וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסק? זמן להכיר את חוק השילוט ומה הוא אומר לגביכם

בשיתוף עדן חותמות ושילוט

21.12.2020 / 9:04

כל בעלי העסקים מחויבים להכיר את הכללים שקובעים את המותר והאסור בתליית שלטים. אז מה אפשר לשלט ללא הגבלה ומתי נדרש אישור מיוחד?

שילוט. freepik,
שילוט/freepik

נתחיל עם השאלה הכי בוערת: האם כעסק מותר לי לתלות שלט? בהחלט, למעט מקרים שבהם ישנה הגבלה ספציפית שהתקבלה מבעל הנכס, חברת הניהול של המרכז המסחרי או העירייה. אם מדובר בבניין משרדים, תצטרכו לקבל על כך אישור מחברת הניהול שלו.

אגרת שילוט: מי קובע אותה וכמה משלמים עליה?

הפקטור המרכזי ביותר בנוגע לשלט העסק, הוא תשלום אגרת השילוט שלו, מה שמוכר גם בשם: "אגרת שלטים ומודעות". אגרה זו שמועברת לעירייה, קובעת שאתם משלמים בעבור הזכות להציב שלט ולקבל אישור רשמי להצבתו. מה שהעיריות פחות נוטות לגלות לציבור העסקים המשלטים, הוא שהאגרה הזו מספקת גם עוגן מסוים מול מחלקת השילוט של העירייה, דהיינו הימנעות מפקחים שקובעים שתליתם שלט פיראטי שלא כחוק.

על כמה עומדת אגרת השילוט? התעריף נקבע על פי "חוק העזר" העירוני, שקובע כי המחיר מורכב מסיווג השלט ושטח השלט במ"ר, מה שדומה במידה מסוימת לארנונה. לשמחתכם, להבדיל מהארנונה, תחום השילוט מוסדר יותר ועומד על סכום בשקלים עבור כל מ"ר, כפול התעריף הקבוע והידוע של סוג השלט.

סוגי השלטים רבים, אבל גם כאן הנושא בהחלט מסודר: שלטים פשוטים במיקום נמוך זוכים לתעריף נמוך, להבדיל משילוט מתוחכם, בולט מאוד שממוקם גבוה ומחירו יהיה יקר יותר. כמובן שהתמחור הסופי נלקח עבור כל מטר רבוע של השלט, כך שאם יש לכם שלט אלקטרוני אבל השטח שלו קטן, ייתכן ותשלום האגרה לא יהיה גבוה מידי.

איך מקבלים רישיון לתליית שלט לעסק?

אם אתם עסק מתחיל שאין לו שלט עדיין, עליכם לתכנן אותו לפני שתפנו לעירייה מכיוון שהוא זה שקובע את מחיר האגרה. ברגע שהשלט קיים, עליכם לקבל מהעירייה את הפרטים להתקשרות (לרוב במייל) עם מחלקת השילוט ולשלוח בקשה לוועדה המקצועית לשילוט שתכלול את תרשים השלט ואת החומרים מהם הוא עשוי, גודלו, סוגו, צילום המקום שבו השלט יוצג, המבנה או המתקן שאליו יוצמד השלט, אישור מבעל הנכס, נסח טאבו ואישור חשמלאי מוסמך אם מדובר בשלט חשמלי. את הפורמט לבקשה אפשר למצוא באתר הרשות המקומית בדרך כלל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ומה לגבי שילוט פרטי?

כאן ההגבלות כבר מורכבות ומפורטות הרבה יותר. אמנם לפי חוק השילוט מותר לכם לתלות שלט אישי כמו שלט בחירות או שלטים לחניה גם אם אתם בית עסק מסוים, אך אם מדובר בשלט שמפריע לנסיעה בכביש הסמוך ומסכן אותה, לא תקבלו לגביו שום אישור. מעבר לכך, כל רשות מקומית קובעת לעצמה את ההגבלות האישיות, אבל לשמחתכם הדבר לא כרוך בתשלום אגרה בשום מקרה.

חוקי השילוט הפרטיים מציינים כללים ברורים ומחייבים כמו למשל הימנעות מחריטת אותיות שגודלן קטן מ-5 ס"מ והעובדה שכל שלט כמו "זהירות מדרגה" או "מצלמות במעגל סגור" מחויב להתקנה במקום בולט. אם תעברו על החוקים, תאלצו לשלם קנס כספי של 3,000 ₪ ולכן מומלץ שתימנעו מלמתוח את גבולות החוק. להזמנת שילוט תקני לעסק שלכם שעומד בכל הדרישות החוקיות ולכל צורך ומטרה, היכנסו לאתר עדן חותמות ושילוט.

בשיתוף עדן חותמות ושילוט
  • עוד באותו נושא:
  • שילוט
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully