וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שחשוב לדעת על איתור נזילות מים

בשיתוף אבי אינסטלציה

22.12.2020 / 11:04

בעבר טיפול בנזילות עלול היה לכלול שבירת קירות ורצפות ונזק לכל הבניין. כיום ניתן לאתר נזילות באמצעים טכנולוגיים כמו מצלמה תרמית או מכשירי איתור באמצעות גז ולהגיע לנקודת הנזילה המדוייקת במהירות

איתור ניזילות. freepik,
איתור נזילות/freepik

אין ספק שאחד הדברים המציקים ביותר שניתן לגלות בדירת המגורים היא נזילה. אם התקרה שלכם דולפת או אם הקירות שבביתכם דולפים, כנראה שישנה נזילה סמויה באחד מהצינורות מאחורי קירות הבית או שכנראה יש כשל כלשהו באיטום הגג. לא פעם, נזילה יכולה להיות גם מהצינורות החבויים מאחורי הרצפות והיא תבוא לידי ביטוי בסימני רטיבות על הרצפות שבביתכם. חשוב מאוד לדעת שנזילה סמויה איננה באה לידי ביטוי רק בטפטוף פעיל באזור כזה או אחר בבית, אלא גם בסימנים אחרים כגון: סימני רטיבות כל הקירות שבביתכם, סימני עובש ועוד. על כן, חשוב מאוד להיות ערים לכל סימן שיכול להעיד על נזילה כלשהי בביתכם וליצור באופן מידי קשר עם אינסטלטור מקצועי ומנוסה בתחום איתור נזילות מים. אינסטלטור מקצועי ומנוסה בתחום ידע כיצד לאתר את הנזילה בצורה הטובה, המהירה והיעילה ביותר לצורך תיקון הבעיה שבגינה נגרמת הנזילה.

כיצד תדעו שיש נזילה בביתכם?

אם חשבתם שנזילה בבית שלכם תבוא לידי ביטוי בטפטוף בלבד, כדאי שתדעו שהדבר לא נכון. ישנם סימנים שונים אשר יכולים להעיד שקיימת נזילה סמויה כלשהי בביתכם ולכן, אם אתם רואים את אחד מהסימנים הבאים, חשוב מאוד שתפנו לאינסטלטור העוסק בתחום איתור נזילות מים באופן מקצועי ומנוסה, אשר יאתר את הנזילה בצורה הטובה ביותר. הנה כמה מהסימנים שיכולים להעיד על נזילה סמויה בביתכם, מלבד טפטוף פעיל בקיר, ברצפות או בכל אזור אחר בבית:

1. סימני עובש על הקירות- רטיבות בקיר אשר נובעת בשל נזילה שחבויה מאחורי הקיר, עלולה ליצור כתמי עובש על הקיר. על כן, כל קיר שבו מתגלים כתמי עובש יכול להעיד על נזילה סמויה כלשהי בצנרת החבויה מאחורי הקירות ויש להזמין אינסטלטור.

2. סימני רטיבות- אם אתם מגלים על אחד מקירות ביתכם סימני רטיבות קטנים או גדולים, ככל הנראה שקיימת נזילה כלשהי בצנרת מאחורי הקירות ויש לטפל בכך בהקדם.

3. ריח לא טוב- לא פעם, נזילה מאחורי הקירות עלולה ליצור ריח לא טוב בחלל הבית. לכן, אם יש ריח לא טוב באחד מהחדרים שבבית, יתכן מאוד שקיימת נזילה כלשהי בצנרת מאחורי הקירות במקום שבו שורר הריח הרע.

4. קירות מתקלפים- אם יש לכם בבית קיר אשר מתקלף ללא שום סיבה נראית לעין, יתכן מאוד כי הקיר מתקלף בשל נזילה כלשהי. על מנת שהקיר לא ימשיך להתקלף יש ליצור קשר באופן מידי עם אינסטלטור המומחה בתחום איתור נזילות מים לצורך איתור מקור הנזילה וטיפול איכותי ומקצועי במקור הנזילה.

5. חשבון מים גבוה- אם אתם מקבלים מדי חודש חשבון מים מאוד גבוה ואתם לא מבינים מדוע, יתכן מאוד שקיימת נזילה סמויה כלשהי באחד מהצינורות שבבית ועל כן, חשוב מאוד לאתר אותה באופן מידי.

איתור נזילות מים בעבר וכיום

בעבר, כאשר היו מזמינים אינסטלטור לצורך איתור נזילות מים בבית, על מנת לאתר את מקור הנזילה המדויק הוא נדרש להרים את הרצפות או לשבור את הקיר או הקירות שהוא חשד כי מאחוריהם מצוי מקור הנזילה. אין ספק שהיה מדובר בתהליך לא פשוט, אשר הסב אי סדר רב ומשמעותי בכל מבנה מגורים. כמו כן, היה מדובר על תהליך ארוך יחסית. אולם כיום, בעידן שבו הטכנולוגיה כל כך מתפתחת ומתקדמת, הרי שניתן למצוא כלים טכנולוגיים משוכללים גם עבור איתור נזילות מים.

לא מעט אינסטלטורים מציעים כיום שירות איתור נזילות מים בדירת מגורים באמצעות מצלמה תרמית. במה בעצם מדובר? מכיוון שסימני הרטיבות או העובש על הקירות וכן אפילו טפטוף פעיל באזור כלשהו בבית לא מעידים על המקור של הנזילה, הרי שיש צורך לבדוק באמצעות המצלמה אזורים שונים בבית על מנת לבחון היכן באמת ממוקם המקור של הנזילה.

לאחר שמחממים את הבית, ניתן להתחיל לבדוק באמצעות המצלמה באיזה אזור בקירות הטמפרטורה נמוכה יותר מהאזורים האחרים. באזור שבו ישנה נזילה, הצינורות יפלטו את המים החמים וכך בעצם הטמפרטורה באזורים מעין אלה תהיה נמוכה יותר. המצלמה התרמית מזהה את האזורים או האזור שבו הטמפרטורה נמוכה יותר ומשדרת זאת באמצעות שינוי בצבע בתמונה שהיא שולחת. על כן, בהתאם לתמונה המתקבלת על ידי המצלמה, האינסטלטור יכול להסיק היכן ממוקם המקור של הנזילה ובהתאם לכך, לטפל באופן נקודתי במקור הנזילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כיצד מאתרים נזילה במרחב פתוח?

כאשר מדובר על נזילה מחוץ לבית, הרי שאי אפשר לאתר את הנזילה באמצעות המצלמה התרמית שכן, המצלמה התרמית יכולה לזהות נזילות רק במרחק של כמה ס"מ. לכן, איתור נזילות בחצר הבית יתבצע באמצעות חיישן גז. אינסטלטור מקצועי ירוקן את המערכת ממים ואז יזרים לתוכה גז חנקן שלא מהווה גז מסוכן. לאחר הזרמת הגז, יעבור האינסטלטור לאורך הצנרת כולה עם מכשיר מיוחד בעל חיישן לאיתור גז. במקום שבו מצוי מקור הנזילה בשל צנרת סדוקה או שחוקה, החיישן יתריע. החיישן יכול להגיע לעומק של עד 12 מטר בתוך האדמה ולכן הוא יעיל מאוד לצורך איתור נזילות בחצרות ובגינות.

מדוע דווקא איתור נזילות מים באמצעות מצלמה תרמית?

כאמור, כאשר מדובר על הצורך באיתור נזילת מים במבנה כלשהו, אין ספק שכדאי מאוד לבחור באינסטלטור אשר מאתר את הנזילה באמצעות מצלמה תרמית. על אף שבעבר יכלו האינסטלטורים להסתמך על שיטות ניסוי וטעיה בכדי לגלות היכן ממוקם מקור נזילה כלשהי, הרי שלא פעם הם חפרו בקירות המבנה לחינם. איתור נזילות מים שלא באמצעות מצלמה תרמית הוא הליך אשר הפך את הבית כולו לאתר בנייה. כך שלאחר שכבר נמצא המקור לנזילה ולאחר שהאינסטלטור טיפל במקור של הנזילה, היה צורך לשקם את הבית לחלוטין מחדש. אין ספק שאינסטלטורים אשר מאתרים כיום נזילות שלא באמצעות מצלמה תרמית אולי יכולים לדרוש מחיר נמוך יותר על שירות זה, אולם הדבר בהחלט לא שווה את זה.

באמצעות מצלמה תרמית ניתן לאתר נזילות באופן מהיר מאוד ולטפל בה באופן נקודתי ויעיל. באמצעות המצלמה האינסטלטור גם יכול לאתר נזילות המצויות במקומות חבויים מהעין.

כיצד תבחרו אינסטלטור עבור איתור נזילות מים?

ההיצע כיום בתחום אינסטלטורים המציעים את שירותיהם בין היתר עבור איתור נזילות מים הוא גדול ועל כן, על מנת לבחור את איש המקצוע המתאים לכם, כדאי מאוד לשים דגש על מספר פרמטרים:

1. חשוב מאוד כאמור לוודא מראש שמדובר באינסטלטור העוסק בתחום איתור נזילות מים רק באמצעות האמצעים המשוכללים ביותר כיום לצורך עבודה זאת: מצלמה תרמית או חיישן גז.

2. כדאי מאוד לבחון עד כמה האינסטלטור מקצועי בתחומו. יש לקרוא על כל אינסטלטור בטרם בוחרים בו ולוודא כי מדובר באינסטלטור מקצועי ומיומן אשר בכוחו לבצע את העבודה הנדרשת ממנו באופן הטוב ביותר.

3. ותק וניסיון- אחד הדברים שללא ספק משפיעים על המיומנות ואיכות עבודתו של האינסטלטור הוא הותק והניסיון שיש לו בתחום. כמובן שאם מדובר באינסטלטור שמאתר נזילות באמצעות מצלמה תרמית יש לבחון את הותק והניסיון שיש לו בתחום איתור נזילות באמצעות שימוש במצלמה תרמית.

4. המלצות- חשוב מאוד לבחור באינסטלטור בעל המלצות ובעל מוניטין בתחום איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית.

בקרו בדף הפייסבוק של אבי אינסטלציה - אינסטלטור

בשיתוף אבי אינסטלציה
  • עוד באותו נושא:
  • נזילות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully