וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדפס לי כבשה: האם כדאי לקנות הביתה מדפסת תלת מימד?

בשיתוף המימד הרביעי

21.12.2020 / 9:23

מדפסות תלת מימד הולכות ותופסות חלק משמעותי יותר בחיינו, אבל האם זה אומר שאנחנו חייבים לקנות אחת הביתה? הנה כל מה שצריך לדעת על הטכנולוגיה שמשנה את העולם לפני שתקבלו החלטה מתאימה

מדפסת תלת מימד. freepik,
מדפסת תלת מימד/freepik

בעידן המדפסות הישן היה כמעט בלתי אפשרי לשרוד בלי המדפסת. כל תלמיד שני חיפש בנרות את החבר שיסכים להדפיס לו עבודה ובמשרדים השונים מקום עם מדפסת נחשב למתקדם ומהיר במיוחד. אבל כיום, כשהמדפסת מסוגלת לבנות אובייקטים תלת מימדיים ממש, עולה השאלה האם היא פרקטית כל כך בקרב הקהל הביתי.

מהי הדפסה בתלת מימד?

הדפסה בתלת מימד היא טכנולוגיית ייצור שבה מיוצרים אלמנטים פיזיים שהופקו באמצעות תכנון ושרטוט וירטואלי מהמחשב. ההדפסה מתבצעת כך שחומר הגלם מופק שכבה על גבי שכבה, עד שנוצר האובייקט הרצוי. חומר הגלם הזה עשוי להיות מגוון ולנוע בין פלסטיק ועד מתכות שונות, בעוד שבמדפסות המסורתיות חומר הגלם הכיל דיו על גבי נייר פשוט בלבד.

מדפסות התלת מימד מגיעות במספר טכנולוגיות, כאשר המפורסמת מכולן היא טכנולוגיית FDM. צרכנים וחובבי טכנולוגיה מיהרו לרכוש אותן עם תחילת התפוצה עוד בשנות התשעים ומאז הופצו מדפסות גם בטכנולוגיות נוספות לשווקים רחבים יותר, תעשייתיים בעיקר.

מה מייצרים עם זה בכלל?

באמצעות הדפסת תלת מימד אפשר ליצור כל מודל, מושג או רעיון ולהפוך אותו לאב-טיפוס שיאפשר לבחון את המוצר ולהכניס בו שינויים במידת הצורך. מעצבים משתמשים במדפסות הללו על מנת ליצור עיצובים חדשניים, יצרנים מסוגלים לפתח מוצרים חדשים באופן הזה והסטארט-אפים והיזמים למיניהם נהנים מהיכולות לפתח פטנטים שונים שאין צורך להמתין עבורם למפעל המייצר בשלבי הבדיקה. ההדפסות מסוגלות להקטין את הצורך בשטחי מלאי ולנהל אותם, לפתור צרכים שעד כה לא היה קל לספק להם פתרונות וכמובן לחסוך לא מעט בכסף ובחומרי גלם, גם אם הבנייה היא של אובייקט מורכב מאוד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מוצרים מודפסים לשימוש ביתי

אם אתם פועלים באחד התחומים שהזכרנו בפסקה הקודמת, ייתכן שמדפסת תלת מימדית שפועלת בטכנולוגיה מסוימת תהיה ברכה בביתכם. בין הפריטים הביתיים המיוצרים כיום תוכלו למצוא כלים, צעצועים, נעליים, רהיטים, יציקות לייצור תכשיטים, מתנות שונות, פסלים ואקססוריז לעיצוב הבית. בתחום האלקטרוניקה כבר מבטיחים לספק תוך מספר שנים את הפתרון להדפסת גאדג'טים בבית מבלי לקנות אותם בחנויות.

אפשרות עתידית נוספת שדיירי הבית צפויים ליהנות ממנה היא, תאמינו או לא, הדפסת מזון. מדפסות כאלו כבר נמצאות בשימוש במוסדות מיוחדים כמו המכון הקולינרי הצרפתי שערך הדפסה של מטעמי דליקטס והמכון הטכנולוגי היוקרתי MIT שגילה את הדרך להכין עוגיות ושוקולדים בזכות מדפסת התלת מימד. כך שאם אתם בשלנים חובבים או טבחים מקצועיים, שווה מאוד להתעניין במה שקורה בתעשייה הזו.

האם שווה להכניס הביתה מדפסת תלת מימד?

האם כל אחד זקוק למדפסת תלת מימד בבית? כיום זה בעיקר תלוי בעיסוק המקצועי שלכם. המדפסות הללו עדיין לא משתלמות במיוחד לצרכן הרגיל שיהיה מעוניין ליצור מהם דברים אישיים כתחביב, אך זהו ללא ספק החזון של תעשיית ההדפסות בתלת מימד וייתכן שהיום שבו החזון הזה יתגשם לא רחוק במיוחד.

עד אז, אפשר ליהנות משירותי הדפסת תלת מימד במספר עצום של חברות, כולל כאלו כמו המימד הרביעי שמציעים להדפיס עבורכם מתנות מיוחדות בהזמנה אישית ולפי כל רעיון יצירתי ומקורי שיהיה לכם.

בשיתוף המימד הרביעי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully