וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריחוק ארגוני - המגפה האמיתית בעולם העסקי

בשיתוף גפן ייעוץ ניהולי

20.12.2020 / 14:13

משבר הקורונה טרף את הקלפים בכל היבטי החיים ולא פסח כמעט על אף תחום. גם העולם הארגוני נאלץ להתמודד עם שינויים מהירים, אשר דרשו מענה מידי ובעיקר ניהול יציב

ארגון. 123rf,
ארגון/123rf

מסקרן לראות אילו ארגונים הצליחו לחזור לתלם ולעמוד על הרגליים ומי דשדש ועדיין מלקק את הפצעים. זהירות ספויילר, ניכר כי חברות ועסקים, גדולים כקטנים, אשר היטיבו לקרוא את המפה ולבצע לאורך השנים פיתוח מנהלים איכותי מותאם צורך ומציאות, צלחו את המשבר ואפילו הגיעו לצמיחה גם בשנה מאתגרת ולא פשוטה.

קורונה המ(ל)כה

זיו גפן, בעלים ומנכ"ל של גפן ייעוץ ניהולי, חברה המתמחה בניהול שינוי בארגונים וייעוץ ארגוני לחברות אומר "המכה האנושה שנחתה על העולם תפסה ארגונים רבים ללא הכנה מוקדמת. זה נכון שאולי מלבד בתסריטי הוליווד, אף אחד לא חלם על וירוס קטלני שמשתק את האנושות, אך משברים היו כאן תמיד וסביר להניח שעוד יהיו וארגונים רבים כלל לא היו ערוכים למשבר, לא משנה איך יקראו לו ובאיזה היקף הוא יבוא".

הכלכלה העולמית חוותה משברים רבים הן ברמה הגלובלית והן ברמות לוקליות. בכל כמה שנים יש את המערבולת התורנית שפוגעת בענפים השונים, זוכרים את בועת הדוט.קום שהתפוצצה למשקיעים, או את הדרמה האחרונה לפני הנוכחית של בועת הנדל"ן בשנת 2008 שהותירה את העולם עם מחסור באשראי שאיים לחנוק את הכלכלה העולמית?

"מאחר שההיסטוריה דינה לחזור על עצמה, מן הראוי שארגונים עסקיים ילמדו ויכשירו את שורותיהם באמצעות למידה אינטנסיבית, יצירת מתודולוגיות פעולה מתאימות, הכשרה וכמובן תוכניות פעולה גם אם למגירה עבור מצבים אפשריים של נפילה או משבר".

ארגונים אשר השכילו מבעוד מועד להכין את השורות ואת הצוותים, הכשירו את המנהלים לעבוד תחת לחץ, בסביבה של חוסר וודאות אך עם אמונה בתוכנית והתרבות הארגונית. אלה אשר ידעו לתרגם אסטרטגיה למציאות, בנו לאורך הזמן שיתופי פעולה פנים ארגוניים, יצרו סינרגיה אמיתית בראש ובראשונה עם מחלקות וצוותים אחרים ולאחר מכן גם עם שותפים עסקיים, ספקים ולקוחות, אלה הצליחו לייצב את הסירה המטלטלת ולמצוא חלופות מהירות הן להיבטים המקצועיים והן הרגשיים בתוך הארגון.

ריחוק ארגוני

הריחוק החברתי אשר נכפה עלינו חשף עוד יותר את הצורך ואפילו ההכרח בקרבה. לא מדובר רק על הרמה המשפחתית והחברית, הרצון להיות ביחד ולחלוק חוויות פיזיות לא מעבר למסך. הכמיהה לקרבה מורגשת בצורה משמעותית גם ברמה העסקית.

הצורך בריחוק החברתי יצר בחברות אשר לא היו ערוכות לתסריטי אימים, בעיות תקשורת בארגון, אנשים הוצאו לחל"ת, אחרים עברו לעבודה מהבית, חוסר הוודאות שלט והיו כאלה שלא קיבלו תשובות במש ימים רבים. מי שנפגע אנושות מגזרת הריחוק הן אותן חברות שלא השכילו לייצר קרבה ושותפות בין העובדים, אמון במערכת ונאמנות למנהל.

ארגונים אשר השקיעו בפיתוח מנהלים, הכינו את הצוות הבכיר העומד בראש ההון האנושי היקר של החברה לזמנים מאתגרים הצליחו באמצעותם לייצר אמון ותחושת רוגע שהכל בשליטה. השקיפות, השותפות והסינרגיה בין העובדים לבין עצמם, ההבנה שרואים את הצרכים הרגשיים והפיזיים שלהם הובילו לחזרה יחסית מהירה לסוג חדש של שגרת עבודה. בארגונים הללו הריחוק הפיזי לא גרם לריחוק חברתי, אלא חיזק את השותפות שנוצרה סביב מטרה אחת כאשר לכל עובד וחבר צוות יש את המקום שלו, הערך שהוא מספק וההכרה שהוא מקבל הן ממנהליו והן מחבריו לעבודה.

אותם עסקים אשר לא הגיעו מוכנים למשבר הכלכלי והעסקי יכולים גם עתה לבנות ולהיבנות בצורה מיטבית אשר תכין אותם לקראת העתיד לבוא. בכל שלב ניתן לפתח חשיבה מצמיחה וחיבור למקורות הכח, למצוא את נקודות ההשקה בין האנשים וצוותי הניהול ובעיקר להכין את השותפות הארגונית להתנהלות במים סוערים.

בשיתוף גפן ייעוץ ניהולי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully