ונושאים כרוניים הפוגעים בסדר העבודה התקין.

הגדרות הפתרון והגדרת התהליך

לאחר תהליך האפיון מבצעים תהליך של הגדרות הפתרונות הנדרשים ואת היקף הפעילות:

● ניטור תשתיות המחשוב ומערכות המידע הנדרשות לארגון

● הגדרת פעילות ונהלי תחזוקה

● הגדרת מספר אנשי התמיכה וצוות המומחים הנדרש

● הגדרת מערך תמיכה מרוחק לתמיכה במשתמשי החברה

● הכנת נהלי עבודה ליישום בתהליך המחשוב

ניהול ובקרה משותף ללקוח וספק

בסוף התהליך מגדירים את תהליכי הבקרה והניהול של הארגון. מיהם אנשי הקשר הרלוונטיים בצד הארגון, שיטת דיווח של הספקים, דוחות בקרה ומעקב, פגישות עדכון וישיבות מחשוב תקופיות.

מה מבוצע בתהליך במיקור חוץ ?

לרוב, הצעד הנכון הוא לבצע מיקור חוץ בכל היבטי המחשוב הקיימים בארגון. לעיתים לארגונים מסוימים מתאים מיקור חוץ רק של שירותים חלקיים ואין צורך לקחת את "המעטפת המלאה" ומספיק להסתפק בשירותים כמו מרכז תמיכה (helpdesk ), הפעלת מנהלי רשת וטכנאים או שירותי מומחה.

בכל אחד מהמקרים ספק המחשוב אחראי לבצע:

● פרויקטים של הקמה ושדרוג תשתיות מחשוב

● תחזוקה ייזומה תקופתית של מערך המחשוב על בסיס נהלי עבודה

● ביצוע דוחות בקרה תקופתיים

● הפעלה של מנהלי רשת, טכנאים ומומחים במשרה מלאה או חלקית

● ייעוץ בנושאי מחשוב

● הפעלת מרכז תמיכה טלפוני למתן תמיכה

● הפעלת מומחי תקשורת, אבטחה ומסדי נתונים

מהם היתרונות של שירותי מיקור חוץ?

● עלויות גמישות - תהליך מיקור חוץ מספק מענה תקציבי גמיש וקל לניהול. הוא חוסך לארגון את הצורך בתהליכי הגיוס, הדרכה, התמקצעות ושימור ידע. אל מאוד להתאים את היקף השירות לצורך הארגון ולתקציב הלרוונטי.

● מומחיות ונסיון - הידע, הניסיון והמומחיות של חברת מחשוב גדולה מוגש לכם עם עשרות שנות ניסיון. "אתגרים" שנאלצים להתמודד איתכם אנשי מחשוב בחברות אחת לתקופה, מקבלים מענה מהיר וקל בחברות מחשוב אשר נאלצות להתמודד עם תקלות אלו לעיתים תכופות יותר.

● מקצועיות - רמת המקצועיות אשר מקבל הארגון מורכב מצוות מחשוב רחב הכולל מומחים, מנהלי רשת, טכנאים.

● רמת שירות - לא נעים להודות, אבל לרוב השירות שתקבלו מספק חיצוני יהיה נעים יותר, איכותי יותר ומועיל יותר ממחלקה פנים ארגונית עמוסה ועייפה. ספק מחשוב איכותי ישפר את רמת השירות, הזמינות ויפחית את התקלות החוזרות והנשנות. הוא מבין את המשמעות של החלפת ספק ולכן חשוב לו לשמר אתכם ולתת לכם את השירות הטוב ביותר.


מאמר זה נכתב בשיתוף חברת ERG - חברת מחשוב במיקור חוץ בעלת וותק של 20 שנות ניסיון.

בשיתוף ERG
  • עוד באותו נושא:
  • מחשבים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully